نوری المالکی؛

امکان تسری جنگ داخلی سوریه به عراق وجود دارد

نخست وزیر عراق با اشاره به اهداف و منافع برخی گروه های برانداز گفت امکان تسری جنگ داخلی سوریه به عراق وجود دارد.
کد خبر: ۴۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۷ - 08October 2013

امکان تسری جنگ داخلی سوریه به عراق وجود دارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "واشنگتن پست"، نوری المالکی نخست وزیر عراق  با بیان اینکه توطئه جدیدی علیه عراق در حال اجرا می باشد گفت منافع برخی گروه های برانداز در گسترش بحران سوریه به عراق قرار دارد و امکان تسری جنگ داخلی این کشور به عراق وجود دارد.

به نظر می رسد این نظرات نوری المالکی به تهدیدات ناشی از فعالیت القاعده و گروه های تندرو سنی مرتبط با آن در عراق و سوریه بر می گردد که عامل اصلی خشونت ها در این دو کشور محسوب می شوند.

نخست وزیر عراق با هشدار نسبت به پیامدهای تداوم بحران سوریه همچنین افزود: "مشکلات کنونی منطقه تنها با اتحاد و هماهنگی تلاش های همه کشورها قابل حل می باشد".

گفتنی است با تشدید خشونت ها و بمب گذاری ها در عراق در یک هفته گذشته و با آغاز ماه جاری میلادی 200 نفر در این کشور جان خود را از دست داده اند و حدود 4900 تن دیگر نیز زخمی شده اند.

با توجه گسترش دامنه ناآرامی ها در عراق می توان گفت به دلیل عدم امکان حل بحران در سوریه و تداوم جنگ داخلی آن امکان ایجاد ارتباط میان گروه های شورشی در سوریه و تروریست های فعال در عراق وجود دارد که در این صورت بر پیچیدگی بحران در هر دو کشور افزوده خواهد شد و ایجاد ثبات در این دو کشور را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد.


 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار