فرمانده دافوس سپاه در دیدار هیأت نظامی پاکستان مطرح کرد:

آمادگی دانشگاه امام حسین(ع) برای تبادل استاد و دانشجو با پاکستان

فرمانده دانشکده و پژوهشکده علوم دفاعی (دافوس) سپاه گفت: دانشگاه جامع امام حسین (ع) آمادگی دارد در قالب تبادل استاد، دانشجو و متون آموزشی تجربیات خود را در اختیار کشور دوست و همسایه پاکستان قرار داده و از توانمندی‌های علمی آن‌ها نیز بهره‌مند شود.
کد خبر: ۴۳۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱ - 11March 2015

آمادگی دانشگاه امام حسین(ع) برای تبادل استاد و دانشجو با پاکستان

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، هیات علمی - آموزشی دانشکده دافوس دریایی پاکستان به سرپرستی دریادار متین الرحمان با حضور در دانشگاه جامع امام حسین (ع)، با سرتیپ دوم پاسدار بهرام حسینی مطلق فرمانده دانشکده و پژوهشکده علوم دفاعی (دافوس) سپاه دیدار کردند.

در این دیدار سردار حسینی مطلق با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و خیر مقدم به هیات نظامی ارتش پاکستان گزارشی از ساختار، ماموریت و چشمانداز دانشکده علوم دفاعی دانشگاه جامع امام حسین (ع) ارائه و بخش عمدهای از ناامنیهای منطقه را ناشی از حضور کشورهای فرامنطقهای عنوان و تصریح کرد: حضور این کشورها در منطقه در حالی است که کشورهای منطقه از جمله ایران و پاکستان قادر به تامین امنیت بوده و نیازی به حضور کشورهای فرامنطقهای در منطقه نیست.

وی با بیان اینکه کشورهای منطقه قابلیتها و توانمندیهای خود را درقالب یک امت اسلامی باور کرده و با اتکای به خدا، در منطقه نقشآفرینی کنند، افزود: جمهوری اسلامی ایران در سیوشش سال گذشته این تجربه موفق را که با توکل به پروردگار و ایمان و باور مردم میتوان در برابر هر تهدیدی ایستادگی کرد و پیروز میدان بود را به جهانیان ارائه کرده است.

فرمانده دانشکده و پژوهشکده علوم دفاعی (دافوس) سپاه با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شعار «ما میتوانیم» را تحقق بخشید و به دستاوردهای بزرگی رسید خاطرنشان کرد: عمدهترین مولفهای که در قدرت دفاعی ما نقش دارد، نیروی انسانی با ایمان جهادی، فداکار و شهادتطلب است که قادر است از تجهیزات به بهترین شکل استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه رزمندگان ایران اسلامی در سالهای دفاع مقدس در شرایط تحریم با توکل به خدا حماسه آفریدند، گفت: امروز دشمنان ما میدانند همان رزمندگان مجاهد دستشان از دانش و تجهیزات پیشرفته نظامی پر است و میتوانند نقش مهمی را در تحولات منطقه و جهان ایفا کنند.

وی با بیان اینکه امیدواریم همکاریهای علمی - آموزشی و نظامی میان دو کشور و دانشکده دافوس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پاکستان بیش از گذشته شود، اظهار داشت: دانشگاه جامع امام حسین (ع) آمادگی دارد در قالب تبادل استاد، دانشجو و متون آموزشی تجربیات خود را در اختیار کشور دوست و همسایه پاکستان قرار داده و از توانمندیهای علمی آنها نیز بهرهمند شود.

همچنین در این دیدار دریادار متین الرحمان رییس هیات نظامی کشور پاکستان ضمن معرفی دانشکده دافوس دریایی این کشور با ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: دانشگاه جامع امام حسین (ع) با فعالیتهای گستردهای که انجام میدهد به معنای واقعی برازنده نام «جامع» است.

وی با تاکید بر اینکه ایران و پاکستان تنها دو کشورهمسایه نیستند، بلکه کشورهای تاثیرگذار مسلمان در منطقه هستند گفت: دانشبنیان بودن و فعالیتهای پژوهشی از فعالیتهای بدیع دانشگاه جامع امام حسین (ع) است و بازدید گروههای علمی - آموزشی میتواند نقش مهمی را در ارتقای مناسبات دو کشور ایفا کند.

همچنین در این دیدار فرمانده دانشکده و پژوهشکده علوم دفاعی (دافوس) دانشگاه جامع امام حسین (ع) به پرسشهای دانشجویان دانشکده دافوس دریایی پاکستان پاسخ داد.

در پایان این مراسم نشان دانشگاه امام حسین (ع) به دریادار متین الرحمان رییس هیات بازدید کننده نظامی ارتش پاکستان اهدا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها