پیکر جانباز شیمیایی شهیدمحمدحسن کلهری در جوار شهدای مسگر آباد آرمید

پیکر مطهر جانباز شیمیایی شهیدمحمدحسن کلهری صبح دیروز با حضور پرشور مردم شهرک مسعودیه و مسگر آباد از چهاراره دوم مسعودیه تا گلزار شهدای مسگرآباد تشییع شد.
کد خبر: ۴۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴ - 09October 2013

پیکر جانباز شیمیایی شهیدمحمدحسن کلهری در جوار شهدای مسگر آباد آرمید

به گزارش خبرگزاری دفاع ­مقدس، پیکر مطهر شهید والامقام محمدحسن کلهری از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس لشکر27 محمدرسول الله و از جانبازان شیمیایی عملیات خیبر در جزیره مجنون، دیروز 92/7/16 ساعت 10 با حضور پرشور مردم شهرک مسعودیه و مسگر آباد، خانواده های شهدا، همرزمان و مسئولین لشکری از چهار راه دوم شهرک مسعودیه به سمت گلزار شهدای مسگرآباد تشییع و در کنار یاران شهیدش آرمید.

محمدحسن کلهری 1341/6/30 در روستای مسگرآباد متولد شد و با پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز حمله متجاوزانه رژیم بعثی عراق به مرزهای کشورمان عازم جبهه های غرب کشور شد؛ شهید کلهری مدتی به عنوان محافظ امام جمعه وقت گیلانغرب حجت الاسلام حسنی مشغول خدمت بود. با شدت گرفتن هجوم رژیم بعث به منطقه جنوب کشور وی نیز به جنوب رفت و به گروه شهید اندرزگو به فرماندهی سردار حاج حسین الله کرم پیوست.

«پیکرمطهرشهید محمدعلی کلهری در میان مردم شهرک مسعودیه و مسکریه»

مدتی پس از حضور، شهیدکلهری در منطقه جنوب، اسفند سال 62 طی عملیات خیبر در منطقه جزیره مجنون مورد حمله شیمایی رژیم بعثی قرار گرفت. وی از ناحیه چشم، پوست و ریه مجروح شیمیایی شد.

با پایان جنگ، محمدحسن کلهری در کادر بیمارستان بیمارستان بقیه الله الاعظم مشغول خدمت شد، وی که شخصی مهربان، خوش رو، سخت کوش، مردم دار و عاشق شهدا بود، هیچ گاه از آرمان های شهدا کوتاه نیامد و روزی عرصه جهاد فرهنگی را ترک نکرد.

« آخرین وداع مادر شهید محمدحسن کلهری از فرزند شهیداش»

تمام اوقات فراغت خود را برای رسیدن به آرمان هایش خرج میکرد، جمع آوری عکس و خاطرات شهدا، برگزاری یادواره شهدا از کارهای وی بود. حاصل کارهای فرهنگی او مجموعه ای 5 هزار قطعه ای از تصاویر شهدا بود که چند ماه قبل از شهادتش آنها را بین دوستانش تقسیم کرد که استفاده کامل از دست رنجش برده شود.

«آخرین دیدار همسر شهید کلهری»

محمدحسن کلهری بارها  به علت شدت گرفتن مجروحیت شیمیایی در بیمارستان بستری می شد و پس از چند هفته مراقبت ویژه مرخص می شد؛ اما هفته گذشته روزهای عمر او به سر آمده بود. عکس ها و وصیت های آخرش را کرده بود.

چند روز پیش برگ اهداء اعضای بدن را خودش امضا کرد. می خواست با اعضای بدنش هم ایثار کند، پس از شهادتش متخصصین با آزمایشات متعدد به این نتیجه رسیدند که درصد شیمیایی بدن شهید کلهری بیش تر از درصد جانبازی ثبت شده او می باشد و به همین دلیل اعضای بدن او قابلیت پیوند را نداشت و پس از 30 سال جانبازی به دوستان شهیدش پیوست.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار