معرفی شهید مرتضی جاویدی از شهدای شاخص استان فارس؛

تنها رزمنده‌ای که امام او را در آغوش گرفت و پیشانیش را بوسید

شهید صیاد شیرازی می گوید «در تمام دورانی که همراه رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس خدمت حضرت امام می رسیدم‌، فقط یکبار دیدم که امام رزمنده ای را در آغوش گرفت و پیشانی اش را بوسید، و آن کسی نبود جز «شهید مرتضی جاویدی».
کد خبر: ۴۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰ - 08October 2013

تنها رزمنده‌ای که امام او را در آغوش گرفت و پیشانیش را بوسید

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مختصری از زندگی نامه شهید مرتضی جاویدی به شرح ذیل است.

در تیرماه سال 1337 در روستای جلیان شهرستان فسا به دنیا آمد. دوران کودکی و نوجوانی را با تحصیل در مدرسه و کار کشاورزی و دامپروری سپری کرد و برای ادامه تحصیل رهسپار شهرستان فسا شد. مرتضی در دوران اوج مبارزات مردم علیه ظلم حکومت پهلوی بارها توسط ساواک دستگیر و مورد شکنجه قرار گرفت . پس از پیروزی انقلاب وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد و در کردستان به مبارزه با ضد انقلاب پرداخت. پس از حمله رژیم بعث عراق، مرتضی راهی جبهه ی جنوب شد. مرتضی جاویدی بعد از عملیات والفجر 2 ، به پاس رشادت هایش به  زیارت امام خمینی(ره) شتافت.

30 تیر 1362، صبح روز دوم عملیات والفجر 2 از قرارگاه خاتم النبیاء (ص)خبر رسید هیچ کدام از سه محور عملیاتی الحاق صورت نگرفته است و تنها گردان فجر توانسته است در عمق بیست کیلومتری عراق، ارتفاع مهم تپه زرد را که مشرف بود بر جاده تدارکاتی خط دشمن به تصرف خود درآورد. اما دور تا دور گردان فجر در دست عراقی هاست. فوراً فرمان عقب نشینی به دستور محسن رضائی به گردان فجر ابلاغ می شود. اما مرتضی از پشت بی سیم پاسخ می دهد، من و تمام بچه ها هم قسم شده ایم «نگذاریم قصه تنگه احد تکرار بشود»...  

شهید صیاد شیرازی می گوید «در تمام دورانی که همراه رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس خدمت حضرت امام می رسیدم، فقط یکبار دیدم که امام رزمنده ای را در آغوش گرفت و پیشانی اش را بوسید، و آن کسی نبود جز «شهید مرتضی جاویدی».

شهید مرتضی جاویدی پس از رشادت های فراوان، در هشتم بهمن ماه 1365 در عملیات کربلای 5 به شهادت رسید و به کاروان شهداء پیوست.

نظر شما
پربیننده ها