روحانی در مراسم بهره برداری از فاز ۱۲ پارس جنوبی:

دوران تحریم به پایان رسیده است/ ملت ایران وقتی تصمیمی بگیرند، هیچ قدرتی نمی‌تواند مانع شود

رئیس جمهور با بیان اینکه افتتاح فاز ۱۲ پارس جنوبی نشان داد که تحریم‌ها دلیل مذاکره نبوده وگرنه این طرح‌ها به ثمر نمی‌نشست، گفت: ملت ایران وقتی تصمیم بگیرند و اراده کند که کاری انجام دهد، هیچ قدرتی در دنیا نمی‌تواند مانع شود.
کد خبر: ۴۳۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳ - 17March 2015

دوران تحریم به پایان رسیده است/ ملت ایران وقتی تصمیمی بگیرند، هیچ قدرتی نمی‌تواند مانع شود

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجتالاسلام حسن روحانی رئیس جمهور پیش از ظهر امروز(سه شنبه) و پس از آغاز بهره برداری رسمی از فاز ۱۲ پارس جنوبی، در جمع خبرنگاران گفت: ملت ایران در مسیر خودباوری، استقلال اقتصادی و پیشرفت اقتصاد دانش بنیان، جلو میرود و این مسیر، همان راه اقتصاد مقاومتی است.

وی در ادامه افزود: دولت یازدهم به معنای واقعی به اقتصاد مقاومتی عمل میکند و این درحالی است که برخی ها فکر میکنند، اقتصاد مقاومتی تنها شعار است.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با اعلام این پیام به طرف های مذاکره کننده با ایران در گروه ۱+۵ گفت: افتتاح فاز ۱۲ پارس جنوبی نشان داد که تحریمها دلیل مذاکره نبوده وگرنه این طرحها به ثمر نمینشست ما موفق شدیم در زمان تحریم طرحهایی چنین بزرگ را به سرانجام برسانیم.

روحانی با بیان اینکه تحریم مشکلاتی را ایجاد کرد اما مانع پیشرفت ملت ایران نشد، خاطرنشان کرد: علت مذاکره ما تکیه بر منطق و تأمین منافع متقابل است و اگر مذاکرات به نتیجه برسد، به نفع منطقه، جهان و ۱+۵ است، ما کاری را انجام میدهیم که منافع همه در آن لحاظ شده باشد.

رئیس جمهور گفت: با افتتاح این طرح بزرگ به دنیا اعلام میکنیم که دوران فشارها از طریق اعمال تحریم به پایان رسیده است.

روحانی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد: با افتتاح فاز ۱۲، یک برنامه صنعتی بسیار عظیم و دانش بنیان در کشور تحقق یافته است.

رئیس جمهور با تجلیل از همه صنعتگران، کارآفرینان و متخصصان کشور که در شرایط تحریم این کار بزرگ را به اتمام رساندند، گفت: متخصصان داخلی کشور، موفق شدند بخشهای مهمی از فاز ۱۲ پارس جنوبی را خود اجرا کنند و حتی برخی از بخشها که به شرکتهای خارجی واگذار شده بود، متوقف گردید و توسط پیمانکاران داخلی تکمیل شد.

روحانی افزود: ملت ایران وقتی تصمیم بگیرند و اراده کند که کاری انجام دهد، هیچ قدرتی در دنیا نمیتواند مانع شود. این کار بزرگ را به مجموعه صنعت نفت، وزارتخانه و کسانی که در مسیر اقتصاد دانش بنیان تلاش میکنند، تبریک میگویم، ملت ما قادر است به اهداف مورد نظر نظام دست یابد.

رئیس شورای عالی محیط زیست با بیان اینکه گاز امروز به عنوان سوختی پاک در دنیا مطرح است، اظهار امیدواری کرد، کشور با استفاده از سوخت انرژی تأمین شده از مجموعه پارس جنوبی در مقابله با شرایط نامطلوب زیست محیطی گامهای بلندی بردارد.

وی با بیان اینکه در زمستان سال ۹۲ در تأمین گاز مصرفی خانگی و واحدهای صنعتی و نیروگاهها مشکلاتی داشتیم، تصریح کرد: امسال مشکلات ما بسیار کم بود، زیرا همین فازهای تکمیل شده پارس جنوبی تولیدشان به مدار آمد و توانست روزانه ۱۰۰ میلیون متر مکعب به تولید گاز کشور اضافه کند.

رئیس جمهور گفت: با افتتاح مرحله به مرحله فازها و بهرهبرداری از آنها انشاء الله سال آینده در زمینه تولید گاز وضعیت بهتری خواهیم داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها