جایزه «خرس طلایی» باروت خیس به مدیر جشنواره فیلم برلین رسید

در مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره ملی سرزمین نور «دی‌تر کاتلیس» مدیر جشنواره فیلم برلین که یک فیلم ضدایرانی را به عنوان اثر بر‌تر انتخاب کرد‌ه بود ‌حائز عنوان «هنر را بی‌اعتبار کرده است» و لایق دریافت جایزه خرس طلایی باروت خیس شد.
کد خبر: ۴۳۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵ - 17March 2015

جایزه «خرس طلایی» باروت خیس به مدیر جشنواره فیلم برلین رسید

به گزارش سرویس حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره ملی سرزمین نور و جشنواره باروت خیس با حضور سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار علی فضلی فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج، سردار یعقوب سلیمانی مسئول سازمان اردویی راهیان نور بسیج، سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان، پدر شهید احمدی روشن و خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و زائران کاروان های راهیان نور در سالن شهید «محمدجهان آرا» مجتمع اردوگاهی شهید باکری خرمشهر برگزار شد.

سومین جایزه بین المللی باروت خیس در این جشنواره به «مانوئل والس» نخست وزیر فرانسه رسید.  ابتکار جدیدی که در جشنواره بین المللی باروت خیس امسال در نظر گرفته شد اعطای جایزه خرس طلایی به کسی بود که با اقدامات خود در سال گذشته، هنر را بیاعتبار کرده است. جایزه «خرس طلایی» امسال به اتفاق آراء به «دیتر کاتلیس» مدیر جشنواره فیلم برلین که یک فیلم ضدایرانی را به عنوان اثر برتر انتخاب کردند تعلق گرفت.

نادری، دبیر ستاد مردمی جایزه باروت خیس در خصوص بخش این بخش، توضیحاتی ارائه داد و گفت: «دیتر کاتلیس» مدیر جشنواره فیلم برلین که یک فیلم ضدایرانی را به عنوان اثر برتر انتخاب کرده بود حائز عنوان «هنر را بیاعتبار کرده است» و لایق دریافت جایزه خرس طلایی باروت خیس شده است.
وی در خصوص طراحی تندیس این جایزه افزود: طراحی این تندیس، یک خرس طلائی است. خرس طلایی یکی از نمادهای کشور آلمان است و فردی که بر خلاف جهت، خرس طلایی را حرکت میدهد در حقیقت تلاش میکند که با قلاده ای که به گردن دارد، مسیر این خرس طلایی را به انحراف بکشاند و به این جشنواره آسیب برساند.
 
نظر شما
پربیننده ها