مهم‌‌ترین اخبار دفاعی رسانه‌های مجازی کشور

رونمایی از پروژه موشکی برد بلند "تلاش 3"/ آغاز تحقیقات برای ساخت "فالانکس ایرانی"

رونمایی از پروژه موشکی برد بلند "تلاش 3"، آغاز تحقیقات برای ساخت "فالانکس ایرانی"و دومین حضور ناوگروه ایرانی در تنگه مالاکا از جمله مهمترین اخبار دفاعی رسانه های کشور در 24 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۴۲۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۶ - 08March 2015

رونمایی از پروژه موشکی برد بلند

به گزارش فضای مجازی دفاع پرس، به منظور دسترسی آسان مخاطبان به مهمترین اخبار سایت ها و روزنامه های کشور در حوزه ی نظامی، نیروهای مسلح و اخبار مربوط به حوزه دفاع مقدس، روزانه یک بسته خبری در این حوزه ها آماده و منتشر می کند.

 

آغاز تحقیقات برای ساخت "فالانکس ایرانی"

تابناک: نیروی دریایی ارتش آمریکا از یک سامانه دفاعی دریایی مشهور برای دفاع در مقابل موشکهای کروز و سایر تهدیدات استفاده میکند که فالانکس(Phalanx CIWS) نام دارد.این سامانه در واقع یک گاتلینگ 6 لول با گلولههای 20 میلیمتری است که با سرعت بالا و شلیکهای پیاپی میتواند به سوی یک موشک کروز شلیک کند. این سامانه که به سامانه ضدکروز هم مشهور است، از یک رادار بهره جسته و گاتلینگ (سلاح) نیز در داخل یک برجک قرار گرفته که میتواند مسلسل را به سرعت تغییر جهت دهد.در حال حاضر، جمهوری اسلامی ایران مدتهاست که از گاتلینگهای متعددی بهره میبرد. شاید یکی از بهترین و کارآمدترین گاتلینگهای بومی و ایرانی "محرم" باشد. این مسلسل همچون گاتلینگM-61، شش لول است اما در کالیبر، محرم 12.7 میلیمتری و ام61 از گلولههای کالیبر 20میلیمتری بهره میبرد.گفتنی است، گاتلینگ ام61 آمریکایی که هماکنون روی اکثر جنگندههای این کشور نیز نصب است و در ایران نیز، هیمن گاتلینگ روی تعدادی از جنگندههای نهاجا نصب و عملیاتی است.در همین زمینه، امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش ، درباره این سامانه گفت: نوع غربی سامانه فالانکس، پییشرفتهترین نوع آن است و جمهوری اسلامی ایران نیز در جهت تولید این سامانه حتما گام برمیدارد.وی با بیان اینکه باید نیروی دریایی ارتش به سیستمهای دفاعی قوی و روز دنیا مجهز شود، تأکید کرد: هماکنون کار تحقیقاتی روی سامانه فالانکس برای ساخت نمونه ایرانی آن شروع شده است.فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه اظهار داشت: تقریبا هیچ سامانهای نیست که در جهت تحقیقات آن اقدام نکرده باشیم. ما از همان روز که امام(ره) دستور دادند، در تولید محصولات دفاعی خودکفا باشید، از همان موقع روی پای خود ایستادهایم.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه: حضور سردار سلیمانی در عراق بسیار مؤثر بود

العالم : حجت الاسلام والمسلمین "علی سعیدی" نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مصاحبه با برنامه "من طهران" شبکه العالم درپاسخ به سوالی درباره نقش سردار "قاسم سلیمانی" فرمانده سپاس قدس در عملیات استان صلاح الدین و انتشار تصاویر وی گفت: نقش مستشاری همین است. یعنی ما نیرویی در آنجا نداریم، و حضور ما بسیار محدود و معدود و آن هم در قالب همین نقش مستشاری است. نقش مستشاری یعنی هدایت کلان نحوه طراحی عملیات، نحوه حرکت و مقابله و این چیزها است و هیچگاه نه عراق نیاز بود که ما نیرو به آنجا اعزام کنیم و نه درخواست شده بود و نه ایران چنین قصدی را داشت.وی ادامه داد: حضور برادر سلیمانی، بسیار در این زمینه موثر بود. نوع جایگاه شخصیتی ایشان در منطقه و در جغرافیای جهان اسلام در ایجاد روحیه در مجموعه نیروهای عراقی و جوانان عراقی خیلی موثر بود. انتقال در حقیقت، فرهنگ بسیجی و فرهنگ مقاومت و فرهنگ ایستادگی. طراحی عملیات و نوع عملیاتی که ما معمولا تجربیاتی که سپاه در مقاطع مختلف داشت لذا نقش مستشاری همین را ایجاب می کرد که سردار سرلشکر سلیمانی بتواند این نقش را خودش از نزدیک ایفا بکند.سعیدی گفت: البته واقعیت این است که رسانه های دشمن بخصوص شبکه های جهانی خیلی این مسئله را بزرگنمایی کردند. اهدافی از این بزرگنمایی داشتند که به خواست خداوند به آن اهداف خود نرسیدند. اما اینکه حضور آقای سلیمانی پنهان کردنی نبود. ایشان در بعضی از موارد حضور علنی داشتند و مهم هم بود. یعنی این قضیه از ناحیه جریان های خودی در عراق یا ایران یک هدف را دنبال می کرد و از ناحیه رسانه های استکباری هدف دیگری را دنبال می کردند، و آنها بدنبال بزرگنمایی بودند.

 

رونمایی از پروژه موشکی برد بلند "تلاش 3"

ایسکانیوز: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران از رونمایی پروژه موشکی برد بلند" تلاش 3" در روز 29 فروردینماه سال 94 خبرداد.امیر سرتیپ ستاد فرزاد اسماعیلی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: همزمان با 29 فروردینماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسهآفرینیهای نیروی زمینی ارتش کشورمان، پروژه " تلاش 3" با برد موشکی بالا و متصل به سامانه " اس 200" رونمایی میشود.فرمانده قرارگاه پدافندهوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به آزمایش موفق برد کوتاه و برد متوسط این سامانه موشکی در گذشته، تصریح کرد: برد بالای این سامانه قدرتمند موشکی التهاب بزرگی برای دشمنان ایران اسلامی خواهد بود.وی افزود: به لطف خداوند بعد از تفکیک و تشکیل قرارگاه پدافند هوایی، وضعیت دفاع هوایی کشور با انسجام نیروهای ارتش، سپاه و بسیج مردمی ارتقای چشمگیری داشته و امروز در بیش از سههزار و 600نقطه کشور گسترش یافته است که درصددیم نقاط استقرار دلاوران پدافند هوایی کشور را به پنج هزار نقطه افزایش دهیم.فرزاد اسماعیلی خاطرنشان کرد: به دنبال آن هستیم که نقطه نفوذی برای ورود هواپیماهای باسرنشین و بدون سرنشین دشمن و اشکال مختلف حملات هوایی احتمالی در آینده که متصور هست، باقی نگذاریم.

 

حمایت رسمی "راهیان نور" از جشنواره "باروت خیس"

خبرگزاری بسیج: سردار سلیمانی رئیس سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج با اعلام اینکه مردمیترین جشنواره بسیج با عنوان جشنواره ملی سرزمین نور در بخشهای مختلف هنری با بیش از 12 سال سابقه هر ساله در حال برگزاری است، گفت: سازمان اردویی بسیج افتخار دارد که چند سالی است این جشنواره را برخلاف اینکه در گذشته در تهران برگزار میشد در کنار زائران راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور هدایت کرده که با استقبال کم نظیر مردم به ویژه مردم آبادان و خرمشهر روبهرو شده است.سردار سلیمانی تاکید کرد: دست اندرکاران «جشنواره ملی سرزمین نور» به خود میبالند که از این حرکت مردمی که توسط جمعی از بسیجیان خلاق از چند سالی است برگزار می شود حمایت کرده و بخش ویژه این جشنواره را به موضوع «باروت خیس» اختصاص دهند.وی افزود: همه متولیان راهیان نور برآنند تا این خواست بسیجیان که برگزاری مطلوب این جشنواره است را به نحو احسن انجام داده و در تبیین چهره واقعی استکبار نیز سهم موثری ایفا کنند.سردار سلیمانی با اشاره به اینکه علاقه قلبی متولیان «جشنواره ملی سرزمین نور» حمایت از اینگونه جریانهای مردمی است، افزود: با دستور فرماندهام سردار نقدی این حمایتها شدت بیشتری خواهد یافت و با آغوش باز از این جشنواره حمایت خواهیم کرد.

 

دومین حضور ناوگروه ایرانی در تنگه مالاکا

پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی نیروی دریایی ارتش: ناوگروه سی و سوم ارتش جمهوری اسلامی در ادامه ماموریت خود و پس از ترک بندر جاکارتا اندونزی وارد تنگه مالاکا شد تا با عبور از آن مسیر خود را به سمت هند ادامه دهد.این برای دومین بار است که یک ناوگروه ایرانی از تنگه مهم مالاکا عبور میکند. پیش از این ناوگروه بیست و چهارم متشکل از ناوشکن «سبلان» و ناو لجستیک «خارک»، با عبور از اقیانوس هند، خلیج بنگال از تنگه مالاکا  عبور کرده بود و برای اولین بار وارد بزرگترین اقیانوس جهان(آرام) شد.تنگه مالاکا یکی از مهمترین گذرگاههای دریایی جهان شناخته میشود و از مهمترین بندرهای آن میتوان به بندر بِلاوان در اندونزی و بندرهای ملاکا و پِنانگ در مالزی اشاره کرد.بنا بر برخی آمار منتشر شده، نزدیک به یک چهارم از محمولههای نفت خام دنیا از این تنگه عبور میکنند که پس از تنگه هرمز مهمترین شاهراه حمل و نقل دریایی نفت در دنیا بشمار میرود.با شکلگیری پدیده شوم دزدان دریایی در منطقه خلیج عدن و تنگه بابالمندب و حضور ناوگان دریایی حدود سی کشور جهان ازجمله ایران در این منطقه، در سالهای اخیر بواسطه ناامن شدن این منطقه برای دزدان دریایی، دامنه عملکرد آنها به سمت تنگه مالاکا نیز کشیده شده است.

 

افتتاح رسمی ستاد خبری اردوهای جهادی و راهیان نور

تسنیم:اسماعیل احمدی معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین از افتتاح رسمی ستاد خبری اردوهای جهادی و راهیان نور خبر داد. وی در مراسم راهاندازی این ستاد با اشاره به روز جشن نیکوکاری گفت: با حضور مسئولان روابط عمومی بسیج از ستاد مرکزی، خبرگزاری بسیج و استانهای قم،تهران، سمنان، قزوین و البرز، تعدادی سبد کالا به برخی از نیازمندان روستایی اهدا شد.مشاور ریاست سازمان بسیج به اهّم اقدامات این ستاد خبری اشاره کرده و خاطرنشان کرد: سازماندهی گروههای متعدد خبری شامل خبرنگار،عکاس،گزارشگر و مستند ساز از رسانههای گوناگون برای حضور در اردوهای جهادی و سازندگی در روستاهای محروم و در مناطق عملیاتی و کاروانهای راهیان نور برای انعکاس و انتشار برنامهها و فعالیتهای این دو عملیات بزرگ فرهنگی مهمترین اقدام این ستاد محسوب میشود.وی گفت: اهالی رسانه میتوانند برای ثبتنام و حضور در روستاها یا زیارتگاههای دفاع مقدس با مدیریت اطلاعرسانی روابط عمومی بسیج به شماره 02135949827 یا سامانه پیام کوتاه 660000122 و یا با رایانامهBasijnewsir@shmail.ir ارتباط بگیرند.

 

قدرت امروز ما به برکت مکتب اسلام است

باشگاه خبرنگاران: امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نزاجا در یادواره 200 شهید ارتش شهرستان "فسا"، از برگزاری یادواره شهدا به عنوان یک حرکت مقدس فرهنگی فاخر نام برد و اظهارداشت: در قالب این یادوارهها باید ارزشهای برآمده از نظام جمهوری اسلامی سینه به سینه و نسل به نسل انتقال یابد.امیر سرتیپ پوردستان با بیان اینکه شهدا درس گرفته از مکتب "امام حسین (ع)" هستند، تصریح کرد: اگر ما امروز قدرتمند و عزتمند هستیم و تمام دنیا نمیتواند اقدامی علیه نظام ما انجام دهد به برکت مکتب اسلام راستین و شهدای عزیز است.گفتنی است؛ در این مراسم از کتاب 560 صفحهای با عنوان "عند ربهم یرزقون" و نرم افزار چند رسانهای با همین نام رونمایی شد که این کتاب و نرم افزار به همت پایگاه اطلاع رسانی شهدای ارتش تهیه و چاپ شده است.

 

تهیه طرح جامع یادمان شهدای فتح المبین در غرب منطقه کرخه

بسیج پرس:رضا فرزانه فرمانده قرارگاه راهیان نور جنوب کشور از تهیه طرح جامع یادمان شهدای فتح المبین در غرب کرخه در شهرستان شوش خوزستان خبر داد و گفت: این طرح با هدف رونق گردشگری دفاع مقدس اجرا میشود.فرمانده قرارگاه راهیان نور جنوب کشور ادامه داد: از یادمان شهدای فتح المبین به عنوان یکی از یادمانهای درجه یک از نظر خدمات رسانی به کاروانهای راهیان نور یاد کرد و افزود: طرح جامع یادمان فتح المبین مطابق با مهندسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفته و اجرا میشود.وی یادآور شد: این طرح با هدف رونق راهیان نور و نشر فرهنگ ایثار و شهادت تدوین شده و در آن توسعه زیرساخت لازم برای رفاه کاروانهای راهیان نور در نظر گرفته شده است.

 

درخواست بابا رجب از سرلشکر ایزدی

فرهنگ نیوز: سردار غیاثی راد به نمایندگی از سردار سرلشکر ایزدی معاونت راهبردی و اشراف فرماندهی کل قوا با بابا رجب جانباز معروفی که این روزها به واسطه ظاهر متفاوت ناشی از جانبازی اش به چهره سرشناس رسانه ها تبدیل شده است دیدار کرد.در این دیدار فرزند بابا رجب اظهار داشت: مادر بنده 28 سال است که به پدرم خدمت شبانه روزی می کند در حالی که زندگی یک روزه با چنین جانبازانی بسیار سخت است اما ایشان مثل شمع سوختند.فرزند بابا رجب خطاب به سردار غیاثی گفت: به سرلشکر ایزدی بگوئید سلام خانواده بابا رجب را به مقام معظم رهبری برسانند و بگویند که تنها آرزوی بابا رجب دیدار با رهبر انقلاب است.در این دیدار سردار غیاثی راد لوح تقدیر سرلشکر ایزدی را به بابا رجب تقدیم کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار