لاریجانی در جمع خبرنگاران:

برخی کشورهای غربی "فوق‌تخصص بحران‌آفرینی" دارند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی کشورهای غربی فوق‌تخصص بحران‌آفرینی دارند، گفت: حوادث اخیر نشان می‌دهد که همه افراد باید تلاش کرده تا به وسیله مذاکرات سیاسی مشکلات را حل کنند.
کد خبر: ۴۳۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱ - 11March 2015

برخی کشورهای غربی

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 20 اسفند) در کاخ امیر قطر با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که پروندههای مهم در منطقه چگونه باید حل شوند، گفت: پروندههای داغ در منطقه به اراده کشورهایی که در منطقه هستند، بستگی دارد.

وی در ادامه افزود: اگر کشورهای منطقه انرژی خود را یکسویه کنند و با اطمینان به سمت راه حلهای سیاسی بروند، توفیق خواهند داشت، از طرف دیگر برخی از کشورهای بزرگ مایلند بین کشورهای منطقه اختلاف باشد و از این اختلافات بهرههای اقتصادی میبرند و بحرانها را تشدید میکنند.

لاریجانی تاکید کرد: برخی از کشورهای بزرگ فوق تخصص دارند که بحران ایجاد کنند. خودشان میروند و آن را به عنوان میراث در منطقه میگذارند و ضررش را کشورهای منطقه میبرند.

وی افزود: تمام تلاش این است که در این گفتگوها همگراییهایی در مسایل مختلف سیاسی، امنیتی و اقتصادی به وجود آید تا کشورهای منطقه و مسلمان از انرژی خود استفاده کنند.

لاریجانی ضمن تشکر از "محمد مبارک خلیفی" رئیس مجلس قطر گفت: ما همیشه با قطر رایزنیهای نزدیک داشتیم و امروز هم مذاکرات خیلی سازنده و خوب بود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه دیروز یکی از مسئولان ایرانی بیان کرده که خروج منصورهادی از صنعا اشتباه است، نقش ایران در تحولات یمن را چه طور میبینید، تصریح کرد: طبعا ما این کار را درست نمی دانیم یعنی یمن به عنوان کشور مهم در منطقه حتما باید با گفتگوهای سیاسی به نتیجه برسد. موضع ما این است که همه طرفها را به گفت و گوهای سازنده برای راه حلهای مشترک دعوت کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: باید پند بگیرند که در سالهای اخیر در سوریه، بحرین و لیبی چه راه حلهایی به کار بردهاند؟ آیا از این راهحلها بهرهای بردهاند؟ حوادث اخیر این درس را میدهد که همه افراد تلاش کنند و مذاکره سیاسی مشکلات داخلی خود را حل کنند. البته کشورهای منطقه هم میتوانند این خط را حمایت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار