عزیز سپاه در جلسه طراحی عملیات+عکس

موقعیت به گونه ای بود که اغلب شهدای عملیات «بیت المقدس دو» بیشتر از تیر دشمن، از یخ زدگی پا و بدن و تقلیل توان جسمی به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۴۳۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷ - 18March 2015

عزیز سپاه در جلسه طراحی عملیات+عکس

به گزارش دفاع پرس، عکسی که مشاهده خواهید کرد به تاریخ زمستان 1366 منطقه عملیاتی ماووت موقعیت شهید شکری پور کنار رودخانه گیلاس به ثبت رسیده است.

از سمت راست سردار علی شادمانی فرمانده لشکر 32 انصار الحسین همدان (معاون فعلی عملیات ستاد کل نیروهای مسلح)، سردار عزیز جعفری فرمانده قرارگاه قدس که اکنون فرماندهی کل سپاه پاسداران را عهده دار است، سردار امین شریعتی که فرماندهی لشکر 31 عاشورا را در آن سالها به عهده داشت در تصویر دیده میشوند. این عکس در مقر فرماندهی لشگر 32 انصارالحسین(ع) پیش از عملیات بیت المقدس 2 ثبت شده که فرماندهان حاضر روی نقشه نتیجه شناسایی و طرح عملیات آتی را تشریح میکنند.

شهید علی چیت سازیان معاون اطلاعات لشگر 32 انصار الحسین نیز در این جلسه حضور دارد که چند روز پس از این جلسه به شهادت رسید.

پایان این جلسه عزیز جعفری فرمانده قرارگاه قدس طرح لشکر 32 انصار برای اجرای عملیات را تایید کرد.

این عملیات که در سال 66 در منطقه عمومی سلیمانیه برای پشتیبانی از عملیات کردهای معارض عراقی علیه ارتش بعث عراق انجام شد به دلیل شرایط جوی بسیار نامناسب از قبیل بارش برف سنگین، یخبندان جاده ها و برودت هوا از جمله عملیات های بسیار دشوار محسوب میشود که نیروهای مامور به منطقه بخش قابل توجهی از انرژی خود را معطوف به آماده سازی و نگه داری جاده ها، تعویض پی در پی نیروها از مواضع استقراری، و دشواری های عملیات آمادی می کردند.

موقعیت به گونه ای بود که اغلب شهدای این عملیات بیشتر از تیر دشمن، از یخ زدگی پا و بدن و تقلیل توان جسمی به شهادت رسیدند.

منبع:فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار