آزادسازی 5 میدان گازی و نفتی در شرق حمص

نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، 5 میدان گازی و نفتی را در ریف شرقی حمص از سیطره «داعش» آزاد کنند.
کد خبر: ۴۲۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴ - 07March 2015

آزادسازی 5 میدان گازی و نفتی در شرق حمص

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، پس از درگیریهای شدید با گروه تروریستی تکفیری «داعش» که منجر به کشته و زخمی شدن دهها تکفیری داعشی شد، نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، شهرک «جزل» در ریف حمص و 5 میدان گازی و نفتی اطراف آن را از سیطره داعش آزاد کنند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین چندین کاروان خودروهای داعش را به همراه عناصر تروریستی موجود در این خودروها که برای امداد و کمک رسانی راهی این منطقه شده بودند، هدف بگیرند و منهدم کنند.

درپی این شکست تلخ، داعش تلاش کرد، میدانهای نفتی و گازی منطقه «آرک» را هدف قرار دهد و بزرگراه حمص – تدمر را بمبگذاری و مینگذاری کند که یگانهای مهندسی ارتش سوریه تمام مینها و بمبهای کار گذاشته شده را خنثی کردند.

گروههای تروریستی مدتی است که تلاش میکنند، با حمله به بزرگراه حمص – تدمر آن را قطع و با گشودن جبهه تدمر از محور شرقی این شهر، راهی جهت نفوذ به داخل آن پیدا کنند.

این درحالی است که هم اکنون تمام راههای امداد و کمک رسانی گروههای مسلح به شهر حمص قطع است، اما ارتباط این راهها با گروههای مسلح مستقر در روستاهای ریف شرقی حماه و مناطق شرقی سوریه برقرار است.

همچنین نبردهای جاری اطراف میدان نفتی «الشاعر» و روستاها و شهرکهای واقع در شرق حمص به دلیل بافت جغرافیایی منطقه که بیابانی و صحرایی است، از میآید.جمله نبردهای سخت و حساس ارتش سوریه با گروههای مسلح تروریستی به شمار

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار