در دیدار فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران و نامیبیا مطرح شد؛

همکاری ایران و نامیبیا برای مبارزه با دزدان دریایی/ امضا سند همکاری دفاعی

فرمانده نیروی دریایی ایران و نامیبیا بر مقابله با پدیده دزدان دریایی تاکید کردند.
کد خبر: ۴۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۴ - 09October 2013

همکاری ایران و نامیبیا برای مبارزه با دزدان دریایی/ امضا سند همکاری دفاعی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، دریادار حبیبالله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، عصر امروز در دیدار پیتر ویدو فرمانده نیروی دریایی کشور نامیبیا با مثبت خواندن مذاکرات خود با وی، گفت: این دیدار براساس تلاش سفیر ما در کشور نامیبیا صورت گرفت و عزیزان ما در نیروی دریایی نامیبیا خیلی سریع دعوت ما را پذیرفتند و به ایران آمدند.

وی با بیان اینکه ملاقات ما پیرامون موضوعات مختلفی صورت گرفت، افزود: در این دیدار طرفین بر نیازمندیهای کشور خود برای آموزش، تعمیر و نگهداری یگانهای شناور، ساماندهی نیروی دریایی و نیز آمادگی برای همکاری و فراهم آوردن هماهنگیهای لازم، اعلام آمادگی کردند.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: متقابلا کشور دوست و همسایه نامیبیا از ناوهای نیروی دریایی ارتش ایران برای حضور در این کشور دعوت کرد و علاوه بر آن، دیدار از دانشگاه امام(ره) در نوشهر، آگاهی از تخصصهای نیروی دریایی و آموزش تکاوران از دیگر مباحثی بود که از سوی طرف مقابل مطرح شد.
 
سیاری بحث حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شمال اقیانوس هند و بابالمندب را از دیگر مباحث مطرح در این ملاقات عنوان کرد و افزود: موضوع مقابله با دزدان دریایی نیز مطرح شد که این پدیده در شرق آفریقا که نامیبیا نیز در آن حضور دارد وجود دارد. با تبادلات انجام شده قرار شد با اقتدار در مقابل دزدان دریایی در مناطق مختلف دریایی ایستاده شود و انشاءالله تجربه خود را در این زمینه در اختیار آنها قرار میدهیم.
وی خاطر نشان کرد: ناوگروههای ما در صورت تصویب سلسله مراتب از کشور نامبیا بازدید خواهند کرد.
 
به گزارش تسنیم، در ادامه پیتر ویدو فرمانده نیروی دریایی نامیبیا نیز با ابراز خشنودی از حضور در کشور ایران، تصریح کرد: ما امروز ملاقات خود را انجام دادیم و بازدیدهای خود را از پایگاههای عملیاتی و مناطقی که نیروی دریایی ایران در آن حضور دارد، آغاز میکنیم.
 
فرمانده نیروی دریایی نامیبیا حضور در دانشگاه نیروی دریایی نوشهر را از دیگر برنامههای هیئت دریایی این کشور در ایران عنوان کرد و گفت: خیلی از کشورهایی که دریا دارند با پدیده دزدان دریایی روبرو هستند و در سالهای اخیر نیز شاهد گسترش آن در دریاها بودهایم و مقابله با آن به تنهایی از سوی یک کشور قابل تحقق نیست و کشورها میتوانند دست در دست هم و با به کارگیری تجارب خودشان بر این مشکل فائق آیند.
 
وی تصریح کرد: ما ملاقاتهای بسیاری با کشورهای آمریکایجنوبی داشتهایم اما برای ما ارزشمند بود که با کشوری مثل جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه نیز ملاقات داشته باشیم و امیدواریم بتوانیم از تجارب یکدیگر استفاده کنیم.
 
همچنین دریادار سیاری نیز در ادامه از احتمال بازدید هیئت دریایی نامیبیا از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران(جماران) به عنوان یک نماد اقتدار برای جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
 
دریادار سیاری همچنین بر جدیت نیروی دریایی برای به سرانجام رساندن پروژه لقمان تاکید کرد و در خصوص رزمایش نیروی دریایی ارتش نیز گفت: ما طبق هر ساله رزمایشهایی را با نام ولایت خواهیم داشت که امسال نیز در صورت تصویب سلسله مراتب در 3 ماه آخر رزمایش ولایت 92 را نیز خواهیم داشت.
 
گفتنی است در پایان این دیدار دو کشور سند همکاریهای نظامی و دفاعی را امضا کردند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار