حجت الاسلام و المسلمین روحانی:

پلیس نباید بار همه را به دوش بکشد/ پلیس ایران جامعه محور است

رئیس جمهور با اشاره به این موضوع که بانوان عفیف جامعه ما از حضور پلیس احساس امنیت می کنند، گفت: زنان ما مظهر عفاف هستند و اگر لازم به تذکری است باید آن از مدارس و حوزه ها انجام شود و در آخرین مرحله وظیفه پلیس است و پلیس نباید بار همه را به دوش بکشد.
کد خبر: ۴۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۲ - 09October 2013

پلیس نباید بار همه را به دوش بکشد/ پلیس ایران جامعه محور است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجت الاسلام دکتر حسن روحانی رئیس جمهور در سی و دومین مراسم دانش آموختگان نیروی انتظامی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی، اظهار داشت: نیروی انتظامی ایران مظهر امنیت، اقتدار، نظم و آرامش در ایران عزیز ماست. مرزهای زمینی، دریایی و حتی ورودی های مرز هوایی و تا سراسر روستاها، شهرها، شهرستان ها مراکز کشور، خیابان ها و کوچه ها، با حضور این نیروی مقتدر و کارآمد و معتقد ما شاهد امنیت و قدرت این کشوریم.

حسن روحانی با بیان وظیفه سنگین نیروی انتظامی در ایجاد آرامش و امنیت در کشور، ادامه داد: گرچه نیروی انتظامی وظایف سنگینی دارد اما درعین حال، پلیس به عنوان مظهر آرامش و پلیس جمهوری اسلامی ایران پلیسی جامعه محور است. ما در نظام مردم سالار همه جا باید در کنار مردم باشیم و رسالت و مسئولیت اصلی بر دوش مردم باشد و البته امنیت هم بر دوش مردم است. این مردم هستند که با حضوشان در سراسر این میهن عزیز ایجاد امنیت می کنند. پلیس نیز در امنیت مردم را حمایت می کند. ما باید به نقطه ای برسیم که انجمن آن محله، امنیت آنجا را برعهده داشته باشد و پلیس مددکار آنها باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه پلیس باید مظهر ادب و اخلاق در جامعه باشد، ابراز داشت: پلیس درعین حال اینکه مظهر امنیت برای مردم و جامعه است باید مظهر ادب و اخلاق در جامعه ایران باشد؛ هرچند نه دولت و نه نیروی انتظامی معلم نیستند و مردم نیزدانش آموز نیستند، مردم صاحبان این مملکت هستند و همه ما به عنوان کارگران این ملت بزرگ هستیم.

روحانی با یادآوری حماسه آفرینی ملت ایران درانتخابات 92، افزود: سالی که در آن قرار داریم برمبنای پیام مقام معظم رهبری، سال حماسه سیاسی و اقتصادی است. مردم باحضور پرشکوهشان در انتخابات92 حماسه سیاسی را آفریدند. نیروی انتظامی نقش بسیار تأثیرگذاری در این انتخابات شکوهمند ایجاد نمودند و این انتخابات بدون هیچ بی امنیتی برگزار شد.

وی گفت: امروز برای ساخت حماسه اقتصادی همچون سیاسی، پلیس در صف مقدم است.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر رعایت اعتدال و میانه روی از سوی مردم ایران، بیان داشت: مردم ما در همه مراسم شادی و سوگ اعتدال و میانه روی  را در فرهنگ خود دارند. مردم ما در نوروز با نظم و ادب و سلوک زیبایی این مراسم شکوهمند زیبا را برگزار می کنند و همچنین عاشورا به عنوان سوگ بزرگ این ملت نیز، با نظم و شکوه خاصی برگزار می کنند. ما به نظم و ادب این ملت افتخار می کنیم.

روحانی با بیان اینکه حضور پلیس در خیابان و جامعه مایه آرامش جامعه و مردم ما خواهد بود گفت:پلیس باید محور قانون و مردم سالاری باشد. افتخار ما این است که حضرت محمد(ص) اسوه ما می باشد و با ادب و اخلاق خود بهترین الفت و مهربانی را در جامعه مستقر نمود. پلیس ما پیرو آن پیامبر است.

رئیس جمهور با بیان اینکه پلیس باید مانند یک روانشناس در جامعه عمل کند اظهار داشت: ما باید در جامعه قدم های اولیه مان در راستای پیشگیری از جرم ها باشد. ناجا باید مانند یک روانشناس به جامعه بنگرد اما متهم غیرمجرم است. در عین اقتدار، قانون باید مدنظر پلیس باشد، پلیس معیار و محور قانون در جامعه است. مردم باید قانون را در اخلاق پلیس مشاهده کنند. آنچه امروز به عنوان نظم در جامعه مشاهده می کنیم باید مانند اخلاق و رفتاری باشد که قرآن ما رابدان توصیه می کند.

وی با بیان اینکه مردم باید آثار رحمت و برادری را در رفتار پلیس مشاهده کنند تصریح کرد: همه مردم با رفتاری مشابه در برابر پلیس برخوردار خواهند بود و دولت نیز یکی از شعارهایش رعایت حقوق ملت است و ما از نیروی انتظامی در انجام این مهم انتظار کمک و همکاری داریم.

روحانی گفت: بانوان عفیف جامعه ما از حضور پلیس احساس امنیت کنند. زنان ما مظهر عفاف هستند و اگر لازم به تذکری است باید از مدارس و حوزه ها انجام شود و در آخرین مرحله وظیفه پلیس است و پلیس نباید بار همه را به دوش بکشد. ما باید کاری کنیم که پلیس ما باوجود محبوبیت، محبوبیت بیشتر در میان مردم پیدا کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما باید در برابر پدران و مادران و معلمین و خدمتگزاران خاضع باشیم چراکه ملت ما ملت ادب و برادری است و آنچه که ما امروز شاهد بودیم اقتدار این ملت بود، افزود: دولت وظیفه دارد به نیروی انتظامی کمک کند و پلیس نیز می تواند راه را برای حماسه اقتصادی فراهم نماید. پلیس باید در انجام وظیفه اش اولویت بندی کند. یادمان باشد مردم ولی نعمت ما هستند ما قیم مردم نیستیم و باید شرایطی فراهم کنیم که مردم ما شاهدامنیت و کار بیشتر در جامعه باشند. باید کاری کنیم که مردم نسبت به زندگی خود احساس خاطر مثبت داشته باشند.

حسن روحانی در پایان گفت: به امید آنکه در سایه اخلاق، نظم، ادب، اجرای خواست مردم و اجرای تدابیر مقام معظم رهبری در وظایف خود وموفق باشیم. ناجا و پلیس سرافراز در شعار قانون مداری و مردم داری روز به روز موفق تر و پیروز تر و سرافرازتر باشند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار