پاسداشت شهادت شهید حسن بهمنی

عکس‌العمل رفتگر محل به شهادت فرمانده+تصاویر

شهید حسن بهمنی، فرمانده عملیات لشکر ۱۰ سیدالشهدا علیه‌السلام، علی‌رغم آن که از اولین جوانان پیوسته به سپاه پاسداران بود، از بی‌نام و نشان‌ترین سرداران سپاه به شمار می‌رود.
کد خبر: ۴۳۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲ - 17March 2015

عکس‌العمل رفتگر محل به شهادت فرمانده+تصاویر

شهید حسن بهمنی، فرمانده عملیات لشکر 10 سیدالشهدا (علیه السلام)،  علی رغم آن که از اولین جوانان پیوسته به سپاه پاسداران بود،  از بی نام و نشان ترین سرداران سپاه به شمار می رود. دلیل اصلی این گمنامی را باید در سال 1362 و در برخی اختلاف نظرات وی با فرماندهی وقت سپاه در شیوه جنگ با عراق جستجو کرد.

حسن بهمنی و عده ای از همرزمانش چون کاظم رستگار و ناصر شیری، پس از عملیات خیبر، با بررسی مشکلات پیش آمده در عملیات های پیشین، انتقاداتی را به استراتژی جنگی سپاه وارد دانستند و با و اعتقاد کامل به شعار های اصلی جنگ، به طرح آن سوال ها از فرماندهی وقت سپاه پرداختند. متاسفانه با ورود برخی عوامل سیاسی به ماجرا، انتقادهایی داخلی که تنها با هدف اصلاح ساختار عملیاتی سپاه طرح شده بود ، شکلی تنش آلود به خود گرفت و می رفت که به بحرانی مخرب برای رزمندگان تبدیل شود.

اما ورود حضرت امام به میانه مباحثات و حکمیت نهایی ایشان، پایان مناقشه را رقم زد و در این مرحله بود که حسن بهمنی و شاگردان راستینش، نمایشی شگرف از ولایت پذیری خود ارائه دادند و نه تنها با اطاعت محض از امام امت، راه را بر تمام فرصت طلبان و منافقان بستند ، بلکه علی رغم اختلاف نظر آشکار با فرماندهی وقت، به عنوان پاسداری عادی در جبهه های نبرد حاضر شد و خالصانه با خون خود ، بیعت خویش را با امام خمینی و انقلاب اسلامی تازه نمودند.
به این ترتیب حسن بهمنی ، در دو میدان جهاد اصغر و جهاد اکبر ، به فتح المبینی قابل ستایش دست یافت و گرچه نامش با مظلومیت و غربت عجین شد اما اسوه ای گردید از ولایت پذیری شیعه.

پدرش خاطره ای از دوست شهید بهمنی می گوید: بهترین دوست حسن مش قادر رفتگر محله بود. حسن هر موقع مش قادر را می دید؛ با آن سر و وضع آلوده ی مش قادر، او را بغل می کرد و می بوسید؛ یواشکی هم مقداری پول در جیب مش قادر می گذاشت. ما این موضوع رو بعد از شهادت حسن فهمیدیم. روز شهادت او متوجه شدیم مش قادر بی تابی غیر عادی می کند. وقتی خبر شهادت را شنیده بود در باغچه نشسته بود و خاک باغچه را به سرش می ریخت. بعداز شهادت حسن، مش قادر خیلی غصه می خورد تا اینکه بنده خدا از دنیا رفت.

شهید بهمنی در جمع هم رزمان (در تصویر شهید داوود کریمی فرمانده منطقه ده سپاه تهران نیز دیده میشود)

شهید بهمنی ( نفر چهارم از سمت راست)

شهید بهمنی در جمع همرزمان

حضور مرحوم خلخالی و همرزمان شهید بهمنی در منزلشان بعد از شهادت

 

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار