ماجرای فرار ناوهای امریکایی از خلیج فارس همزمان با رزمایش پیامبر اعظم + دانلود مستند

اینها آمده بودند تا در منطقه رعب و وحشت ایجاد کنند و تاثیراتی روی نحوه عمل ما و کیفیت عمل ما بگذارند که الحمدالله توانمندی که در رزمندگان اسلام بود، باعث شد که انفعالی عمل بکنند بنحوی که یکی از این ناوها در شمال خلیج فارس و دور از صحنه مستقر شود و دیگری در جبل علی پهلو بگیرد.
کد خبر: ۴۲۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳ - 09March 2015

ماجرای فرار ناوهای امریکایی از خلیج فارس همزمان با رزمایش پیامبر اعظم + دانلود مستند

به گزارش دفاع پرس، «بر روی عرشه ناو هواپیما بر آبراهام لینکن یکی از بزرگترین کشتی های جنگی آمریکا در خلیج فارس؛ پرواز های پی در پی آموزشی اینجا هدف دیگری را هم دنبال می کند . اعلام حضور سنگین در این آب های ناآرام. اینجا هدف این است به رخ ایران بکشند که چه کسی این آب ها را کنترل می کند. پیام این رفت و آمدها این است که آمریکا خودش را متعهد می داند به باز نگاه داشتن این تنگه حیاتی برای تجارت نفت جهانی علیرغم تهدیدهای ایران که گفته تحت شرایطی ممکن این تنگه مهم و شاه راه حیاتی تجارت جهانی را ببندد.»

دانلود فیلم

این گزارش گزارشگر بی بی سی از روی ناو هواپیمابر آمریکایست که آمده بود پلیس خلیج فارس باشد و تصاویری که منتشر کرد، یکی از همان دو ناو هواپیمابری امریکایی است که در روز رزمایش بزرگ پیامبر اعظم ۹، ترجیح دادند منطقه خلیج فارس را به سمت  شمال و منطقه جبل علی، یعنی مناطقی بسیار دورتر از منطقه رزمایش ترک کنند تا مشخص شود که پلیس واقعی خلیج فارس، کدام نیروی نظامی است.

سردار تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه درباره اقدام این ناوها در ترک منطقه رزمایش پیامبر اعظم ۹ میگوید: اینها آمده بودند تا در منطقه رعب و وحشت ایجاد کنند و تاثیراتی روی نحوه عمل ما و کیفیت عمل ما بگذارند که الحمدالله توانمندی که در رزمندگان اسلام بود، باعث شد که انفعالی عمل بکنند بنحوی که یکی از این ناوها در شمال خلیج فارس و دور از صحنه مستقر شود و دیگری در جبل علی پهلو بگیرد.

ناوهای هواپیمابری که در خلیج فارس تردد می کنند دارای محافظینی از نوع رزم ناوها، زیردریایی ها و بالگردها هستند که هر کدام قابلیت رهگیری و درگیری با چندین هدف سطحی، زیر سطحی و هوایی را داراست. اما رزمایش پیامبر اعظم ۹، اتفاق دیگری در محاسبات نظامی رقم زد. نخست اینکه یک نیروی نظام توان شلیک های موشکی خود را بصورت کاملا زنده از شبکه های تلویزیونی به رخ دنیا کشید که در نوع خود کم نظیر است و دوم نمایش چگونگی شکار یک ناو امریکایست.

ابتدا موشک های میثاق که از نظر عملکرد بسیار بهتر از دوش پرتاب های آمریکایی عمل می کنند و در حرکت با سرعت بسیار بالا نیز توان رهگیری دقیقی دارند شلیک شده و پهبادی با سطح مقطع بسیار کوچکتر از هلی کوپتر یا هواپیماهای امریکایی را ساقط میکند، سپس موشک های ساحل به دریا شلیک می شود.

هلی کوپتر بومی ۲۰۶، موشکی کاملا بومی را شلیک نموده و سطح به سطح هایی از روی شناورهایی با سرعت بیش از ۶۰ نات و با پایداری بسیار بالا شلیک شدند. ۱۷ شلیک و اصابت تمامی آنها به بدنه ناو. علاوه بر این ها اگر رزم ناوها و محافظان بتوانند با شلیک کروزها درگیر شده و مقابله کنند باید از پس اژدرها نیز برآیند و اگر تور آنها آنقدر قدرتمند باشد که هیچ موشک و اژدری از سطح آنها گذر نکرده و به ناو هواپیمابر نرسد نوبت نقطه زن خلیج فارس می رسد که بصورت شیرجه ای از بالا تور حافظتی اطراف ناو را از کار انداخته و با سرعتی سرسام آور بر روی هدف خود فرود می آید و کار ناو را یکسره می کند.

کافیست بدانیم تنها انفجار یک راکت کوچک بر روی یک ناو هواپیمابر سلسله انفجارهایی را رقم خواهد زد که هیچ امیدی برای این ناو بجا نخواهد گذاشت.

سردار حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه در این باره میگوید:  ببینید یک ناو هواپیمابر با طول ۳۳۰ متر و عرض ۷۰ مترف بیش از ۶۰۰۰ نفر نیرو و قریق ۷۰ تا ۸۰ فروند هواپیما یک صیبل برای ما است و اگر تصور دارند این امکان می نواند برای آنان تولید توان بکند در منطقه طبیعتا سخت در اشتباه هستند. با امکانی که برای ما فراهم شده در شرایطی که آنها بخواهند ما را تهدید بکنند. بخواهند حرکتی را علیه ما انجام بدهند، ما آنها را مورد تهاجم قرار خواهیم داد.

با این همه ناو و محافظانش که در تعداد رهگیری ها بسیار محدودند باید با هجوم ده ها موشک از انواع مختلف و نیز صدها قایق تندرو که گاهی از میانشان قایقی ویژه رها شده و به سوی ناو میرود مقابله کنند.

آیا ناوی با چنین قابلیتی در ارتش های غربی ساخته شده است؟

سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در این باره معتقد است: نه تنها می توانیم ناوهای امریکایی را هدف قرار بدهیم بلکه بصورت مسلم غرق کردن ناوهای آمریکایی وعده ایست که حضرت امام داده اند. ایشان فرمود اگر امریکا می خواهد که ناوهایش در قعر آب های خلیج فارس باشد بسم الله. این عین عبارت حضرت امام رضوان الله تعالی علیه است.

 

منبع: رجا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار