آیت‌الله جوادی آملی: باید آنچنان در مسائل نظامی قوی شویم که هیچکس به فکر تجاوز به ایران نیفتد

این مرجع تقلید گفت: مبنای ما در معماری دفاعی کشور صیانت از خود است؛ قدرت دفاعی و نظامی ما باید مانند کوه باشد. غربی‌ها میلیون‌ها انسان را کشتند و امروز ادعای مدیریت جهان را دارند.
کد خبر: ۴۲۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱ - 10March 2015

آیت‌الله جوادی آملی: باید آنچنان در مسائل نظامی قوی شویم که هیچکس به فکر تجاوز به ایران نیفتد

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیتالله جوادی آملی در دیدار سرلشکر مصطفی ایزدی معاون امور راهبردی و اشراف نیروهای مسلح به همراه جمعی از مدیران و فرماندهان این معاونت که در محل بنیاد بینالمللی علوم وحیانی اسراء  برگزار شد، اظهار داشت: مبنای ما، در معماری دفاعی کشور صیانت از خود است؛ قدرت دفاعی و نظامی ما باید مانند کوه دماوند باشد که حوادثی مانند طوفان و بوران را به جان میخرد و آنها را به فرصتهایی همچون چشمه و رود تبدیل میکند، اگر دشمن در ما چنین توانی را ببیند هرگز به فکر تجاوز به کشور نخواهد افتاد.

مفسر برجسته قرآن کریم اسلام هراسی را پدیدهای بی پایه و اساس دانسته و افزود: باید معنای اسلام هراسی را تغییر دهیم، اسلام هراسی نباید به معنای هراس از حمله اسلام باشد؛ بلکه باید عالمانه و محققانه آنچنان قدرت دفاعی داشته باشیم که هیچکس حتی خیال تجاوز به حریم ما را به خود راه ندهد؛ لذا لازم است دشمن در ما مردانگی و ایستادگی ببیند.

آیتالله جوادی آملی سیاستهای جنگ طلبانه غرب را شکست خورده توصیف کرده و گفت: اگر دلیل و توجیه ساخت این همه سلاح توسط کشورهای غربی حفظ انسان و انسانیت است، باید به آنها فهماند تا تعریف از انسان مشخص نباشد این هدف محقق نخواهد شد، اگر تنها انسان را حیوان ناطق بدانیم که امروزه در غرب همین تعریف از انسان رواج دارد کاری از پیش نخواهد رفت، ابرقدرتها باید بدانند با کشتن نمیتوان جهان را اداره کرد چنانکه در طول جنگ جهانی اول و دوم بیش از هفتاد میلیون انسان را کشتند و اکنون از ایستادن روی قبر آنان قد برافراشتهاند اما هیچ مشکلی از انسان و بشریت حل نشد.

وی با تاکید بر خودکفایی در حوزه امور دفاعی و نظامی بیان داشت: همه نعمتها در این کشور وجود دارد تنها لازم است روی پای خود بایستیم و از مسخرات الهی بهره لازم و کافی را ببریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها