سیدعلی طاهری:

قانون رسانه ها مربوط به چهل سال پیش است

در قوانینی که چهل سال پیش مصوب شده هیچ توجهی به حمایت از خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه نشده است.
کد خبر: ۴۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲ - 08October 2013

قانون رسانه ها مربوط به چهل سال پیش است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سیدعلی طاهری نماینده مردم آققلا و گرگان در مجلس شورای اسلامی ضمن جامع ندانستن قانون رسانه ها گفت:  قانونی که در رابطه با رسانه ها وجود دارد قانونی است که  40 سال پیش مصوب شده و تناسبی با فضای فعلی جامعه ندارد در همین راستا نظام جامع رسانه ای در مجلس هشتم مطرح جهت بررسی به کارگروه رسانه و هنر کمیسیون فرهنگی ارجاع شد.

وی در رابطه با لزوم تدوین چنین قانونی در مجلس، افزود: قانون رسانه ای موجود مربوط به قبل از انقلاب است و بعد از انقلاب در چند مورد اصلاح شده و تبصره خورده است، قانون رسانه برای رسیدن به جامعیت در دو دوره مورد بازبینی قرار گرفت. مسئول بررسی نظام جامع رسانه آقای رسایی بود که جزئیات آن را در گروه هنر و رسانه مورد بررسی قرار داده اند.

طاهری افزود: در زمان قبل از انقلاب فضای مجازی به صورتی که امروز هست وجود نداشته که بخواهد قانونی متناسب با آن تدوین شده باشد، به خاطر پیشرفت تکنولوژی خیلی مسائل در حال حاضر وجود دارد که قبل از انقلاب نبوده وهیچ  قانونی در مورد آن مصوب نشده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، توضیح داد: در قوانینی که چهل سال پیش مصوب شده هیچ توجهی به  حمایت از خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه نشده است. ما در نظام جامع رسانه ای فعلی به این موضوع توجه خاصی کرده ایم تا فعالان عرصه رسانه پشتوانه های معنوی لازم را  داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: توجه به امر به معروف در رسانه، فرهنگ سازی برای نماز و بحث اصلاح جمعیت در رسانه از مباحث مورد تأکید این طرح است. طراحی و بررسی این طرح تمام شده و در اولین فرصت به صحن علنی مجلس فرستاده میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار