سناتور آمریکایی:

عربستان برای مبارزه با داعش نیرو اعزام کند

یک سناتور آمریکایی تاکید کرد که دولت عربستان سعودی باید مسئول برقراری ثبات در خاورمیانه باشد و ارتش خود را برای مقابله با داعش اعزام کند.
کد خبر: ۴۲۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰ - 07March 2015

عربستان برای مبارزه با داعش نیرو اعزام کند

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از اسپاتنیک، «برنی ساندرس» سناتور آمریکایی روز گذشته با انتشار بیانیه ای تصریح کرد: عربستان باید به جای درخواست از آمریکا برای مقابله با داعش، نیروهای نظامی خود را اعزام کند و ریاض باید مسئول برقراری ثبات در خاورمیانه باشد.

وی در ادامه افزود: این مساله برای من قابل توجه است که عربستان که دارای مرز مشترک با عراق است، از نیروهای آمریکایی می خواهد تا برای مقابله با داعش اقدام کنند. نظامیان عربستان سعودی، کجا هستند؟

ساندرس اظهار داشت: عربستان سعودی سومین بودجه نظامی بزرگ جهان را در اختیار دارد و ارتش این کشور بسیار بزرگتر از داعش است، عربستان باید مسئولیت کامل برقراری ثبات در منطقه را بر عهده بگیرد.

این سناتور آمریکایی در ادامه از کشورهای اسلامی مخالف داعش خواست تا مقابله علیه داعش را بر عهده بگیرند و کشورهای غربی نیز باید از این تلاش ها حمایت کنند.

در جریان کنفرانس خبری روز پنجشنبه جان کری وزیر خارجه آمریکا با سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان سعودی، سعود الفیصل از ائتلاف به رهبری آمریکا خواست تا حملات زمینی علیه مواضع داعش را تقویت کند.

داعش از سال 2012 میلادی تاکنون علیه دولت بشار اسد در سوریه می جنگد. این گروه از ژوئن 2014 میلادی حملات خود را به عراق نیز گسترش داد و بخش های زیادی از شمال و غرب این کشور را تصرف کرده است.

انتهای پیام/ک.ف
 

نظر شما
پربیننده ها