با رمز یا فاطمه‌الزهرا سلام‌الله علیها آغاز شد؛

دومین مرحله بازسازی مساجد حاشیه شهر مشهد با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

با اعلام رمز"یا فاطمه الزهراء" از سوی سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دومین مرحله مرمت و بازسازی 100 مسجد در حاشیه شهر مشهد آغاز شد.
کد خبر: ۴۳۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸ - 15March 2015

دومین مرحله بازسازی مساجد حاشیه شهر مشهد با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، مراسم افتتاحیه 100 پایگاه مقاومت و 10 سالن ورزشی صالحین و 2 دارالقرآن و همچنین آغاز مرمت 100 مسجد در حاشیه شهر مشهد در سالن فرهنگی ورزشی شهید سید علی اندرزگو با حضور آیتالله علمالهدی امامجمعه مشهد، سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار احمدی فرمانده سپاه امام رضا (ع)، سردار نجاتی مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی، امیر براتی جانشین لشکر 77 پیروز ثامنالائمه (ع)، صولت مرتضوی شهردار مشهد برگزار شد.

وی در این مراسم با ارزشمند خواندن افتتاح پایگاههای بسیج در حاشیه شهر مشهد گفت: یکی از پدیدههای مبارک و دستاوردهای ارزشمندی که ماحصل مجاهدت جمعی از دوستان و وفاداران به انقلاب افتتاح پایگاههای بسیج در حاشیه شهر مشهد است. در بازدیدی که حدود شش ماه پیش از حاشیه شهر مشهد داشتم که بدترین بازدید تاریخ زندگی من بود متوجه وضعیت غمانگیز نواحی حاشیهای شدم. امروز نیز قبل از آمدن به این جلسه از یکی محلات بازدید کردم که روز خوبی را برای من رقم زد چون از آن ناهنجاریهای آشکار خبری نبود و این از همت مردم است.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: بعد از هزاروچند سال، اسلام به برکت انقلاب اسلامی فرصت حاکمیت و بروز در عرصههای مختلف را پیداکرده است و به عرصه و متن مردم ورود کرده است. قرآن از موضوع راز و نیاز فردی به نقش حیاتی و اساسی خود در تأمین پیشرفت و سعادت جوامع انسانی واردشده است. برای برقراری حاکمیت اسلام و عدالت اسلامی و دفع اشرار از سرنوشت مسلمین و برای حفظ عزت مسلمین ما راه سختی را پیمودهایم و جوانان بیشماری را تقدیم کردیم و جنگ طاقتفرسایی را پشت سر گذاشتیم. این انقلاب به برکت روح جهاد و تعالیم حیاتبخش اسلام و ولایت قیه و تزریق روح فداکاری و شهادتطلبی و ایثارگری مردم در اعماق احساس و ایمان و باور ملت کشورمان ریشههای ژرفی پیدا کرد و شاخسار این درخت تنومند از مرزهای جغرافیایی ایران عبور کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در کشورهای مختلف جهان ریشه کرده است گفت: ما با وقایع شگفتانگیزی مواجه شدیم ما باور نمیکردیم به این سرعت اسلام و انقلاب از مرزها عبور کنند. ما اجازه ندادیم حیات سیاسی عراق به دست آمریکا و عناصر دستنشانده آن فروبپاشد و امنیت شیعیان و مسلمانان عراق برقرار شد. ما از فروپاشی حلقه مقاومت در سوریه جلوگیری کردیم. شیعیان لبنان در پرتو رهبری انقلاب عزیز شده و حاکماند و راه غلبه بر یهود را بستهاند. فلسطینیان به برکت انقلاب زندهاند. در یمن مسلمانان به برکت نفس ولیفقیه زنده شدهاند. ارمغان انقلاب اسلامی و رهبریهای مدبرانه مقام معظم رهبری، شوکت و آرامش و امنیت و آبرو و بزرگی مسلمانان را در جهان به همراه داشته است. ما در چنین انقلابی زندگی میکنیم در داخل کشور هم همینطور است. ما باید برای عالمیان و مسلمانان الگو باشیم. ما مسئولیم و وقتی مسئولیتی را میپذیریم تعهدات را هم باید بشناسیم.

سردار سلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آیه آخر سوره حج اظهار داشت: ما بر اساس آیات قرآن کریم مکلف شدیم آنگونه جهاد کنیم که شایسته جهاد است و جامعهای بسازیم که برای همه جهان الگو باشد و این اراده قطعی ماست. ما تعلیمیافته مکتب امیرالمؤمنین (ع) هستیم. مانباید طاقت این را داشته باشیم که ما بهعنوان مسئول در کنار ما فضایی وجود داشته باشد که مردم احساس امنیت نکنند و این از باور و قلب ما به دور است. امروز اگر از عهده مسئولیتی که در اختیارداریم برنمیآییم باید آن را زمین بگذاریم و به اهلش بسپاریم و یا بمانیم و به تعهداتمان عمل کنیم و این مسیر اجتنابناپذیر است.

وی در پایان سخنانش ضمن تشکر از شهردار مشهد و نیروی انتظامی و دستگاه قضایی مشهد که در انجام این حرکت تلاشهای زیادی کردند افزود: در مسئله حاشیه شهر مشهد دو موضوع را باید در نظر داشت اول انتظارات رهبری در این خصوص بوده است که از ما خواستهاند که این پایتخت معنوی کشور به امنترین و جذابترین محیط تبدیل شود و دوم ناهنجاریهایی دیده میشود که یک اراده قوی و قدرتمند را برای رفع آن میطلبد. برای اجرای این حرکت در حاشیه شهر مشهد پرچمی برافراشته شده است و امامجمعه مشهد بیرق این ساماندهی را بر دوش دارند. دست همه دوستان کسانی که در این مسیر گام برداشتهاند را خاضعانه میبوسم چون بر اساس آیات قرآن کریم آنها برای احیاء هر یک افراد جامعه که خود احیاء همه انسانهای عالم است سعی و تلاش کردند. این را هم متذکر شوم اگر کسانی تصور میکنند از فضاهای حاشیه شهر میتوانند به نفع خود و با دامن زدن ناهنجاریها آن را ناامن کنند تصور باطل و واهی است. این راه ادامه دارد و متوقف نمیشود. در این حرکت خوب مسئولین استان همکاری و مساعدت کنند و یک نقطه نورانی در دوران خدمت خود د اشته باشند.

در ابتدای این مراسم سردار احمدی فرمانده سپاه امام رضا (ع) ضمن عرض خیرمقدم به ارائه گزارش از روند فعالیتای فرهنگی حاشیه شهر مشهد پرداخت و گفت: دومین مرحله افتتاحیه 100 پایگاه بسیج و 10 سالن ورزشی صالحین و 2 دارالقرآن امروز انجام میشود و همزمان با بهرهبرداری از این اماکن بازسازی و مرمت 100 مسجد در حاشیه شهر مشهد با هزینه 3 میلیارد تومان با اعلام رمز از سوی سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز خواهد شد. مرحله سوم نیز 80 مسجد در دستور کار قرار میگیرد که در سوم خرداد سال 1394 همزمان با سالروز فتح خرمشهر انجام میشود. اینگونه اقدامات باید همانند دوران دفاع مقدس توسط نخبگان انجام شود.

در این مراسم از خانواده معظم شهیدان فرهاد و علیاکبر عباسی، سید حسین موسوی دزفولی، سید حسین موسوی مقدم، عباس قربانی، رضا ایمانی فر و همچنین طلبه فعال بسیجی روحالله قاسمی تقدیر شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار