مهدی قلی رضایی:

لشکر خوبان یک روایت خوب و صحیح از زندگی رزمندگان در دفاع مقدس می باشد

روایتگر کتاب "لشکرخوبان"گفت:این اثر جاذبه ایثار، گذشت ، شوخی، شهادت و سختی را توانسته است تا حد ممکن بیان کند.
کد خبر: ۴۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۱ - 08October 2013

لشکر خوبان یک روایت خوب و صحیح از زندگی رزمندگان در دفاع مقدس می باشد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مهدی قلی رضایی روایتگر کتاب "لشکر خوبان" در مراسم رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر این کتاب در گفتگوی با خبرنگارما درباره ویژگی های این اثر، اظهار کرد: کتاب لشکر خوبان یک روایت خوب و صحیح از زندگی رزمندگان در دفاع مقدس می باشد که جاذبه ایثار، گذشت ، شوخی، شهادت و سختی را توانسته است تا حد ممکن بیان کند.

رضای در ادامه به دلایل مقفولیت این کتاب پرداخت وتصریح کرد: کار جمع آوری و ویرایش این کتاب در سال 84 به پایان رسید بود، اما متاسفانه متولیان فرهنگی آن زمان به عمق اهمیت موضوع دفاع مقدس و وظیفه تبلیغیشان در این باره پی نبرده بودند.

 مهدی قلی رضای با اشاره به مشکلات فرهنگی کشور گفت: یکی از مشکلات فرهنگی کشور ما عدم انتقال به موقع فرهنگ دفاع مقدس می باشد که به موقع به نسل آینده منتقل نشده است.

روایتگر کتاب لشکر خوبان در ادامه با اشاره به عدم توجه به مقوله دفاع مقدس در سال های اخیر افزود: مسئله غفلت و مقفول ماندن کتاب و ادبیات دفاع مقدس تنها برای کتاب لشکر خوبان اتفاق نیفتاد است بلکه بسیاری از کتاب های حوزه دفاع مقدس به علت کم کاری مسئولین وقت غریب مانده بودند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با رزمندگان لشگر31عاشورا افزود: مقام معظم رهبری فرمودند: " یکی از هدف های دشمنان انقلاب اسلامی تلاش برای عدم چاپ و نشر ادبیات و فرهنگ دفاع مقدس می باشد که شما باید تلاش کنید نه تنها این اثر بلکه بسیاری از خاطرات و روایت های رزمندگان که تاکنون روایت نشده است را به مرحله ظهور برسانید".

رضای در پایان با تاکید بر مهم خواندن ادبیات دفاع مقدس ابراز کرد: امروز یکی از مهم نیازهای جوانان ما استفاده از فرهنگ دفاع مقدس می باشد که انشالله مسئولین فرهنگی ما توجه ویژه ای به این مقوله داشته باشند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار