پایگاه خبری المنار؛

«هانیبال» نقشه کهنه اسرائیل برای قتل اسیران صهیونیستی

ارتش رژیم صهیونیستی به منظور جلوگیری از به اسارت در آمدن سربازان خود عملیات جدیدی را با عنوان «هانیبال» به اجرا درآورده است که بر اساس آن حتی اگر لازم باشد اسیران اسرائیل به ضرب گلوله نیروهای خودی کشته می‌شوند.
کد خبر: ۴۲۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹ - 07March 2015

«هانیبال» نقشه کهنه اسرائیل برای قتل اسیران صهیونیستی

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از پایگاه خبری المنار، ارتش رژیم اسرائیل با همکاری نهادهای نظامی نقشه امنیتی و نظامی جدیدی را تحت عنوان «هانیبال» به اجرا درآورده است که چارچوب اصلی آن جلوگیری از به اسارت در آمدن سربازان اسرائیلی است و در این راه اگر لازم باشد آنان را به ضرب گلوله خودی به قتل می رساند.

نقشه نظامی هانیبال زمانی به اجرا در میآید که نیروهای مقاومت در جریان درگیری نظامی در صدد به اسارت گرفتن سرباز یا یک افسر نظامی اسرائیلی برآیند.

در این صورت یگانهای زمینی  و دریایی ارتش اسرائیل اطراف محل درگیری را زیر آتش سنگین خود قرار میدهند تا با این کار به دور از محل درگیری مانع به اسارت رفتن یا ربوده شدن سربازان و افسران اسرائیلی شوند و بتوانند اسیر مزبور را از چشم مقاومت پنهان کرده و امنیت او را تامین کنند و از طرف دیگر طرف مقابل را مجبور کنند در میدان درگیری که تحت پشتیبانی هوایی و زمینی اسرائیل باقی بماند و زیر آتش سنگین قرار داشته باشد و به این ترتیب عوامل اسارت و یا آدم ربایی سردرگم شده و مجبور شوند نقشه خود را تغییر دهند.

همزمان با این اقدامات چنانچه نیروی هوایی نتواند اسیر اسرائیلی را نجات دهد، یگانهای اسرائیلی موجود در محل با همکاری نیرویهوایی که اوضاع را زیر نظر دارد، فرد مزبور را هدف تیراندازی قرار میدهند تا علاوه بر او عوامل اسارت هر تعداد که باشند، نیز کشته شوند.

دشمن اسرائیلی در این خصوص به محیط درگیری توجهی ندارد و به این احتمال که عوامل اسارت و آدم ربایی بین غیرنظامیان حضور داشته باشند، اهمیتی نمیدهند و مهم نیست که تیراندازی آنان جان غیر نظامیان را نیز بگیرد، زیرا موضوع مهمتر برای آنان این است که هیچ نیروی نظامی به اسارت مقاومت در نیاید.

تلاش ارتش اسرائیل برای جلوگیری از زنده ماندن اسیران اسرائیلی

در چارچوب عملیات هانیبال همه سعی و تلاش  ارتش اسرائیل بر این نکته متمرکز است که چنانچه مقاومت بتواند یک سرباز اسرائیلی را به اسارت در آورد، نباید اجازه داد او زنده بماند، زیرا ارتش اسرائیل از این احتمال بیم دارد که مقاومت در جریان عملیات تبادل اسیران شروط سخت و چه بسا خفت باری برای اسرائیل مطرح کند که معمولا نیز برای زنده تحویل گرفتن اسیران حتی اگر یک نفر باشد، چارهای جز قبول این شروط نیست.

به نظر میرسد اسرائیل در جریان حمله اخیر حزب الله در منطقه شبعا به عملیات هنیبعل متوسل شد.

عملیات مقاومت در شبعا در واکنش به حمله هوایی اسرائیل به شهر القنیطره در سوریه صورت گرفت که در جریان آن پنج فرمانده مقاومت و یک سردار ایرانی به شهادت رسیدند.

در این عملیات نیروی هوایی اسرائیل دایره ای را که حزب الله تحت کنترل خود در آورده بود و اطراف آن را زیر آتش تیربارهای خود گرفت تا از به اسارت درآمدن سربازان خود جلوگیری کرده و مانع خروج نیروهای حزب الله از این منطقه شود که در نتیجه این عملیات یکی از سربازان حافظ صلح سازمان ملل به دست اسرائیل کشته شد.

در این عملیات نیروهای اسرائیلی سخت دچار سردرگمی شده و در چارچوب نقشه هنیبعل این منطقه را زیر آتش گسترده خود گرفتند تا اجازه ندهند حتی یک سرباز اسرائیلی به اسارت در آید.

کلید خوردن هانیبال


به نظر میرسد هانیبال در پی عملیات اسارت «گلعاد شالیت» سرباز اسرائیلی و در فاصله سه سال اسارت او به دست نیروهای گردان های عزالدین قسام طراحی شد.

ضرورت طراحی این عمیات هنگامی قوت گرفت که تلاشهای امنیتی و نظامی سرویس جاسوسی اسرائیل بارها با شکست مفتضحانهای رو به رو شد و در نهایت اسرائیل شروط سخت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» برای آزادی شالیت را پذیرفت و در مقابل آزادی او بهای سنگینی پرداخت.

در آن زمان فرماندهی ستاد ارتش اسرائیل با کابینه این رژیم در مورد نقشه هانیبال توافق کردند و قرار شد این نقشه بدون توجه به حجم قربانیان  احتمالی و خسارت های ناشی از آن و بدون در نظر گرفتن حساسیتهای احتمالی، بر اساس آتش بار گسترده و تیراندازیهای فراوان به اجرا در آید، بنابراین میتوان به دلیل و انگیزه تیراندازی گسترده ارتش اسرائیل در مناطق اطراف غزه و لبنان در جریان حملات به این مناطق پی برد.

هانیبال تصویری از عملیات نظامی کورکورانه و بی هدف


نگاهی به عملیات نظامی هانیبال نشان میدهد که ارتش رژیم صهیونیستی اغلب کورکورانه عمل کرده و سردرگم است و بدون اطلاع یا جهت گیری دست به بمباران میزند و با ترس و نگرانی حملات خود را آغاز میکند از همین رو بمبارانهای آن بیشتر پراکنده و بی هدف است و هدف مشخص و یا سمت و سوی معینی ندارد و چه بسا در این حملات مواضع دوست را هدف قرار دهد که نمونه آن کشتن یک سرباز اسپانیایی عضو نیروهای بین المللی مستقر در جنوب لبنان «یونیفل» بود.

تیراندازی به نیروهای خودی

علاوه بر این چه بسا نیروهای ارتش اسرائیل در حمله اخیر به غزه و در جریان یورشهای زمینی بسیاری از سربازان خود را از بیم اینکه مبادا به دست نیروها مقاومت فلسطین به اسارت گرفته نشوند، به قتل رسانده باشد که نمونه آن کشته شدن «هدار گولدن» افسر ارتش است که به نظر میرسد به ضرب گلوله سربازان اسرائیلی و در حالی به قتل رسید که نیروهای مقاومت او را از پیش چشمشان ربوده و در حال دور کردن از محل استقرار اسرائیلی ها بودند.

همچنین ارتش رژیم اسرائیل در انتقال اجساد تلفات خود که در مناطق تحت کنترل نیروهای مقاومت به هلاکت رسیده بودند، ناکام ماند که این نشان می دهد آنان با آتش خودی کشته شدند.

جالب اینکه آن دسته از سربازان اسرائیلی که با شرکت در عملیات زمینی زندگی خود را قمار می کنند و یا در خط مقدم عملیات رزمی قرار می گیرند، اغلب از نیروهای برگزیده و از لشگر «جفعاتی» و «گولانی» هستند و به خوبی قوانین این سیاست جدید را میدانند و متوجه هستند که چنانچه به اسارت گروههای مقاومت در آیند، مرگ در انتظارشان خواهد بود.

آنان همچنین میدانند که این ارتش اسرائیل است که آنان را چنانچه به اسارت گرفته شوند، هدف قرار می دهند و چه بسا آنان را در کنار عوامل به اسارت گرفتن به قتل برسانند.

آموزشهای سخت و طاقت فرسا

یگانهای ارتش اسرائیل در چارچوب عملیات نظامی هانیبال آموزشهای سخت و طاقت فرسایی می بینند و در جریان این آموزش ها با اصول این عملیات آشنا می شوند؛ عملیاتی که خانواده سربازان و تقریبا عموم اسرائیلی ها از آن خبر دارند و و اغلب نیز مخالفتی با آن ندارند، مگر خانواده قربانیان زیرا فرمانده هان نظامی را به کوتاهی در تلاش برای نجات فرزندانشان و زنده نگاه داشتن آنان متهم می کنند.

اما در پاسخ به این سوال که چگونه ارتش اسرائیل محل سربازان خود را پیدا کرده و مربعی که در آن قرار دارند  با دقت نسبی مشخص می کند؟ باید گفت که فرماندهان ارتش به همه سربازان یک تلفن همراه و تراشه های الکترونیکی شبیه سیم کارت و یک حلقه مخصوص شبیه گردنبند میدهند که سربازان در حفظ و نگهداری آن تلاش زیادی دارند، زیرا این وسایل به آنان کمک میکند که همواره در دایره پیگیری و نظارت قرار داشته باشند و به این ترتیب حمله یگانهای ارتش اسرائیل به محل حضور سربازان ربوده شده، تسهیل میشود.

علاوه بر این مزدوران و جاسوسان اسرائیلی در مناطق درگیری و یا نزدیکی آن حضور دارند و صحنه نبرد را مشاهده کرده و پیگیر عملیات نظامی هستند و از تکاپوی نیروهای مقاومت با خبر می شوند.

ناگفته نماند که هانیبال نقشه قدیمی است نه جدید و دشمن صهیونیستی از بیم به اسارت در آمدن سربازان خود به آن متوسل شده است، اسیرانی که به مثابه شبح ترس و کابوس وحشتناک است.

اما مقاومت از این نقشه با خبر بوده و از منطق اسرائیل آگاه است در نتیجه باید پرسید آیا میتواند مانع اجرای این نقشه و عملیات نظامی شده و آن را ناکام گذاشته و خنثی کند و بتواند آن را پشت سربگذارد و پیروزی را از آن خود کند؟ آیا مقاومت میتواند سربازان اسرائیلی را به اسارت در آورده و به محلی امن منتقل کند و آنان را دور از چشمان دشمن اسرائیلی نگاه دارد تا از آنان برای معامله ای جدید و در مرحله دیگری از تبادل اسیران استفاده کند؟ آیا مقاومت می تواند با استفاده از اسیران اسرائیلی اسیران قهرمان و زندانیان شجاع را از زندانهای دشمن ظالم نجات دهد؟

انتهای پیام/ک.ف
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار