نهمین شهید شیمیایی یک خانواده؛

جانباز بمباران شیمیایی نودشه به شهادت رسید

فائق فلاحی، جانباز ۷۰ درصد شیمیایی واقعه بمباران شیمیایی شهر نودشه شب گذشته در بیمارستان بقیةالله تهران به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۹ - 28August 2013

جانباز بمباران شیمیایی نودشه به شهادت رسید

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، فائق فلاحی جانباز 70 درصد شیمیایی شب گذشته به یاران شهیدش پیوست.
فائق فلاحی فرزند محمدامین متولد سال 1336 و اهل نودشه از توابع استان کرمانشاه است که در جریان بمباران شیمیایی شهر نودشه در اسفندماه سال 66 شیمیایی شده بود. او بعد از گذشت سالها رنج و درد ناشی از جراحات شیمیایی جنگ، شب گذشته در بیمارستان بقیةالله تهران آسمانی شد.


پیکر مطهر این جانباز شهید را برای انجام مراسم تشییع و تدفین به زادگاهش در شهر نودشه واقع در استان کرمانشاه منتقل میکنند.


شهید فائق فلاحی، پدر چهار فرزند و نهمین شهید شیمیایی خانواده فلاحی است.


نودشه شهری در نقطه صفر مرزی ایران و عراق، در 150 کیلومتری شهر کرمانشاه و از توابع شهرستان پاوه یا اورامانات است.  این شهر و بعضی از آبادیهای اطرافش در جنگ ایران و عراق توسط هواپیماهای عراق بمباران شیمیایی شد. اسفند سال 1366 چندین فروند هواپیمای عراقی بیرحمانه در آسمان شهر نودشه ظاهر شدند و بمبهای شیمیایی را بر سر مردم نودشه ریختند در ابتدا کسی باور نمیکرد که این بمبها شیمیایی باشند مردم بلافاصله به کمک و یاری آسیب دیدگان شتافتند تا آنها را از زیر آوار نجات دهند غافل از اینکه بعثیان متجاوز برای انتقام گرفتن از  مقاومت 8ساله مردم نودشه از کثیفترین سلاح قرن استفاده کرده بودند این بود که هرکسی به محل حادثه نزدیک شد یا شربت شهادت را نوشید و یا هم اکنون بهعنوان مصدوم شیمیایی روزگار را بهسختی سپری میکند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار