توافق روسیه و امریکا در مورد زمان کنفرانس صلح سوریه

وزیران امور خارجه امریکا و روسیه با توافق در مورد زمان برگزاری کنفرانس صلح سوریه در ژنو اظهار امیدواری کردند این کنفرانس در اواسط ماه آینده میلادی برگزار شود.
کد خبر: ۴۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۵ - 07October 2013

توافق روسیه و امریکا در مورد زمان کنفرانس صلح سوریه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "فرانس 24"، جان کری و سرگی لاوروف وزیران امور خارجه امریکا و روسیه پس از دیدار در حاشیه نشست اقتصادی آسیا- پاسیفیک ضمن تاکید بر توافق دو طرف در مورد زمان برگزاری مذاکرات ژنو دو به منظور دستیابی به توافقنامه صلح در مورد بحران سوریه اظهار امیدواری کردند این کنفرانس در اواسط ماه آینده میلادی (نوامبر) برگزار شود.

وزیر خارجه روسیه در این رابطه بیان داشت: "ما از برگزاری کنفرانس در اواسط نوامبر حمایت می کنیم و تلاش می کنیم تدابیر لازم برای شرکت دولت سوریه و مخالفان آن را در کنفرانس فراهم کنیم".

در همین راستا جان کری وزیر خارجه امریکا نیز با بیان فراهم شدن زمینه برای برگزاری کنفرانس صلح سوریه از برگزاری آن در نیمه دوم نوامبر خبر داد.

گفتنی است هر چند طبق برنامه اولیه قرار بود کنفرانس ژنو دو در ماه می میلادی برگزار شود ولی به دلیل اختلافات طرفین و به خصوص اعلام نظر شورشیان مبنی به عدم شرکت در کنفرانس مذکور، برگزاری آن تا زمان کنونی به تعویق افتاده است ولی بار دیگر و متعاقب کسب یک توافق سیاسی در مورد تسلیحات شیمیایی سوریه امیدها برای کسب یک توافق سیاسی برای حل بحران افزایش یافته است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار