فراخوان سایت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری؛

مهم‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین جمله‌ی رهبر انقلاب در سال ۹۳ کدام است؟

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، برای انتخاب مهم‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین جمله‌ی رهبر معظم انقلاب در سال ۹۳ فراخوان داد.
کد خبر: ۴۲۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲ - 08March 2015

مهم‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین جمله‌ی رهبر انقلاب در سال ۹۳ کدام است؟

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در فراخوانی از مخاطبانش خواست مهمترین و بهیادماندنیترین جملهی رهبر انقلاب در سال ۹۳ را انتخاب کنند.

در متن این فراخوان آمده است:


به نظر شما مهمترین و بهیادماندنیترین جملهی حضرت آیتالله خامنهای در سال ۱۳۹۳ کدام جمله است؟ لطفاً نظرات خود را از طریق همین صفحه ارسال یا آن را به شمارهی ۲۰۱۱۰ پیامک کنید تا در ذیل همین نوشته منتشر شود.

برای سهولت در انتخاب میتوانید از جملات برگزیده که در همین صفحه منتشر شده و یا صفحات «بیانات»، «پیامها» و جستجو، عبارت مورد نظر خود را بیابید. این نظرسنجی تا بیست و چهارم اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

* آنچه در این سال جدید پیش رو داریم، عبارت است از اقتصادی که به کمک مسئولان و مردم شکوفایی پیدا کند، و فرهنگی که با همت مسئولان و مردم بتواند سمت و سوی حرکت بزرگ کشور ما و ملت ما را معین کند. لذا من شعار امسال را و نام امسال را این قرار دادم: «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی».
۱۳۹۲/۱۲/۲۹
پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۳

* اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که مقاوم است؛ با تحریکات جهانی، با تکانههای جهانی، با سیاستهای آمریکا و غیر آمریکا زیرورو نمیشود؛ اقتصادی است متکی به مردم.
۱۳۹۳/۰۱/۰۱
بیانات در حرم مطهر رضوی

* آن جوانهایی که در تهران، در شهرهای گوناگون، در استانهای مختلف، در خود مشهد، در بسیاری از شهرهای دیگر کار فرهنگی میکنند، با ارادهی خودشان، با انگیزهی خودشان کار را هرچه میتوانند بهطور جدی دنبال کنند و ادامه بدهند.
۱۳۹۳/۰۱/۰۱
بیانات در حرم مطهر رضوی

* هدف و آماج تحرک دشمنان در زمینهی فرهنگ، عبارت است از ایمان مردم و باورهای مردم. مسئولان فرهنگی، باید مراقب رخنهی فرهنگی باشند؛ رخنههای فرهنگی بسیار خطرناک است؛ باید حساس باشند، باید هشیار باشند.
۱۳۹۳/۰۱/۰۱
بیانات در حرم مطهر رضوی

* مراجع فرهنگی. مراجع فرهنگی یعنی چه کسانی؟ یعنی علما، اساتید، روشنفکران انقلابی، هنرمندان متعهد، اینها نگاه نقادانه خودشان را نسبت به اوضاع فرهنگی کشور همچنان داشته باشند و تذکر بدهند.

۱۳۹۳/۰۱/۰۱
بیانات در حرم مطهر رضوی

* چشممان به دست دشمن نباشد که کی این تحریم را برمیدارد، کی فلان نقطه را موافقت میکند؛ به درک! نگاه کنیم ببینیم خودمان چهکار میتوانیم بکنیم.

۱۳۹۳/۰۱/۰۱
بیانات در حرم مطهر رضوی

* جنگ تحمیلی نشان داد که یک ملت در سایهی اتحاد، در سایهی ایمان به خدا، در سایهی حسنظن به خدای متعال و اعتقاد به صدق وعدهی الهی، میتواند از همهی گذرگاههای دشوار عبور کند.

۱۳۹۳/۰۱/۰۶
بیانات در یادمان شهدای شرق کارون

* اگر چنانچه کسی بخواهد مسئلهی زن را جدای از مسئلهی خانواده بحث بکند، دچار اختلال در فهم و در تشخیص علاج خواهد شد؛ این دو را باید در کنار هم دید.

۱۳۹۳/۰۱/۳۰
بیانات در دیدار جمعی از بانوان برگزیده کشور

* در جلسات نباید کینهورزیهای مذهبی را زیاد کرد؛ این را چقدر باید تکرار کرد؟ بارها تکرار کردهایم؛ بعضی حاضر نیستند [گوش کنند].

۱۳۹۳/۰۱/۳۱
بیانات در دیدار جمعی از مداحان اهل بیت علیهمالسلام

* هر جایی که ما به توانایی دست پیدا کنیم، آنجا تحریم از بین میرود.

۱۳۹۳/۰۲/۱۰
بیانات در دیدار کارگران در گروه صنعتى مپنا

* در سالهای اوائل دههی ۶۰ که بنده رئیس جمهور بودم، ما یک نیروگاه گازی نصفهکاره داشتیم؛ ما اصرار میکردیم، میگفتیم به آنها که این نیروگاه را باید خودمان تمام کنیم؛ مسئولانی آمدند پیش من میگفتند آقا! نمیشود؛ بیخود زحمت نکشید، بیخود تلاش نکنید. آمده بودند به بنده اثبات کنند و بنده را قانع کنند که ما نمیتوانیم؛ ... اما با پشتکار، با همت، با توکل به خدای متعال، با تشویق نیروهای بااستعداد، با عزم راسخی که مدیران ما به کار بردند، این کار اتفاق افتاد.

۱۳۹۳/۰۲/۱۰
بیانات در دیدار کارگران در گروه صنعتى مپنا

* اگر عزم ملی بود، اگر مدیریت جهادی بود، اقتصاد هم پیشرفت میکند، فرهنگ هم پیشرفت میکند؛ و ملتی که اقتصاد پیشرفته داشته باشد و فرهنگ پیشرفته داشته باشد، در اوج قرار میگیرد و تحقیر نمیشود. ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
بیانات در دیدار کارگران در گروه صنعتى مپنا

در هر کارى که مسئولان کشور و مدیران اصلى کشور، امور را به مردم محول کردند، این کار موفق شد. ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
بیانات در دیدار اعضاى هیأت مدیره جامعه خیرین مدرسهساز

* اولویت با نیروهاى جوان، بانشاط، پرانگیزه، متدین، انقلابى و کسانى است که مسئلهى آنها در آموزش و پرورش، همان مسئلهى اصلى آموزش و پرورش باشد؛ یعنى تربیت انسانها.

۱۳۹۳/۰۲/۱۷
بیانات در دیدار معلمان و فرهنگیان سراسر کشور

* باید فکر کردن را در جامعه نهادینه کرد... اگر کسى داراى تفکر بود، این روحیه موجب میشود که او بتواند مسائل مهم علم را هم کشف کند.

۱۳۹۳/۰۲/۱۷
بیانات در دیدار معلمان و فرهنگیان سراسر کشور

* هرجایى ما سرمایهگذارى [کردیم] و به این نیروى جوان و علاقهمند و مؤمن و بااخلاص داخلى تکیه کردیم و به او ارج نهادیم، کارمان پیش رفت؛

۱۳۹۳/۰۲/۲۳
بیانات در دیدار مردم استان ایلام در سالروز ولادت امیرالمؤمنین علیهالسلام

* آمریکا هیچ غلطى نمیتواند بکند... این غلطى که نمیتوانند بکنند، فقط غلط نظامى نیست، بهمعناى جامع کلمه، هیچ غلطى نمیتوانند بکنند.

۱۳۹۳/۰۲/۲۳
بیانات در دیدار مردم استان ایلام در سالروز ولادت امیرالمؤمنین علیهالسلام

* ملت ایران اثبات کرده که بدون تکیهى به آمریکا، هم میشود پیشرفت علمى پیدا کرد، هم میشود پیشرفت اجتماعى پیدا کرد، هم میشود نفوذ بینالمللى پیدا کرد، هم میشود عزت سیاسى در دنیاى بشریت پیدا کرد. ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
بیانات در دانشگاه افسرى و تربیت پاسداری امام حسین علیهالسلام

* اینهایى که براى تئوریزه کردن سازش و تسلیم و اطاعت در مقابل زورگویان، نظام را متهم میکنند به جنگطلبى یا به تئوریزه کردن جنگ، دارند خیانت میکنند، دروغ میگویند. نه، نظام نظام انسانى است، نظام شرف است، نظام احترام به کرامت بشر است، نظام سلامت است.

۱۳۹۳/۰۳/۰۴
بیانات در دیدار نمایندگان مجلس شوراى اسلامى

* علاج مشکلات کشور، اقتصاد مقاومتى است. ... از همهى کسانى که در بخشهاى مختلف - خارجى، داخلى - ابتکار دارند و حرکت دارند و تحرک دارند، ما دفاع میکنیم - دفاع صمیمانه و واقعى، نه دفاع صورى - اما معتقدیم آنچیزى که علاج مشکلات کشور است، در درون کشور است.

۱۳۹۳/۰۳/۰۴
بیانات در دیدار نمایندگان مجلس شوراى اسلامى

* آنچه امروز دستگاههاى سیاسى غرب ترویج میکنند، همان جاهلیتى است که بعثت پیغمبر براى زدودن آن - از محیط زندگى بشر - بهوجود آمد.

۱۳۹۳/۰۳/۰۶
بیانات در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهاى اسلامى

* به نظر ما بیدارى اسلامى به وجود آمده است؛ سعى شد از سوى دشمنان اسلام که این بیدارى را سرکوب کنند - و یک جاهایى هم سرکوب کردند - اما بیدارى اسلامى سرکوب شدنى نیست.

۱۳۹۳/۰۳/۰۶
بیانات در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهاى اسلامى

* دنیاى اسلام امروز احتیاج دارد به روى آوردن به اندیشه، روى آوردن به فکر، عادت کردن به اندیشیدن، مسائل را درست فهمیدن، درست تحلیل کردن.

۱۳۹۳/۰۳/۰۶
بیانات در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهاى اسلامى

* سیاست دشمنان اسلام این است که در کشورهاى اسلامى در میان جوامع اسلامى و در امت اسلامى برادرکشى و جنگ داخلى را به نیابت از خودشان بهراه بیندازند؛ خودشان کنار بنشینند و شاهد این باشند که ما به جان هم افتادیم.

۱۳۹۳/۰۳/۱۳
بیانات در دیدار شرکت کنندگان در سىویکمین دورهى مسابقات بینالمللى قرآن کریم

* حقیقتاً مبارزهى با فساد [مهم است]. نگذاریم کانونهاى چرکین شکل بگیرند که علاج آنها مشکل باشد. اگر نظارت درستى باشد، گاهى اوقات در قدمهاى اول میشود جلوى یک حرکت خطا و گناهآلود را گرفت؛ اگر ما در قدمهاى اول جلوى آن را نگرفتیم و این بیمارى پیشرفته شد و این زخمْ ناسور(۱۲) شد، آنوقت علاج آن مشکل میشود، سخت میشود.
بیانات بیانات در دیدار نمایندگان مجلس شوراى اسلامى۱۳۹۳/۰۳/۰۴
 
* هیچ قدرت و غلبهاى در مکتب امام که از تغلب و از اعمال زور حاصل شده باشد، مورد قبول نیست. در نظام اسلامى قهر و غلبه معنا ندارد؛ قدرت معنا دارد، اقتدار معنا دارد، اما اقتدار برخاستهى از اختیار مردم و انتخاب مردم؛ ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
بیانات در مراسم بیست و پنجمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی

* آن اقتدارى که ناشى از زور و غلبه و سلاح باشد، در اسلام و در شریعت اسلامى و در مکتب امام معنا ندارد.


۱۳۹۳/۰۳/۱۴
بیانات در مراسم بیست و پنجمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی

* این گروههاى بىعقلى را که به نام سلفىگرى، به نام تکفیر، به نام اسلام با نظام جمهورى اسلامى مقابله میکنند، دشمن اصلى نمیدانیم؛ ما شما را فریبخورده میدانیم.

۱۳۹۳/۰۳/۱۴
بیانات در مراسم بیست و پنجمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی

چالش بیرونى ما مزاحمتهاى استکبار جهانى است؛ بىرودربایستى حرف بزنیم، مزاحمتهاى آمریکا است؛ سنگاندازى میکنند.۱۳۹۳/۰۳/۱۴
بیانات در مراسم بیست و پنجمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی

* چالش درونى براى ملت ما عبارت است از اینکه روحیه و جهت نهضت امام بزرگوار را از نظر دور بداریم و فراموش کنیم و آن را از دست بدهیم؛ این بزرگترین خطر است.

۱۳۹۳/۰۳/۱۴
بیانات در مراسم بیست و پنجمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی

* خود این انتظار، دریچهى فرج است، امیدبخش است، نیروبخش است؛ از احساس بیهودگى، از احساس ضایع شدن، از نومیدى، از گیج و گمى نسبت به آینده جلوگیرى میکند؛ امید میدهد، خط میدهد. مسئلهى امام زمان (سلام الله علیه) این است.

۱۳۹۳/۰۳/۲۱
بیانات در دیدار پژوهشگران و کارکنان مؤسسه «دارالحدیث» و پژوهشگاه «قرآن و حدیث»

* باید در کشور ما و در میان جامعهى ما ترتیبى اتخاذ بشود که همهى آحاد مردم بهنحوى با قرآن انس داشته باشند و مفاهیم قرآنى براى اینها مفهوم باشد و معانى قرآن را درک کنند، به قرآن مراجعه کنند.

۱۳۹۳/۰۴/۰۸
بیانات در محفل انس با قرآن

* آنچه دیده میشود در دنیاى اسلام این است که به نام اسلام، دشمنان اسلام در پوشش اسلام با اسلام مقابله میکنند؛ همان تعبیرى که امام بزرگوار ما (رضوان الله تعالى علیه) فرمود: اسلام آمریکایى، در مقابل اسلام ناب محمدى.

۱۳۹۳/۰۴/۰۸
بیانات در محفل انس با قرآن

* دانشگاه را مرکز جولان سیاسى و تلاشها و فعالیتهاى جناحهاى سیاسى قرار ندهید. سم مهلک حرکت علمى این است که دانشگاهها تبدیل بشوند به باشگاههاى سیاسى.

۱۳۹۳/۰۴/۱۱
بیانات در دیدار اساتید دانشگاهها

* شهیدان نیازی به ما ندارند بلکه ما محتاج شنیدن پیام آنها، شناخت اهدافشان و پیگیری راه سعادتبخش آنان هستیم.


۱۳۹۳/۰۴/۰۷ دیدار خانوادههای شهدای هفتم تیر و جمعی از خانوادههای شهدای تهران با رهبر انقلاب

* خطاها و اشتباهات فرهنگی بهراحتی قابل جبران نیست، ضروری است در عرصهی فرهنگی، سیاستهای نظام بهدرستی درک و اعمال شود.

۱۳۹۳/۰۴/۲۳
دیدار رئیسجمهور و اعضای هیأت دولت با رهبر انقلاب

* بنده هم قاطعاً میگویم: حملهی نظامی به جمهوری اسلامی ایران برای هیچ کشوری مقرون به صرفه نیست. ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
بیانات در دیدار مسئولان نظام

* در اقتصاد مقاومتی تکیه بر تولید داخلی است، بر استحکام بنیهی درونی اقتصاد است. رونق اقتصادی هم این است؛ رونق اقتصادی با تولید حاصل میشود، با فعال کردن ظرفیتهای درونی کشور حاصل میشود، نه با چیز دیگر.

۱۳۹۳/۰۴/۱۶
بیانات در دیدار مسئولان نظام

* مراقب باشید جریانهای مؤمن را با شعار اعتدال کنار نزنند؛ بعضیها این کارها را دارند میکنند، من میبینم در صحنهی سیاسی کشور؛ با شعار اعتدال، با شعار پرهیز از افراط، سعی میکنند جریان مؤمن را ... کنار بزنند؛ ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
بیانات در دیدار مسئولان نظام

* هم در زمینهی تحریم، هم در زمینهی تهدید نظامی، دست دشمن خالی است... راه علاج این است که دستگاه محاسبهی طرف مقابل را دچار اختلال کند؛ دستگاه محاسباتی من و شما را؛ این کار را هم با تبلیغات، با کار سیاسی، با تماسهای گوناگون دنبال میکنند.

۱۳۹۳/۰۴/۱۶
بیانات در دیدار مسئولان نظام

* طرف مقابل به مرگ گرفته که به تب راضی بشوید. هدف آنها این است که جمهوری اسلامی را در باب ظرفیت غنیسازی مثلاً - که یکی از مسائل است - به ده هزار سو راضی کنند، منتها از پانصد سو و هزار سو شروع کردهاند، که حدود ده هزار سو مثلاً محصول حدود ده هزار سانتریفیوژ - همین قدیمیهایی که از قبل داشتیم و داریم - است. هدف آنها این است. مسئولین ما میگویند ما به ۱۹۰۰۰۰ سو احتیاج داریم. ممکن است این نیاز مال امسال و دو سال دیگر و پنج سال دیگر نباشد، اما این نیاز قطعی کشور است، خب، باید نیاز کشور تأمین بشود.

۱۳۹۳/۰۴/۱۶
بیانات در دیدار مسئولان نظام

* در صدد یارى جبههى مظلوم بربیایید، حقیقت را بگویید، حرف را بگویید، حقیقت را نشان بدهید با شعرتان؛ میتوانید خیلى نقش ایفا کنید در این زمینهها.

۱۳۹۳/۰۴/۲۱
بیانات در دیدار شاعران

* هویت فرهنگى است که آدمى مثل امام را در جامعه پرورش میدهد؛ این را باید نگه داشت. این را شما میتوانید نگه دارید. شعر باید پاسدار این هویت باشد و این هویت هم درواقع همان عقلانیت معنوى است ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
بیانات در دیدار شاعران

* این اعتقاد ما است که کرانهى باخترى هم مثل غزه باید مسلح بشود.

۱۳۹۳/۰۵/۰۱
بیانات در دیدار دانشجویان

* من از این بیم دارم که نگاه بىتفاوت نسبت به مسئلهى ازدواج - که متأسفانه امروز کم و بیش این نگاه بىتفاوت وجود دارد - در آینده تبعات سختى را براى کشور بهوجود بیاورد.

۱۳۹۳/۰۵/۰۱
بیانات در دیدار دانشجویان

* دانشجو باید در زمینهى مسائل گوناگون کشور، مسائل اجتماعى، مسائل اقتصادى، مسائل سیاسى، تحلیل در اختیار مردم بگذارد؛ یعنى مردم بایستى بتوانند از تحلیل دانشجویان بهرهمند بشوند، استفاده کنند.

۱۳۹۳/۰۵/۰۱
بیانات در دیدار دانشجویان

* امروز قضیهى اول جهان اسلام قضیهى غزه است؛ شاید بشود گفت قضیهى اول دنیاى انسانیت، قضیهى غزه است.

۱۳۹۳/۰۵/۰۷
خطبههاى نماز عید سعید فطر

* پیام ما به دنیاى اسلام، به دولتهاى اسلامى این است که از توان خودتان، از توانایىهاى عمومى  و ملى و دولتى خودتان استفاده کنید، از مظلوم حمایت کنید؛ بفهمانید به دشمنان که دنیاى اسلام در مقابل سبعیت و تجاوز آرام نمىنشیند.

۱۳۹۳/۰۵/۰۷
بیانات در دیدار مسئولان نظام و سفراى کشورهاى اسلامى

* یک دیپلماسی هوشمندانه و فعال میتواند دستاوردهای بسیار مهم سیاسی، اقتصادی، انسانی و اجتماعی به همراه بیاورد که با هیچ حرکتی از جمله جنگهای پرهزینه و پرخطر نیز حاصل نمیشود.

۱۳۹۳/۰۵/۲۲
دیدار مسئولان وزارت خارجه و سفرا و رؤسای نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با رهبر انقلاب

* اگر کسی بدون ایمان و باور عمیق به اهداف، در عرصهی دیپلماسی فعال باشد قطعاً نمیتواند موفق شود. ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
دیدار مسئولان وزارت خارجه و سفرا و رؤسای نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با رهبر انقلاب

* در دیپلماسی ایرانی، علاوه بر تلاش برای تأمین منافع ملی، «حفظ سرمایهی ملی»، بسیار مهم است، چرا که اگر سرمایهی ملی از دست برود دستگاه دیپلماسی بدون پشتوانه میشود و منافع ملی نیز قابل تأمین نخواهد بود.

۱۳۹۳/۰۵/۲۲
دیدار مسئولان وزارت خارجه و سفرا و رؤسای نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با رهبر انقلاب

* رابطه با آمریکا و مذاکره با این کشور به جز در موارد خاصی برای جمهوری اسلامی نه تنها هیچ نفعی ندارد بلکه ضرر هم دارد و کدام عاقلی است که دنبال کار بیمنفعت برود!؟

۱۳۹۳/۰۵/۲۲
دیدار مسئولان وزارت خارجه و سفرا و رؤسای نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با رهبر انقلاب

* تا وقتی وضع کنونی یعنی دشمنی امریکا و اظهارات خصمانه دولت و کنگره آمریکا درباره ایران ادامه دارد تعامل با آنها نیز هیچ وجهی ندارد.

۱۳۹۳/۰۵/۲۲
دیدار مسئولان وزارت خارجه و سفرا و رؤسای نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با رهبر انقلاب

* مسألهی فتنه و فتنهگران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است که آقایان وزرا باید همانگونه که در جلسهی رأی اعتماد خود  بر فاصلهگذاری با آن تأکید کردند، همچنان بر آن پایبند باشند.

۱۳۹۳/۰۶/۰۵
دیدار رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت با رهبر انقلاب

* امروز در دنیاى غرب این جمعبندى جمعبندى رایجى است که خیلى از افراد ذىنفوذ در غرب، معتقدند که «جنگ» دیگر یک گزینهى معتبر و باصرفه براى غرب نیست.

۱۳۹۳/۰۶/۱۳
بیانات در دیدار با اعضاى مجلس خبرگان رهبرى

* نظم قبلى جهانى دیگر قابل استمرار نیست که غربىها مدیریت جهان را به دست بگیرند. وضع جدیدى در حال شکلگیرى است.

۱۳۹۳/۰۶/۱۳
بیانات در دیدار با اعضاى مجلس خبرگان رهبرى

* سه موضوع هم در تقویت کشور بسیار نقش دارد: یکى مسئلهى علم و فناورى است، یکى مسئلهى اقتصاد است، یکى مسئلهى فرهنگ است.

۱۳۹۳/۰۶/۱۳
بیانات در دیدار با اعضاى مجلس خبرگان رهبرى

* امروز مصلحت بزرگ دنیاى اسلام در این است که برادران مسلمان، دلشان با یکدیگر صاف باشد؛ هرچه میتوانید کارى کنید که این عدم تفاهمها، این سوءظنها، این دروغپردازىهای دشمنان باطل بشود. حربهى دشمن را از دست دشمن بگیرید.
۱۳۹۳/۰۶/۱۶
بیانات در دیدار مسئولان و دستاندرکاران حج

* مسئلهى فلسطین، مسئلهى اول دنیاى اسلام است. خوشبختانه در قضیهى فلسطین، مسلمانان دست برتر را بتدریج پیدا کردند.

۱۳۹۳/۰۶/۱۶
بیانات در دیدار مسئولان و دستاندرکاران حج

* من این چند روزه - این دوسه روز آخر - تفریحى داشتم و آن تفریح عبارت از این بود که گوش میکردم به حرفهاى آمریکایىها در زمینهى داعش و مبارزهى با داعش و حرفهایى که میزنند؛ حرفهاى پوچ و توخالى و جهتدار.

۱۳۹۳/۰۶/۲۴
مصاحبه هنگام مرخص شدن از بیمارستان

* خاطرات و واقعیات و درسهای هشت سال دفاع مقدس، یک فرهنگ ساری و جاری و سرچشمهای است که اگر بهدرستی درک و فهم شود، قطعاً به سود ملت ایران و آیندهی کشور خواهد بود.

۱۳۹۳/۰۷/۰۲
دیدار جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی با فرماندهی کل قوا

* با وجود آنکه هزینههای مادی و معنوی جنگ تحمیلی بالا بود، اما دستاوردهای ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس، در مقابل هزینهها بسیار عظیم است.

۱۳۹۳/۰۷/۰۲
دیدار جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی با فرماندهی کل قوا

* اینها [دشمنان] چیزى به نام القاعده، چیزى به نام داعش درست کردند براى مقابلهى با جمهورى اسلامى، براى مقابلهى با حرکت بیدارى اسلامى، منتها دامن خودشان را گرفته است.

دشمن مکار بر آن است که با افروختن آتش جنگهای خانگی میان مسلمانان، انگیزههای مقاومت و مجاهدت را در آنان به انحراف کشانده، رژیم صهیونیستی و کارگزاران استکبار را که دشمنان حقیقیاند، در حاشیهی امن قرار دهد.

۱۳۹۳/۰۷/۰۸
پیام به حجاج بیتاللهالحرام

* نگاه هوشمندانهای است که فعالان دلسوز جهان اسلام باید به تفاوت میان اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی داشته باشند و از خلط و اشتباه میان این دو، خود و دیگران را برحذر بدارند.

۱۳۹۳/۰۷/۰۸
پیام به حجاج بیتاللهالحرام

* شورای عالی انقلاب فرهنگی باید نقش حلقات مکمل و تسهیلگر و الهامبخش را در فعالیتهای خودجوش و فراگیر مردمی عرصهی فرهنگ برای خود قائل باشند و موانع را از سر راه آنها کنار بزنند.
پیامها و نامهها حکم آغاز دورهی جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
 
* مهندسی فرهنگی و موضوع تحول و نوسازی در نظام آموزشی و علمی کشور اعم از آموزش عالی و آموزش و پرورش و نیز تحول در علوم انسانی که در دورههای گذشته نیز مورد تأکید بوده است، هنوز به سرانجام مطلوب نرسیده است، به تعویق افتادن این امور خسارت بزرگی متوجه انقلاب اسلامی خواهد کرد، لذا باید این امور جدیتر گرفته شده و با یک بازنگری و برنامهریزی جدید طی مدت زمان معقول و ممکن به سرانجام خود برسد.
پیامها و نامهها حکم آغاز دورهی جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
 
* امروز و در طول این سالهاى متمادى، اختلافات بین شیعه و سنى را هرچه بیشتر دامن میزنند براى اینکه ذهن دو طرف را از دشمن اصلى منصرف بکنند، اینها را به همدیگر مشغول کنند؛ این سیاست استعمار است. ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم بهمناسبت عید غدیر

* انفاق رزق دانش این است که آن را در خدمت جامعه قرار بدهید؛ در خدمت تاریختان، در خدمت آیندهتان، در خدمت ملتتان قرار بدهید.

۱۳۹۳/۰۷/۳۰
بیانات در دیدار شرکتکنندگان در هشتمین همایش ملی نخبگان جوان

*وقتى قرار شد که ما ثروت ذخیرهى تاریخى خودمان را از زیر زمین بکشیم بیرون، مدام خامفروشى کنیم، به حالت «بچهپولدارى ملى» کشور را بخواهیم اداره کنیم، آنجا نه نخبه شناسایى میشود، نه به نخبه احساس احتیاج میشود، نه نخبه میتواند نقش ایفا کند.

۱۳۹۳/۰۷/۳۰
بیانات در دیدار شرکتکنندگان در هشتمین همایش ملی نخبگان جوان

* کشور باید با نیروى درونى اداره بشود؛ به تعبیر درست ایشان، با ذخایر روى زمین یعنى استعدادهاى درونى ما، نیروى انسانى ما، هوش جوانان ما، با اینها باید اداره بشود؛ اگر این شد، هیچ قدرتى در دنیا قادر نخواهد بود که سرنوشت اقتصادى کشور را یا هر آنچه به اقتصاد کشور ارتباط پیدا میکند، در دست بگیرد و ملعبهى خودش قرار بدهد.
۱۳۹۳/۰۷/۳۰
بیانات در دیدار شرکتکنندگان در هشتمین همایش ملی نخبگان جوان

* دنیا بر روی نیروهای مسلح ما حساب میکند، آن را جدی میگیرد، میداند آنجایی که میدان مسئولیت و عرصهی رزمآوری است در نظام جمهوری اسلامی ایران، نیروهای مسلح در آنجا سنگ تمام میگذارند.

۱۳۹۳/۰۸/۲۶
بیانات در هشتمین مراسم دانشآموختگى دانشجویان دانشگاههاى افسرى ارتش

* مسئولیت تاریخی رسانه ملی در مقطع کنونی، حفظ و ارتقای استقلال فرهنگی و هویت انقلاب ایران اسلامی است.
۱۳۹۳/۰۸/۱۷
انتصاب آقای محمد سرافراز به ریاست سازمان صدا و سیما

* مسئلهى تکفیر را دشمن بهصورت مشکل دستساز وارد دنیاى اسلام کرده است و ناچاریم به آن بپردازیم، لکن مسئلهى اصلى، مسئلهى رژیم صهیونیستى است؛ مسئلهى اصلى، مسئلهى قدس است.


۱۳۹۳/۰۹/۰۴
بیانات در دیدار شرکتکنندگان در «کنگرهى جهانى جریانهاى افراطى و تکفیرى از دیدگاه علماى اسلام»

* گاهى بعضى از جوانهاى ما که مراجعه میکنند و جوابى نمىشنوند، به من نامه مینویسند و التماس میکنند که اجازه بدهید ما برویم در صفوف مقدم با رژیم صهیونیستى بجنگیم. ملت، عاشق مبارزهى با صهیونیستها است.


۱۳۹۳/۰۹/۰۴
بیانات در دیدار شرکتکنندگان در «کنگرهى جهانى جریانهاى افراطى و تکفیرى از دیدگاه علماى اسلام»

* در مقابلهى با جمهورى اسلامى، شما مىبینید آمریکا و کشورهاى استعمارگر اروپایى دور هم جمع شدند و از همهى نیرویشان استفاده کردند که در قضیهى هستهاى، جمهورى اسلامى را به زانو دربیاورند؛ نتوانستند به زانو دربیاورند و نخواهند توانست.


۱۳۹۳/۰۹/۰۴
بیانات در دیدار شرکتکنندگان در «کنگرهى جهانى جریانهاى افراطى و تکفیرى از دیدگاه علماى اسلام»

* امنیت اسرائیل تأمین نخواهد شد چه توافق هستهاى بشود و چه نشود. ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
بیانات در دیدار اعضاى مجمع عالى بسیج مستضعفین

* بنده با تمدید مذاکرات مخالف نیستم، همچنانکه و به همان دلیل که با اصل مذاکرات مخالف نبودم. ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
بیانات در دیدار اعضاى مجمع عالى بسیج مستضعفین

* دولتىها مراقب باشند، دودستگى در مردم بهوجود نیاورند، حاشیهسازى نکنند، بعضى حرفهاى غیرلازم مطرح نشود.
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ بیانات در دیدار مردم قم

* من با مذاکره کردن مخالف نیستم؛ مذاکره کنند؛ تا هروقت میخواهند مذاکره کنند! من معتقدم باید دل را به نقطههاى امیدبخش حقیقى سپرد، نه به نقطههاى خیالى.
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ بیانات در دیدار مردم قم

* اگر آمدند شرط برداشتن تحریم را یک چیزى قرار دادند که شما غیرتت نمیگنجد که آن را انجام بدهى؛ چه کار میکنید؟ شرط میگذارند دست از اسلام، استقلال، حرکت به سوى علم،  دست از فلان پدیدهى افتخارآمیز بردارید تا ما تحریم را برداریم؛ شما چه کار میکنید؟ قطعاً قبول نمیکنید.
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ بیانات در دیدار مردم قم

* دشمن فعلاً نمىآید با آرمانها، معارضهى صریح بکند؛ چرا، اگر ما عقبنشینى کردیم، بهصراحت هم میرسد.
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ بیانات در دیدار مردم قم

* آمریکایىها با کمال وقاحت دارند میگویند «اگر در قضیهى هستهاى ایران کوتاه هم بیاید، تحریمها یکجا و همه برداشته نخواهد شد»، این را صریح دارند میگویند. این نشاندهندهى این است که به این دشمن نمیشود اطمینان کرد نمیشود اعتماد کرد.
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ بیانات در دیدار مردم قم

* کسی که ملت ایران را بخواهد تحقیر کند، با ضربهی متقابل ملت ایران مواجه خواهد شد.
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ بیانات در دیدار مردم قم

* آن تشیعی که ارتباط به امآیشش انگلیس داشته باشد، آن تسننی که مزدور سیآیای آمریکا باشد، نه آن شیعه است، نه آن سنی است؛ هر دو ضد اسلامند.
۱۳۹۳/۱۰/۱۹ بیانات در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس بینالمللى وحدت اسلام

* دشمن کیست؟ دشمن، سرمایهداری آمریکا و استکبار جهانی است که امروز در رأس آن، آمریکا و صهیونیستهایند.
۱۳۹۳/۱۰/۱۹ بیانات در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس بینالمللى وحدت اسلام

* مثل خاکریز نرم نباشید که دشمن از هرجا خواست بتواند در شما نفوذ کند؛ مستحکم باشید، ایستاده باشید اما «رحمآء بینهم»، بین خودتان، دلهایتان با هم صاف باشد، با هم مهربان باشید؛ اسمها نتواند شما را از هم جدا کند.
۱۳۹۳/۱۰/۱۹ بیانات در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس بینالمللى وحدت اسلام

* جمهوری اسلامی ایران تا روزی که آرمان فلسطین به ثمر برسد، مصمم خواهد ایستاد و آن روز را جوانان قطعاً خواهند دید. ۱۳۹۳/۱۱/۰۶ دیدار دبیرکل جبهه مردمی آزادی فلسطین با رهبر انقلاب

* اسلام را از طریق منابع اصیل و مآخذ دست اول آن بشناسید. با اسلام از طریق قرآن و زندگی پیامبر بزرگ آن (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) آشنا شوید.
۱۳۹۳/۱۱/۰۱ پیام مهم رهبر انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی

* اجازه ندهید با چهرهپردازیهای موهن و سخیف، بین شما و واقعیت، سد عاطفی و احساسی ایجاد کنند و امکان داوری بیطرفانه را از شما سلب کنند.
۱۳۹۳/۱۱/۰۱ پیام مهم رهبر انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی

* آن خانم جوانى که با چادر میرود روى سکوى قهرمانى، نشان میدهد که در مقابل هجمههاى قابل رؤیت و غیر قابل رؤیت که به اینچنین کارى در دنیا از سوى مراکز ضد فرهنگ و ضد دین و ضد عصمت و پاکیزگى صورت میگیرد، مقاوم است.
۱۳۹۳/۱۱/۰۱ بیانات در دیدار قهرمانان و ورزشکاران مسابقات آسیایی و پارا آسیایی

* تخلف تخلف است؛ از بالا تا پایین؛ مسئولین و غیر مسئولین، زبدگان و غیر زبدگان، قهرمانان علمى و قهرمانان ورزشى و قهرمانان صنعتى و قهرمانان سیاسى و هرکدامشان وقتى تخلف کردند، باید مثل تخلف با آن برخورد بشود.
۱۳۹۳/۱۱/۰۱ بیانات در دیدار قهرمانان و ورزشکاران مسابقات آسیایی و پارا آسیایی

* امروز شتابْ علمى ما در دنیا در درجهى اول است و در واقع شتاب علمى از متوسط خیلى خیلى بالاتر است لکن هنر این شتاب حداکثر این است که ما را از این عقبماندگى تاریخى و از این فقر تاریخى یک مقدارى جلو بیاورد. ما باید اینقدر این کار را ادامه بدهیم که برسیم به صفوف مقدم.
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ بیانات در بازدید از نمایشگاه دستاوردهاى فناورى نانو

* [یک] مسئول آمریکایی همین چند روز قبل از این میگوید که ایرانیها گیر افتادهاند؛ ایرانیها در قضایای هستهای، با دست بسته پشت میز مذاکره حاضر میشوند. خب، این خطای محاسباتی است؛ ایرانیها گیر نیفتادهاند، حالا شما در بیست ودوم بهمن انشاءالله خواهید دید ملت ایران چه خواهد کرد و چه حضوری خواهد داشت.
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ بیانات در دیدار جمعى از کارکنان و فرماندهان نیروى هوایى

* بنده با توافقی که بتواند انجام بگیرد موافقم؛ البته توافق بد نه. آمریکاییها مکرر تکرار میکنند و میگویند «ما معتقدیم که توافق نکردن، بهتر از توافق بد کردن است»؛ بله، ما هم همین عقیده را داریم؛ ما هم معتقدیم که توافق نکردن، بهتر است از توافق بد، توافقی که به ضرر منافع ملی است، توافقی که موجب تحقیر ملت بزرگ و با عظمت ایران است.
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ بیانات در دیدار جمعى از کارکنان و فرماندهان نیروى هوایى

* میگویند که «در یک برههای دربارهی اصول کلی توافق کنیم، بعد دربارهی جزئیات»، این را هم بنده نمیپسندم؛ این را من نمیپسندم. اگر توافق میکنند، جزئیات و کلیات و همه را در یکجلسهی واحد تمام بکنند، امضا کنند.
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ بیانات در دیدار جمعى از کارکنان و فرماندهان نیروى هوایى

* اگر عزت بود، امنیت هم خواهد آمد؛ اگر امنیت بود، پیشرفت هم عملی خواهد بود؛ والا اگر یک ملت تحقیر شد، همه چیز او به بازی گرفته خواهد شد؛ حتی امنیت او، حتی ثروت او، و همه چیز او. عزت ملی بایستی محفوظ بماند.
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ بیانات در دیدار جمعى از کارکنان و فرماندهان نیروى هوایى

* از اول انقلاب تا امروز هر وقتى هر کارى را محول به مردم کردیم، آن کار پیش رفته است؛ هر کارى را انحصارى در اختیار مسئولان و رؤسا و مانند اینها قرار دادیم، کار متوقف مانده است. اگر متوقف نمانده است، کند پیش رفته است.
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ بیانات در دیدار مردم آذربایجان

* دو اشکال بزرگ در اقتصاد ما وجود داشته است: یکى اینکه اقتصاد ما نفتى بود؛ یکى اینکه اقتصاد ما دولتى بود.
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ بیانات در دیدار مردم آذربایجان

* محصولات داخلى را مردم مصرف کنند؛ نروند دنبال این نشانهها. حالا مد شده است بگویند «برند» است، برند فلان؛ برند چیست!
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ بیانات در دیدار مردم آذربایجان

* اگر بناى بر تحریم باشد، در آینده این ملت ایران است که آنها را تحریم خواهد کرد. گازی که یک انرژی بسیار مهم و اثرگذاری است و دنیا به آن احتیاج دارد و همین اروپای بیچاره احتیاج به این گاز دارد، این گاز در اختیار ما است.
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ بیانات در دیدار مردم آذربایجان

* من فقط برای متدینین و افرادی که برای حرف ما حجیت شرعی قائلند، این را نمیگویم؛ من این حرف را برای هرکسی میگویم که به ایران علاقهمند است، به آیندهی کشور علاقهمند است، به فکر بچههای خودش است که بنا است فردا در این کشور زندگی کنند. شما مصنوعات خارجی را که مصرف میکنید، در واقع کمک میکنید به اینکه حجم آن بنگاه خارجی، آن کارگر خارجی، آن سرمایهدار خارجی، مدام بیشتر بشود و تولید داخلی ضربه بخورد، شکست بخورد. این را به همهی مردم، بخصوص آنکسانیکه مصارف زیادی دارند[میگویم]؛ دولتیها هم همینجور
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ بیانات در دیدار مردم آذربایجان<

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار