«الحیات» گزارش داد/

3 محور طرح ارائه شده دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در قاهره

یک روزنامه فرامنطقه‌ای در پرداختی به سفر دبیرکل جهاد سلامی فلسطین به قاهره نوشت وی طرحی متمرکز شده بر سه نقطه مهم از جمله بهبود روابط مصر و حماس ارائه داده و رایزنی‌ها ادامه دارد.
کد خبر: ۴۲۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸ - 05March 2015

3 محور طرح ارائه شده دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در قاهره

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، منابع آگاه فلسطینی اعلام کردند «رمضان عبدالله شلح» دبیرکل جهاد اسلامی که اوایل هفته جاری به قاهره سفر کرده، طرحی برای بازگشایی گذرگاه رفح با این مضمون که اعضای گارد تشکیلات خودگردان بر گذرگاه مذکور نظارت کنند و کارمندان حماس ناظر این گذرگاه در سازمانهای دیگر ادغام شوند، ارائه داده است.

روزنامه فرامنطقهای «الحیات» به نقل ازاین منابع آگاه نوشت: طرح رمضان عبدالله بر سه نقطه اساسی متمرکز است:

اول: بازگشایی رفح با شرط گفته شده.

دوم: بهبود روابط حماس و مصر که پس از برکناری «محمد مرسی» رئیسجمهور اسبق مصر در دو سال پیش بسیار تیره شده است و در همین راستا دادگاه قاهره 11 بهمن گردانهای «القسام» شاخه نظامی حماس و 9 اسفند کل تشکیلات حماس را به لیست تروریسم افزود.

سوم: نقش بیشتر مصر در بازسازی غزه و اعمال فشار بر اسرائیل تا اجازه دهد میزان بیشتری از مواد اولیه وارد غزه شود و همچنین دولتهای دیگر به وعده کمک 5.4 میلیاردی برای بازسازی غزه عمل کنند.

رمضان عبدالله در قاهره با «موسی ابومرزوق» عضو ارشد حماس و مقامات مصری نیز دیدار داشته و رایزنیها در این خصوص ادامه دارد.

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار