کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

انتقام حاج قاسم سلیمانی همچنان در دستور کار قرار دارد/ آینده سیاسی مصطفی الکاظمی به اخراج آمریکایی‌ها گره خورده است

«حسن هانی‌زاده» با اشاره به اینکه همچنان مسئله انتقام خون شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان در دستور کار قرار دارد، گفت: آینده سیاسی الکاظمی به اجرایی کردن مصوبه پارلمان مبنی بر اخراج نظامیان آمریکایی گره خورده است.
کد خبر: ۴۳۴۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۴ - 03January 2021

انتقام حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس همچنان در دستور کار قرار دارد/ آینده سیاسی مصطفی الکاظمی به اخراج آمریکایی‌ها گره خورده است«حسن هانی‌زاده» کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس با اشاره به حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران به پایگاه نظامیان آمریکایی در عین‌الاسد، اظهار داشت: همچنان مسئله انتقام خون شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان در دستور کار قرار دارد و تروریست‌ها باید تاوان این عملیات تروریستی را بدهند.

وی افزود: پس از ترور حاج قاسم سلیمانی، موج نفرت مردمی نسبت به حضور نیرو‌های نظامی آمریکایی در عراق به‌شدت افزایش یافت تا پارلمان عراق با تصویب طرحی، اخراج نیرو‌های آمریکایی را در دستور کار قرار دهد و به دولت عراق مهلت داد در یک فرآیند یک ساله، نیرو‌های آمریکایی را اخراج کند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: مصطفی الکاظمی به‌دلیل رویکرد مثبتی که نسبت به غرب و آمریکا دارد سعی می‌کند تا مصوبه پارلمان را اجرا نکند؛ هنوز سه ماه دیگر برای الکاظمی باقی مانده و او باید در این مدت، مقدمات را برای خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق فراهم کند که اگر این کار را نکند، پارلمان وی را استیضاح می‌کند و شخص دیگری جایگزین وی خواهد شد.

هانی‌زاده با تاکید بر اینکه آینده سیاسی الکاظمی به اجرایی کردن مصوبه پارلمان مبنی بر اخراج نظامیان آمریکایی گره خورده است، تصریح کرد: اجرایی کردن مصوبه پارلمان باعث می‌شود تا الکاظمی جایگاه مستحکمی در عراق پیدا کند در غیر این صورت وی از قدرت برکنار می‌شود.

گفت‌وگو از سید احمد رضا علوی 

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار