عضو پارلمانی حزب الله:

همکاری حزب‌الله با دولت، آمریکا را نگران کرده است

عضو فراکسیون پارلمانی «وفاداری به مقاومت» لبنان تاکید کرد مواضع و پیروزی‌های حزب‌الله، خشم آمریکا را برانگیخته زیرا آمریکا دوست ندارد لبنان بر گروه‌های تکفیری پیروز شود.
کد خبر: ۴۲۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲ - 07March 2015

همکاری حزب‌الله با دولت، آمریکا را نگران کرده است

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، مواضع تحریک آمیز «دیوید هیل» سفیر آمریکا در لبنان  که دخالت در امور داخلی این کشور توصیف شده است، با واکنش یکی از اعضای فراکسیون پارلمانی «وفاداری به مقاومت» روبرو شد.

«کامل الرفاعی» غضو فراکسیون «وفاداری به مقاومت» پارلمان لبنان در واکنش به دخالت سفیر آمریکا در امور داخلی کشور به روزنامه «الجمهوریه» لبنان گفت: سفیر آمریکا در امور داخلی لبنان دخالت کرده و سعی در تفرقه افکنی میان گروههای لبنانی و همچنین تحمیل سیطره (واشنگتن) بر کشورهای عربی دارد.

دیوید هیل پس از دیدار با «نهاد المشنوق» وزیر کشور کابینه لبنان در سخنانی تحریک آمیز حزب الله را به علت آنچه دخالت در امور سوریه مینامد، عامل ناامنی لبنان خوانده و با متهم کردن مقاومت اسلامی لبنان به نقض معیارهای بینالمللی و قطعنامههای شورای امنیت و همچنین ارتباط با برخی کشورهای خارجی، مدعی شد که حزب الله تصمیمات مرگ و زندگی را به تنهایی و بدون مشورت با سایر گروههای لبنانی اتخاذ میکند.

کامل الرفاعی این موضع سفیر آمریکا را دخالت در امور داخلی کشورش خوانده و تاکید کرد: مواضع و پیروزیهای حزب الله در مناطق مرزی لبنان و سوریه خشم آمریکا را برانگیخته است. آمریکا دوست ندارد که لبنان بر گروههای تکفیری پیروز شود.

الرفاعی با بیان اینکه حزب الله در پروندههای امنیتی با وزیر کشور لبنان هماهنگی میکند، افزود: سخنان هیل ناراحتی کشورش از آرامش داخلی، هماهنگی حزب الله با کابینه لبنان و ناراحتی واشنگتن از پیروزیهای مقاومت را نشان میدهد.

وی با اشاره به مخالفت گروهی از جریان 14 مارس با دخالت حزب الله در سوریه، تاکید کرد: برخیها دیگر عملکرد حزب الله در رویارویی با گروههای تکفیری در سوریه را تایید میکنند. دخالت حزب الله در تحولات سوریه ثابت کرد که این موضوع روستاهای لبنانی را شر گروههای تکفیری حفظ کرد.

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار