باحضور مسئولین لشکری و کشوری

مراسم رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری برکتاب لشکرخوبان برگزار شد

رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از این در حاشیه یکی از دیدارهایشان فرموده بودند: «این کتاب لشکرخوبان پر است از اعجاب و عظمت ناگفته‌ رزمندگان غواص و اطلاعات عملیات جنگ. در ایامی که این کتاب را می‌خواندم بارها و بارها متاثر شدم.»
کد خبر: ۴۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۵ - 07October 2013

مراسم رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری برکتاب لشکرخوبان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مراسم رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری برکتاب لشکرخوبان امروز در تالارغدیر وزارت کشور و با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم  رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، سردار شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک رئیس کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، سید محمود دعایی مسئول روزنامه اطلاعات و جمعی از فرماندهان ارتش، سپاه و خانواده معظم شهدا برگزار شد.

لازم به ذکر است که رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از این در حاشیه یکی از دیدارهایشان فرموده بودند: "این کتاب لشکرخوبان پر است از اعجاب و عظمت ناگفته رزمندگان غواص و اطلاعات عملیات جنگ. در ایامی که این کتاب را میخواندم بارها و بارها متاثر شدم."

کتاب لشکر خوبان، خاطرات داستانی مهدی قلی رضایی از رزمندگان قدیمی آذربایجان است. مهدی قلی در این کتاب اغلب خاطراتی از لشکر عاشورا روایت کرده است. این کتاب نوجوانی را به یاد میآورد که با سماجت و همت ستودنی، سخت ترین و ناگهانی ترین لحظات میدانهای خطر و حادثه را تجربه کرد و از هر جنگ و عملیاتی یادگار زخمی بر خود انداخت.

این خاطرات به قلم معصومه سپهری که پیش از این خاطرات نورالدین عافی در کتاب « نورالدین پسر ایران» با تدوین وی به چاپ رسیده بود، نوشته شده است.
 
مهدی قلی رضایی، در روایت خود، جنگ را نه از منظر خاطره، بلکه گاه از چشم یک منتقد نگریسته است و همین شاید بتواند گامی نو در فهم زوایای گوناگون نبرد هشت ساله مردم ایران باشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار