مهم‌‌ترین اخبار دفاعی رسانه‌های مجازی کشور

حضور ناوگروه نیروی دریایی ارتش در خلیج بنگال/ نسبت به فریب‌ها و توطئه‌های دشمنان اشراف کامل اطلاعاتی داریم

حضور ناوگروه نیروی دریایی ارتش در خلیج بنگال، در زمینه ماهواره بر چیزی کم نداریم و نسبت به فریب‌ها و توطئه‌های دشمنان اشراف کامل اطلاعاتی داریم از جمله مهمترین اخبار دفاعی رسانه های کشور در 24 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۴۳۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶ - 17March 2015

حضور ناوگروه نیروی دریایی ارتش در خلیج بنگال/ نسبت به فریب‌ها و توطئه‌های دشمنان اشراف کامل اطلاعاتی داریم

 فضای مجازی دفاع پرس، به منظور دسترسی آسان مخاطبان به مهمترین اخبار سایت ها و روزنامه های کشور در حوزه ی نظامی، نیروهای مسلح و اخبار مربوط به حوزه دفاع مقدس، روزانه یک بسته خبری در این حوزه ها آماده و منتشر می کند.

 

نسبت به فریبها و توطئههای دشمنان اشراف کامل اطلاعاتی داریم

تسنیم: سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در اسلامآباد غرب، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بهویژه شهدای راه بصیرت و مقاومت اظهار داشت: بر فریبها و توطئههای دشمنان اشراف اطلاعاتی داریم و دشمنان باید متوجه باشند در صورتی که حماقت آنان بیشتر شود، آسیب بیشتری متوجه خود میکنند.جانشین سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: توفیقی بود تا در یادواره 1280 شهید شهرستان اسلامآباد غرب حضور داشته باشیم و بتوانیم در خطهای که در مسیر مجاهدت رزمندگان اسلام بوده حضور پیدا کنیم.سردار فضلی با بیان اینکه حضور پرشور و گرم مردم اسلامآباد غرب در این یادواره برای دوستان و دشمنان اسلام حاوی پیام مهمی است، گفت: ایجاد امید نسبت به آینده و تلاش و همت برای اجرای فرامین نائب امام زمان(عج) پیام این یادواره برای دوستان انقلاب اسلامی است.وی افزود: پیام این یادواره برای دشمنان آن است که بدانند مردم نه تنها در دفاع مقدس بلکه در این 36 سال عمر انقلاب اسلامی همواره در صحنههای سخت حضور داشتهاند و امروز در میدانهای مختلف همانند گذشته حضور خواهند داشت.جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: مردم ایران اسلامی در حمایت از مقاومت اسلامی در سراسر جهان و هر جایی که قلب مسلمانی برای دفاع از اسلام میتپد، از هیچ کوششی فروگذار نمیکنند.

 

در زمینه ماهواره بر چیزی کم نداریم

ایرنا : سردار سرلشکر بسیجی سید حسن فیروزآبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار حوزه دفاعی - انتظامی گروه اجتماعی ایرنا ساخت ماهواره و ماهواره برها را دو معقوله متفاوت دانست و عنوان کرد : کار ساخت ماهواره های ایرانی را شماری از دانشمندان در تخصص های مختلف بر عهده دارند. جمهوری اسلامی ایران تاکنون ماهواره های 'امید' ، 'رصد'، 'نوید و 'فجر' را با استفاده از ماهواره برهای ایرانی به فضا پرتاب کرده است.ماهواره فجر روز 13 بهمن 1393 و به مناسبت دهه فجر پس از پرتاب موفقیت آمیز در مدار زمین قرار گرفت و ارتباط آن با زمین برقرار شد.فجر ماهواره ای 52 کیلویی با شکل هندسی 6 ضلعی با ارتفاع 49 سانتیمتر و عرض 35 سانتیمتر است. این ماهواره از دوربینی پیشرفته بهره می برد که با استفاده از آن می تواند تصاویری با کیفیت بالا را به زمین ارسال کند. انتقال مداری، عکسبرداری برای نقشه برداری و هواشناسی و برخی محموله های تحقیقاتی از جمله ماموریت های این ماهواره است.رییس ستادکل نیروهای مسلح ساخت ماهواره برها تخصصی - نظامی دانست و یادآور شد: ساخت ماهواره برها که ماهواره را به مدار انتقال می دهد بر عهده نیروهای مسلح است. سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه ساخت ماهواره بر تخصصی موشکی است، تاکید کرد: ماهواره برها جز موشک های پرتابی هستند که ماهواره بر روی آنها نصب می شود و پس از قرار دادن ماهواره در مدار منهدم می شوند. وی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران تا کنون در زمینه ماهواره برها چیزی کم نداشته و ندارد.

 

برپایی ۱۴۳۶اجرا از ۳۴نمایش در ۷۲مکان دفاع مقدس در ایام تعطیلات

 تسنیم:اصغر امیرنیا مدیر کل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت ارشاد با اشاره به طرح فاتحان آسمان گفت: اجرای خیابانی و تئاتر نقش بسیار موثری در انعکاس دفاع مقدس  و پیامهای آن دارد. بنابراین این طرح در 5 استان با عنوان دفاع مقدس در آئینه قرآن و عترت، از 27 اسفندماه تا 12 فروردین 94، 1436 اجرا از 34 نمایش را در 72 مکان و شهر به نمایش خواهد گذاشت. امیرنیا با بیان اینکه همه دغدغه رزمندگان احیای فرهنگ اسلامی و آموزههای قرآنی بود، اظهار داشت: این طرح در استانهای مرزی ایلام، خوزستان، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی با استفاده از ابزار هنر و تئاتر روایتگری تصویری در دفاع مقدس را ارائه خواهد داد. وی گفت: هر روز 96 اجرا از 34 نمایش در یادمانهای 8 سال دفاع مقدس برای زائران نوروزی این مناطق ارائه خواهد شد که به ترتیب استان خوزستان 485 اجرا، کرمانشاه 280 اجرا، ایلام 391 اجرا، کردستان 180 اجرا و آذربایجان غربی 100 اجرا خواهیم داشت. مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت ارشاد افزود: مناطقی همچون پیرانشهر، سردشت، مریوان، بانه، سقز، سنندج، پاوه، کرمانشاه، سر پل ذهاب، قصرشیرین، ایوان، ایلام، مهران، دهلران، اهواز، حمیدیه، سوسنگرد، هویزه، خرمشهر و آبادان ازجمله یادمانهای دفاع مقدس است که این طرح در آنها اجرا خواهد شد.

 

رسانه روسی: ایران دارای قدرت فناوری تولید موشک های کروز شده است

 ایرنا: تارنمای روسی 'وستنیک قفقاز' در گزارشی اعلام کرد: ایران دارای قدرت فناوری تولید موشک های بالدار کروز است و خط تولید انبوه این نوع موشک های قدرتمند در این کشور راه اندازی شده است. تارنمای روسی 'وستنیک قفقاز' روز یکشنبه در گزارشی با اشاره به توانمندی صنایع دفاعی ایران در ساخت تسلیحات پیشرفته یادآورشد: خط تولید انبوه موشک های کروز به نام 'قدیر' در ایران با توانمندی های بومی این کشور راه اندازی شد.بر اساس گزارش رسانه روسی، موشک کروز دریایی ضد ناو بردبلند در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و توسط متخصصان ایرانی ساخته شده است و این امر نشانگر توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در ساخت تسلیحات پیشرفته و دقیق است.وستنیک قفقاز نوشت: از امتیازات موشک های کروز ایرانی، قابلیت آماده کردن آنها برای بکارگیری در کوتاهترین زمان ممکن است. این رسانه روسی افزود: موشک های کروز ایرانی قادر به پرواز در ارتفاع پایین و میانی با امکانات ناوبری هوایی بالا است و با انحراف بسیار ناچیزی تا شعاع 300 کیلومتری می تواند اهداف را نابود کند. بر اساس این گزارش، از امتیازات دیگر موشک قدیر، امکان مقابله آن با سیستم های رادیوالکترونی دشمن برای اخلال در پرواز آن است و این موشک ها می توانند در رزمناوها و بالگردها بکار گرفته شوند.در پایان گزارش تارنمای وستنیک قفقاز خاطرنشان شده است: جمهوری اسلامی ایران از معدود کشورهای منطقه خاورمیانه و خلیج فارس است که می تواند موشک های بالدار کروز با توانمندی های بومی خود تولید کند.به نوشته این رسانه روسی، دقت بالای هدف گیری و امکان استقرار سریع موشک های قدیر در هر شرایط اقلیمی امکانات رزمی نیروهای مسلح ایران در هوا، سطح و دریا را افزایش می دهد.

 

حضور ناور گروه نیروی دریایی ارتش در خلیج بنگال

پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی نیروی دریایی ارتش: امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش روز یکشنبه پس از مراسم جشن فارغ التحصیلی دانش آموزان دوره 183 شهید بلوکی مرکز آموزش تخصص های دریایی رشت در گفت وگو با نمایندگان رسانه های گروهی استان افزود: آموزش هایی که به نیروهای نداجا داده می شود، در داخل ایران است و حضور ناوگروه های ایران در آب های آزاد، خود مبین سطح بالای این آموزش هاست. وی با بیان اینکه حدود 25 تخصص در مراکز نیروی دریایی در استان گیلان آموزش داده می شود، ادامه داد: دانشجویان در این مراکز، برای تکمیل آموخته های خود و دوره های سپری شده، در ناوگروه های اعزامی ارتش به آب های آزاد، حضوری فعال دارند. فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شعار «راه ما راه امام حسین (ع)» است، را شعار نداجا عنوان و تصریح کرد: آماده پاسخگویی به تهدیدات هستیم و در مقابل هر تهدیدی در هر نقطه ای، آمادگی کامل داریم. دریادار سیاری به استفاده از شبیه سازی های داخلی در مرکز آموزش های مرکز آموزش تخصص های دریایی رشت اشاره و اضافه کرد: این وسایل آموزشی که ساخت متخصصان داخلی کشورمان است، در هیچ کجا وجود ندارد. وی همچنین آموزش های غواصی، جنگ های الکترونیکی و عملیات روانی را از جمله تخصص های مرکز آموزش تخصص های دریایی رشت ذکر کرد و افزود: آموزش های نداجا به کارکنان این نیرو، بالاتر از استانداردهای جهانی است. فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: ناوگروه 33 ارتش هم اینک در خلیج بنگال در شرق هندوستان حضور دارد و مسیر حدود 15 هزار کیلومتری را دریانوردی کرده است. به گفته دریادار سیاری، این ناوگروه با پیمودن خط استوا، آب های جنوب شرق آسیا را درنوردیده و هفته آینده از بنادر هندوستان بازدید می کند.

 

جزو نخستین شناورهایی بودیم که در خلیج عدن حضور پیدا کردیم

موج : امیر دریادار حبیبالله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش ضمن تبریک الحاق ناوشکن دماوند به ناوگان شمال تصریح کرد: ناوشکن دماوند حاصل هماهنگی علم و صنعت و یکی از افتخارات نیروهای مسلح و نیروی دریایی ارتش است.سیاری همچنین با بیان اینکه نیروی دریایی علاوه بر مرزهای دریایی، سواحل، جزایر و منابع در آبهای سرزمین و فلات قاره در آبهای آزاد نیز حضور دارد، افزود: از منافع جمهوری اسلامی ایران در هر جایی که نیاز باشد، دفاع میکنیم.وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: نیروی دریایی با اعزام ناوگروههای صلح و دوستی به کشورهای همسایه و مناطق مختلف جهان پیام ملت ایران را که صلح و دوستی است، ابلاغ میکند.فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه با اشاره به حضور نیروی دریایی در شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و دریای سرخ، اظهار کرد: جزو نخستین شناورهایی بودیم که در خلیج عدن حضور پیدا کردیم تا با تروریسم دریایی مقابله و مبارزه کنیم.وی با بیان اینکه توسعه دیپلماسی کشور در دفاع از منافع اقتصادی در آبهای آزاد از اهداف نیروی دریایی است، گفت: نیروی دریایی به نمایندگی از ملت ایران با حضور در آبهای آزاد برای کشورهای مظلوم امیدآفرین است و راهبرد دیپلماسی دفاعی در نیروی دریایی پیگیری میشود.

 

اعزام کاروان راهیان نور ارامنه

فاتحان: به همت باغ موزه دفاع مقدس  و ترویج فرهنگ مقاومت و شهرداری منطقه 6 تهران 80 نفر از خانوادههای شهدا، ایثارگران و همشهریان ارامنه صبح روز 24 اسفندماه به همراه کاروان راهیان نور شهرداری تهران راهی مناطق عملیاتی جنوب کشور شدند. این کاروان بالغ بر 100 شهید در دوران هشت سال دفاع مقدس و 5 شهید را در دوران انقلاب به ایران اسلامی تقدیم کرده اند و در زمان جنگ نیز علاوه بر اعزام نیروهای ارامنه، همکاری های قابل توجهی را در بخش لوجسیتیکی  و کمک های مردمی به رزمندگان داشته اند. استقبال هموطنان ارامنه برای بازدید از مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس و اشتیاق زاید الوصف این عزیزان زیارت مشهد شهدا مثال زدنی است و این موضوع باعث شده است که شهرداری تهران در هر دوره نسبت به اختصاص سهمیه به این هموطنان اقدام وجمعی از هموطنان ارامنه را برای بازدید از مناطق عملیاتی و آشنایی با سرزمین های حماسه و رشادت عازم مناطق نور کند. این کاروان ، پنجمین کاروان ارامنه است که به همت شهرداری تهران از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس بازدید می کند.

نظر شما
پربیننده ها