معاون فرهنگی اداره کل حفظ آثار خراسان جنوبی خبر داد

برگزاری نخستین جشنواره تئاتر خیابانی راهیان نور

نخستین جشنواره تئاتر خیابانی راهیان نور در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۲۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹ - 05March 2015

برگزاری نخستین جشنواره تئاتر خیابانی راهیان نور

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از بیرجند، مهدی رحیم آبادی معاون فرهنگی اداره کل حفظ آثار و نشرارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی در نشست خبری راهیان نور با اعلام این خبر، اظهار داشت: این جشنواره با نگاه به ارزش های فرهنگی هشت سال دفاع مقدس با تکیه بر همت، توان، خلاقیت، شور و نوآوری جوانان هنرمند این عرصه برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: بانیان این جشنواره، سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس، با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و همچنین همکاری ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سراسر کشور هستند.

رحیم آبادی با بیان اینکه اجرای نمایش های خیابانی و میدانی درجمع زائرین مناطق نور در قالب نخستین جشنواره تئاتر خیابانی راهیان نور،دارای تاثیرات فرهنگی، تربیتی، اجتماعی وآموزشی است، تصریح کرد: نمایش خیابانی در هر کوی و برزن و بویژه در جای جای مناطق نور، بی واسطه و نفس درنفس تماشاگر، می تواند نقش بسزایی را در نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس در عمق باور نسل جدید ایفا کند.

معاون فرهنگی اداره کل حفظ آثار و نشرارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی مدت برگزاری این جشنواره را از پنجم لغایت دوازدهم فروردین ماه دانست وگفت: ادارات کل بنیاد در هر یک از استانهای کشور،یک گروه نمایشی را به انتخاب خود، با کاروان راهیان نور همراه می کنند و گروه های منتخب ضمن اجرا در نقاط مختلف مناطق جنگی، یک اجرای ویژ ه هیئت داوران در شهر اهواز خواهند داشت.

وی درادامه افزود: منتخبین جشنواره بر اساس آرا هیئت داوران، طی مراسم اختتامیه معرفی و به دریافت لوح تقدیر و جوایز ویژ ه نائل خواهند آمد.

رحیم آبادی در پایان تصریح کرد: علاقه مندان می توانند آثار پیشنهادی خود را حداکثر تا 15 اسفند ماه سال جاری به اداره کل بنیاد استان مربوطه ارسال کنند.

نظر شما
پربیننده ها