تقریظ رهبر انقلاب بر "لشکر خوبان" منتشر شد

بخشی از تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «لشکر خوبان» منتشر شد.
کد خبر: ۴۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۷ - 08October 2013

تقریظ رهبر انقلاب بر

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای، بخشی از این تقریظ را که عصر دیروز در مراسمی با حضور جمعی از فعالان فرهنگی در تالار غدیر وزرات کشور رونمایی شد، به شرح ذیل است.


بسم الله الرحمن الرحیم


ـ این نیز بخشی از آن تصویر عظیم و باشکوهی است که ما همواره آن را از دور دیده و تحسین کرده و بزرگ شمردهایم بیآنکه از ریزهکاریها و نقشهای معجزآسای تشکیل دهندهی آن و رنگ آمیزیهای بینظیر جزء جزء آن، به درستی خبر داشته باشیم. این کتاب شرح این ریزه کاریهای حیرت انگیز در بخشی از این تابلوی ماندگار و تاریخی است. آنچه دربارهی عملیات بدر و والفجر ۸ و کربلای ۵ و کربلای ۴ و بیت المقدس ۲ و ۳ در این کتاب آمده از بخشهای برجستهتر آن است. همچنین مجاهدتها در کوههای غرب؛ در ماووت و گردهرش و قامیش دیگر آن بلندیهای سخت، و نیز آنچه به یگانها و دستجات اطلاعات و غواص مربوط میشود و نیز بخشهای دیگری از آن در خور آن است که در شکل فیلم و رمان عرضه شود.


فروردین ۹۲


رهبر انقلاب اسلامی پیش از این در حاشیه یکی از دیدارهایشان فرموده بودند: «این کتاب لشکرخوبان پر است از اعجاب و عظمت ناگفتهی رزمندگان غواص و اطلاعات عملیات جنگ. در ایامی که این کتاب را میخواندم بارها و بارها متاثر شدم.»

«لشکر خوبان» کتاب خاطرات آقای مهدیقلی رضایی از واحد اطلاعات عملیات لشکر ۳۱ عاشورا در دوران دفاع مقدس است که توسط خانم معصومه سپهری به رشتهی تحریر در آمده است.
نظر شما
پربیننده ها