سردار احمدرضا رادان:

پلیس ما یک پلیس اجتماعی، قانونمدار و مردمی است

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی، گفت: وجود موسسات حفاظتی و مراقبتی ضمن اینکه امنیت بخش است، احساس امنیت را نیز افزایش داده است.
کد خبر: ۴۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۲ - 09October 2013

پلیس ما یک پلیس اجتماعی، قانونمدار و مردمی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار احمدرضا رادان جانشین فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در گردهمایی موسسات حفاظتی و مراقبتی تحت نظارت مرکز انتظامی پلیس ناجا ضمن گرامیداشت هفته ناجا، اظهار کرد: اولین لایه پیشگیری جرم در جمهوری اسلامی ایران شرکت ها و موسسات خدمات مراقبتی هستند که می توان گفت پرسنل این موسسات به نوعی پلیس های هستند که در لایه پیشگیری اولیه مشغول خدمت می باشند به همین سبب لفظ پلیس فقط منحصر با افرادی با فرم نظامی نمی باشد بلکه شامل همه کسانی می شود که در لایه های مختلف امنیت مشغول خدمت می باشند.

سردار احمدرضا رادان گفت: به یاری خداوند بر اساس مصوبه 122 قانون در برنامه 4 توسعه مقرر شده است که نیروی انتظامی بتواند موسسات و شرکت های مراقبتی و محافظتی را با آموزش اولویت و شکل گیری بدهد تا این موسسات بتوانند در یکی از لایه های امنیتی نظام جمهوری اسلامی ایران مشغول خدمت شوند.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی ادامه داد: از سالی83 تا به امروز شاهد پویایی و رشد چشم گیری این نیرو در راستای تقویت امنیت کشور بوده ایم. امروز احساس همگان به گسترش موسسات حفاظتی و مراقبتی در سراسر کشور روز به روز در حال گسترش می باشد.

 وی با اشاره به روزهای تاسیس موسسات حفاظتی و مراقبتی بیان کرد: روزهای اول تاسیس موسسات حفاظتی مراقبتی فراموش نشدنی است، پاره ای از ابهام و تردید درباره وظایف و محدویت ها و کمک های که می توانست به پلیس داشته باشد وجود داشت اما امروز که پویایی و رشد موسسات را شاهد هستیم در کوشه و کنار کشور درخواست ها برای استفاده و بهره گیری از پتانسیل این نیرو زیاد شده است.

رادان در پاسخ به جواب دلیل درخواست های مردمی برای استفاده از نیروهای موسسات حفاظتی و مراقبتی، گفت: این درخواست ها به این معنی می باشد که جوانان کشور ما که در قالب ماموران مراقبتی و حفاظتی در حال خدمت می باشند توانسته اند توانمندی های خودشان را در کشور جمهوری اسلامی به رخ مردم و مسئولان بکشند و مدیران و مردم تقاضامند خدماتشان باشند تا نیروی  انتظامی بتواند به مسائل و ماموریت های مهمتر خود بپردازد.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی ادامه داد: امروز 45 هزار نفر از جوانان عزیزمان در کوشه و کنار کشور در قالب موسسات حفاظتی و مراقبتی مشغول خدمت شده اند که در 4 هزار نقطه، شامل محلات، ادارات، شرکت ها و... کشور حاضر می باشند که این به این معنی می باشد که این جوانان محافظت از 4 هزار نقطه از کشور را از دست پلیس تحویل گرفته اند تا پلیس اولویت های مهمتر خود را در دستور کار قرار دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: در کمتر جای اتفاق می افتد که ما نزد فرماندهان کلانتری ها حاضر شویم و درخواست نگهبانان محله نداشته باشند، این به معنی حساسیت موسسات حفاظتی و مراقبتی می باشد.

سردار احمدرضا رادان گفت: تعامل بین پلیس و موسسات حفاظتی و مراقبتی به گونه ای است که هم پوشانی بین این دو نیرو در لایه اول توسط این موسسات می باشد و لایه دوم ماموریت پلیس است.

رادان اظهار کرد: امروز در نظر سنجی های ما حضور و وجود نیروهای حفاظتی و مراقبتی در مردم احساس امنیت را افزایش داده است، وجود این نیرو ضمن اینکه امنیت بخش است احساس امنیت را نیز افزایش داده است.  بعد روحی و روانی امنیت در یک  جامعه بسیار نیاز مهمی است.

وی در ادامه تصریح کرد: ما امروز می توانیم ادعای گذشته خودمان را با به تصویر کشیدن شما نیروهای حفاظتی و مراقبتی به اثبات برسانیم که پلیس ما یک پلیس اجتماعی، قانون مدارو مردم دار است.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی در پایان گفت: یکی از مهمترین مولفه موفقیت های پلیس، همکاری های بین این نیرو و مردم می باشد، هیچ ماموریتی از جنس مقابله بدون همکاری مردم به موفقیت نمی انجامد پس رمز موفقیت ماموریت های ما همکاری و همدلی نیوی انتظامی با مردم است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار