با حضور وزیر دفاع صورت گرفت

افتتاح خط تولید انبوه موشک کروز دریایی «قدیر» و تحویل آن به سپاه + تصاویر

خط تولید انبوه موشک کروز دریایی ضد ناو برد بلند «قدیر» در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع افتتاح و مقادیر متنابهی از آن به نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحویل شد.
کد خبر: ۴۳۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴ - 14March 2015

افتتاح خط تولید انبوه موشک کروز دریایی «قدیر» و تحویل آن به سپاه + تصاویر

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، موشک کروز دریایی «قدیر» در دوم شهریورماه امسال با حضور حسن روحانی رئیس جمهور رونمایی شده بود. (مشاهده خبر در دفاع پرس)

این موشک نسل جدید کروزهای دریایی جمهوری اسلامی ایران بهشمار میرود که تا برد ۳۰۰ کیلومتر اهداف دریایی دشمن را با دقت و قدرت تخریب بالا منهدم میکند.

موشک قدیر همانند دیگر موشکهای همخانواده خود («نور» و «قادر») امکان شلیک از ساحل و شناورها را دارد. مزیت عملیاتی برجسته این موشک امکان پرتاپ آن با سامانههای موشکی قبلی است، که انعطاف و توان عملیاتی نیروهای مسلح کشور را افزایش میدهد.

سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در حاشیهی افتتاح خط تولید انبوه این موشک در جمع خبرنگاران طی سخنانی با گرامیداشت روز شهید اظهار داشت: پس از اتمام تحقیقات، نمونهسازی، انجام آزمایشات موفق پروازی و رونمایی از موشک کروز دریایی قدیر به مناسبت روز صنعت دفاعی سال جاری که با حضور ریاست محترم جمهور انجام شد، امروز بحول و قوهی الهی شاهد افتتاح همزمان خط تولید انبوه و تحویلدهی این موشک راهبردی و موثر در عرصه دفاع و رزم دریایی هستیم.

وی آمادهسازی و واکنش سریع، ارتفاع پروازی پایین، دقت بالای ناوبری، اصابت دقیق به اهداف، قدرت تخریب زیاد، ضد جنگ الکترونیک بالا به واسطه مجهز بودن به رادارهای پیشرفته و قابلیت پرتاب از روی انواع شناور و بالگرد که بر افزایش برد آن نیز تأثیر بهسزایی دارد را از ویژگیهای این سامانه موشکی بر شمرد.

سردار دهقان با بیان اینکه امروز وزارت دفاع با تولید کاملاً بومی انواع موشک با کاربردهای متنوع در منطقه حرف اول را میزند تصریح کرد: دقت و سرعت عمل و کیفیت بالای این محصولات مهم توان رزم نیروهای مسلح در هوا، دریا و زمین به نحو چشمگیری افزایش داده است.

وی با اشاره به فرامین مقام معظم فرماندهی کل قوا و راهبرد دولت یازدهم در تقویت توان رزم نیروهای مسلح به ویژه در حوزه موشکی تأکید کرد: وزارت دفاع در دو ساله گذشته بر افزایش برد، افزایش تحرک و تاکتیکی شدن موشکها تمرکز داشته به طوری که در تصاویر مستند پرتاب و اصابت به هدف این موشک مشاهده میکنید، موشک قدیر از فاصله ۳۰۰ کیلومتری از ساحل موفق شده تا هدف دریایی خود را به دقت شناسایی و مورد اصابت قرار داده و آن را بهطورکامل منهدم کند.

وزیر دفاع با قدردانی از تلاش دانشمندان، نخبگان و متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و دیگر سازمانهای این وزارتخانه که در طراحی، ساخت و تولید انبوه این موشک مشارکت داشتهاند اعلام کرد: موشکهای جدید ساخت وزارت دفاع با قابلیتهای بسیار پیشرفتهتر انشاءالله در سال آینده تحویل نیروهای مسلح خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار