به مناسبت 6 ذی الحجه:

پذیرایی با گلوله به کتابفروشی ها آمد

بازکاوی این واقعه تاریخی که به دلایل مختلف، کمتر بدان پرداخته شده است، یکی از الزامات تاریخی در شناخت مرزهای درنودیده شده توسط دریای انقلاب اسلامی است. آنچه در پی می آید تلاشی اندک برای مقابله با فراموشی "جمعه خونین مکه" است.
کد خبر: ۴۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵ - 08October 2013

پذیرایی با گلوله به کتابفروشی ها آمد

خبرگزاری دفاع مقدس، روز ششم ذی الحجه یادآور مراسم "برائت از مشرکین" زائران ایرانی خانه خدا و کشتار حجاج مظلوم ایرانی در مکه به دست حکام آل سعود است. گرچه این جنایت در ظاهر برای سرکوب مراسم برائت از مشرکین اتفاق افتاد، اما در حقیقت بر اساس دستور آمریکا و در جهت مقابله با «صدور انقلاب اسلامی» رقم خورد.

با این حال، این رویداد موجب بسط انقلاب اسلامی گردید و خود زمینهای گشت تا مظلومیت انقلاب اسلامی و سخن حقش بیش از پیش در برابر چشم مسلمین جهان قرار گیرد و در حقیقت نقطه عطفی در صدور انقلاب اسلامی بود.

بازکاوی این واقعه تاریخی که به دلایل مختلف، کمتر بدان پرداخته شده است، یکی از الزامات تاریخی در شناخت مرزهای درنوردیده شده توسط دریای انقلاب اسلامی است. آنچه در پی می آید تلاشی اندک برای مقابله با فراموشی "جمعه خونین مکه" است.

از این رو  مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، در آستانه 6 ذی الحجه و در راستای رسالت خود در روایت تاریخ انقلاب اسلامی برای جوانان و نوجوانان،اقدام به چاپ کتاب «پذیرایی با گلوله تألیف اقدس ارطایفه» نموده است.

"پذیرایی با گلوله" روایت داستانی حج خونین سال1366 است که با قلمی شیوا و قالبی زیبا ،این واقعه را به تصویر کشیده است. امید که این اثر ،کمکی باشد برای حفظ این خاطره در حافظه ی تاریخی نسل جدید ایران اسلامی.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار