حجت الاسلام شهیدی در نشست خبری روز شهید:

متاسفانه پرونده "شهید ستاری" سیاسی شده است/ ثبت گلزار شهدای جیلارد دماوند در میراث فرهنگی

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه نشست خبری روز شهید در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت پرونده شهید ستاری گفت: متاسفانه این پرونده کمی سیاسی شده اما بنیاد شهید همچنان در حال بررسی آن است.
کد خبر: ۴۲۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲ - 08March 2015

متاسفانه پرونده

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، حجت الاسلام شهیدی در نشست خبری روز بزرگداشت شهدا در خصوص وضعیت پرونده شهید ستاری از شهدای فتنه سال 88 بیان کرد: کمیته ای به نام کمیته احراز در بنیاد شهید کار احراز شهدا و جانبازان را برعهده دارد. کمیته احراز در حال بررسی پرونده شهید ستاری است. متاسفانه پرونده ایشان کمی سیاسی شده است اما بنیاد شهید همچنان در حال بررسی پرونده وی است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در تشریح فعالیت های گروه "مروجین" گفت: گروهی به نام مروجین فرهنگ ایثارو شهادت به سخنرانی و بیان خاطرات جبهه ها در برنامه های مختلف می پردازد. در سال گذشته حدود 400 نفر ازاین مروجین آموزش دیدند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری دیگر مبنی بر عمده ترین مشکل مطرح شده از سوی خانواده های ایثارگران بیان داشت: بیشترین مساله مطرح شد هموضوع درمان بود به همین منظور صندوقی با عنوان سلامت ترتیب داده و بودجه ای قرار دادیم تا کسانی که بهر دلیلی مشکل استفاده از بیمه را دارند اعلام کنند تا از این صندوق استفاده کنند.

حجت الاسلام شهیدی افزود: مشکل درمان از دیگر موضوعات مطرح شده بود که با امضای قرارداد با بیمارستان های مختلف درشهرستان ها و اعزام پزشکان و ویزیت دراستان های دیگرمساله درمان تا حدودی حل شد. مساله بعدی موضوع مسکن است که در جلسه ای با وزیرمسکن اعلام شد 19 هزار قطعه زمین در اکثر استان ها گرفته شده است.

رییس بیناد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به وضعیت ثبت جهانی گلزار شهدا بیان داشت: 19 هزار 613 گلزار شهید داریم که 11 هزار و 500 گلزار را ساماندهی کرده ایم. کار ساماندهی 800 گلزار شهدا نیز تا اوایل تابستان 94 به نتیجه می رسد کارمابقی گلزارهای شهدا  پس از تامین بودجه آغاز می کنیم و امیدواریم تا سال 95 کار ساماندهی گلزار شهدا به پایان برسد. با تاکید رهبری برای ثبت گلزارهای شهدا درمیراث فرهنگی و یونسکو گلزارشهدای جیلارد دماوند دراولین گام درمیراث فرهنگی به ثبت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها