ظریف در هفدهمین اجلاسیه خبرگان رهبری:

نامه ۴۷ سناتور آمریکایی نشان‌دهنده غیرقابل اعتماد بودن آمریکاست

وزیر امورخارجه با اشاره به با نامه ۴۷ سناتور آمریکایی گفت: در این نوع نامه‌نگاری که کاری بی‌سابقه و غیردیپلماتیک است در واقع به ما گفته می‌شود که ایالات متحده غیرقابل اعتماد است.
کد خبر: ۴۲۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱ - 10March 2015

نامه ۴۷ سناتور آمریکایی نشان‌دهنده غیرقابل اعتماد بودن آمریکاست

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس،  به نقل از دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در هفدهمین اجلاسیه خبرگان رهبری در سخنانی از مقام معظم رهبری به دلیل حمایتهای معظمله از تیم مذاکره هستهای تشکر و قدردانی کرد.

وی ضمن تشکر از هیئترئیسه مجلس خبرگان و اعضای این مجلس برای ایجاد زمینه برای حضورش در این اجلاس از آخرین اقدامات تیم مذاکرهکننده هستهای و سیاست خارجی جمهوری اسلامی در عرصه بینالملل گزارشی ارائه داد.

وزیر امورخارجه در ادامه با اشاره به سیاستهای دشمنان در قالب اسلامهراسی و ایرانهراسی و تقویت گروههای تروریستی به نام آزادی؛ بخشی از ابعاد دیگر سیاست غرب و استکبار جهانی در این راستا را مورد تحلیل و ارزیابی قرار داد.

ظریف افزود: «کار دیپلماسی کاهش هزینههاست لذا ما نیز از ابتدای دولت یازدهم با همین هدف اقدامات خود را انجام میدهیم.

وی با اشاره با نامه 47 سناتور آمریکایی به رهبران کشورمان مبنی بر لغو تمامی توافقات در پایان دوره ریاستجمهوری اوباما، گفت: در این نوع نامهنگاری که کاری بی سابقه و غیر دیپلماتیک است در واقع به ما گفته میشود که ایالات متحده غیرقابل اعتماد است.

وزیر امور خارجه ادامه داد: چه مذاکرات به نتیجه برسد و چه نرسد ما برنده هستیم؛ چون سرمایهای که ما در این سالها جمعآوری کردهایم عزت و خود باوری است؛ سرمایهای که قابل پس گرفتن نیست و آمریکاییها و غرب نیز این واقعیت را پذیرفتهاند.

ظریف ادامه داد: اما سرمایه غرب، اهرم تحریم و فشار آوردن بر سازمان ملل است که از ابتدای انقلاب و پس از تسخیر لانه جاسوسی شروع شده و چیز تازهای نیست.

وی با اشاره به دشمنی استکبار جهانی در دورههای مختلف عمر سیوشش ساله انقلاب اسلامی از جمله جنگ تحمیلی و قرارداد 598 مبنی بر پایان جنگ، بخشی از دسیسههای دشمنان نظام اسلامی و ایجاد موانع گوناگون آنها بر سر راه انقلاب را تشریح کرد.

وزیر امور خارجه در ادامه از دستاوردهای گوناگون از جمله هستهای علیرغم تمام تحریمها و روند مذاکرات و اقدامات سازنده جمهوری اسلامی سخن گفت و خاطرنشان کرد: در طول مذاکرات در ماههای گذشته با کمک دیپلماسی سازنده جمهوری اسلامی موفق شدهایم بخشی از نگاه طرفهای مذاکرهکننده علیه کشورمان را تغییر دهیم؛ هر چند مذاکره با آمریکاییها به جهت حضور تندروها در کنگره این کشور با مشکلات مواجه است، اما ما با توکل بر خدا و دعای مردم و ائمه اطهار علیهمالسلام تلاش میکنیم مذاکرات را به یک نتیجه مطلوب برسانیم.

پس از پایان سخنان ظریف، پنج تن از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با طرح سئوالات خود در مورد بخشی از سخنان وزیر امورخارجه، اظهار نظر کردند و وی نیز پس از استماع سخنان این نمایندگان مطالبی بیان کرد.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار