افتتاح کتابخانه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی کرمان

کتابخانه ادبیات پایداری و دفاع مقدس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان و رئیس دانشگاه آزاد این استان افتتاح شد.
کد خبر: ۴۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۲ - 08October 2013

افتتاح کتابخانه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی کرمان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، سرهنگ پاسدار محمد مهدی ابوالحسنی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کرمان در آیین افتتاح کتابخانه ادبیات پایداری و دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان گفت: دوران دفاع مقدس بزرگ ترین حماسه دفاعی تاریخ ملت ایران است به گونهای که ملت ایران در کمتر مقطعی اینگونه دفاعی داشته است.

وی افزود: جنگ به عنوان بزرگ ترین اتفاق، با انسان هایی رقم خورد که با نگاه آرمان خواهی و دین مداری، ارزش ها و فرهنگ جنگ را به ما عرضه کردند.

سرهنگ ابوالحسنی تصریح کرد: در جنگ ما فرهنگی شکل گرفت که از خود دفاع ارزشمندتر است و می تواند به همه مردم عالم سمت و سوی سعادت را نشان دهد.

وی با اشاره به تدوین تاریخ جنگ و نقش استان کرمان در این دوران بیان کرد: برای ترویج فرهنگ انسان های این دوران طلایی، ازدواج و تربیت به سبک آدم های جنگ را در دست تدوین داریم.

سرهنگ ابوالحسنی با بیان اینکه کرمان، قطب ادبیات پایداری است، تصریح کرد: چهار کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در کرمان راه اندازی شده است که نخستین کتابخانه با 12 هزار جلد کتاب و در 6 هزار عنوان کتاب دفاع مقدس در کتابخانه ملی کرمان دایر شده است.

سرهنگ ابوالحسنی تصریح کرد: همچنین در دانشگاه شهید باهنر و پژوهشکده فرهنگ اسلام و ایران این دانشگاه کتابخانه دفاع مقدس راه اندازی شده و امروز با بیش از یک هزار جلد کتاب، کتابخانه دفاع مقدس و ادبیات پایداری در دانشگاه آزاد واحد کرمان افتتاح می شود.

وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از ادارات و مدارس استان کتابخانه دفاع مقدس راه اندازی شده است.

همچنین حمدالله منظری توکلی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان در این مراسم با بیان اینکه دفاع مقدس سفره نعمت پربرکتی بود که به مملکت و نظام اسلامی ما ارزانی شد، اظهار داشت: هر کس به اندازه ظرفیت خود از این سفره توشه برداشته است.

وی افزود: روحیه شهادت طلبی، پایداری، مداومت بر دفاع از ارزش ها، اقتصاد مقاومتی، تبعیت از رهبری و ولایت فقیه و اخلاق اسلامی شاخص های ارزشمندی است که از دوران دفاع مقدس به جای مانده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان با اشاره به اینکه آثار دفاع مقدس، خاطرات شهدا و رزمندگان باید تابلو شده و برای همیشه در ذهن مردم باقی بماند و به جامعه جهت بدهد، خاطرنشان کرد: کسانی که دوران دفاع مقدس را درک نکرده اند باید از این همه ایثار و گذشت و آگاهی درس بگیرند.

وی افزود: راه باقی ماندن ارزش های دفاع مقدس، انتقال آنها به نسل های جدید و حفظ این ارزش ها و آثار است که در این راستا تصمیم به افتتاح کتابخانه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد کرمان گرفته ایم.

منظری توکلی تصریح کرد: امیدواریم رشته های مربوط به دفاع مقدس مانند ادبیات پایداری و جغرافیای جنگ در دانشگاه راه اندازی شود تا بتوانیم این ارزش ها و فرهنگ اصیل اسلامی را به جوانان این مرز و بوم منتقل کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار