سردار احمدی مقدم:

همکاری بین المللی در مسیر دست یابی به امنیت مشترک/ ایران نیروی برتر در عرصه دانش پلیسی

نشست فرمانده ناجا با سفرا، کارداران و مسئولین سازمان های بین المللی مستقر در ایران در مجموعه غدیر واقع در "دانشگاه علوم انتظامی امین" برگزار شد.
کد خبر: ۴۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۵ - 09October 2013

همکاری بین المللی در مسیر دست یابی به امنیت مشترک/ ایران نیروی برتر در عرصه دانش پلیسی

به گزارش خبر گزاری دفاع مقدس، سردار دکتر اسماعیل احمدی مقدم فرمانده انتظامی در این نشست ضمن خوش آمدگویی به سفرا و فرماندهان پلیس حاضر در این مراسم، اظهار داشت: امروز هیچ کشوری قادر به تامین امنیت خود بدون توجه به امنیت منطقه ای و جهانی نیست.

وی افزود: جرائمی مانند تروریست، مهاجرت غیرقانونی، فروش مواد مخدر، جرائم سایبری، جرائم مالی، جرائم اخلاقی و دیگر موارد مرزها را در نوردیده اند. هیچ کشوری قادر به حمایت از شهروندان خود نیست مگر در یک نگاه همکاری بین المللی در مسیر دست یابی به یک امنیت مشترک .

سردار احمدی مقدم تصریح کرد: هر کشوری که تصور کند می تواند نا امنی را در منطقه ای از جهان به پا کند و خودش از آثار و پیامدهای آن مصون باشد، کاملا در اشتباه است.

وی ادامه داد: اگر دولتی به نقش و وظیفه بین المللی جهان بی توجه باشد طبیعتا ظلم بزرگی به خود و شهروندان خود کرده است.

دکتر اسماعیل احمدی مقدم خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر با افزایش ضرباهنگ وسرعت پیشرفت خود در دست یابی به دانش وفن آوری های نوین علی رغم فشارهای بین المللی توانسته گام های بلندی بردارد و در منطقه به عنوان یک نیروی برتر در عرصه دانش پلیسی، ابزار، فن آوری، سطح حرفه ای وساختار پلیسی را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: با ایجاد زیر ساخت های مختلف از اقدامات کنترلی، مراقبتی، پلیس فتا، پلیس مواد مخدر، آزمایشگاه های جنایی، مرکز پرورش سگ های مواد یاب و دیگر نیازمندی های پلیس روز آمد برای حمایت جامعه در این مسیر بدست آورد.

فرمانده انتظامی با اشاره به همکاری های منطقه ای وبین المللی، گفت: ما با تمام کشورهای پیرامون خود تعامل متقابل داریم و صرف نظر از مشکلات سیاسی که گاه و بیگاه شاهد هستیم در تبادلات خود به نتایج قابل قبولی می رسیم.

وی ادامه داد:همکاری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اینترپل و UNODC  در غالب شرکت در کارگاهها، همایش ها، کنفرانس ها، کلاس های آموزشی و میزبانی مجامع مختلف بین المللی در حوزه نظم و امنیت یکی از اهداف ما بوده است که نشانه علاقمندی ما در مسیر امنیت مشترک است.

سردار احمدی مقدم تصریح کرد: امیدواریم با این گونه نشست های دوجانبه، چندجانبه، منطقه ای و بین المللی در مسیر همکاری گام های بلندتری برداریم تا در قبال جلوه های جدید جرم، ابزارها و روش ها و فنونی که در اختیار مجرمان قرار می گیرد، بتوانیم از شهروندان خود حمایت کنیم وآنها را در برابر خطرات مصون نگه داریم.

وی در پایان تاکید کرد: ما بر ارتباط و تعامل ایران با دیگر کشور ها هستیم و بی صبرانه منتظر اعلام همکاری آنها در زمینه های پلیسی هستیم. 

نظر شما
پربیننده ها