سردار احمدی مقدم:

نیروهای مسلح ظرفیت بالایی را در ارائه خدمات درمانی دارند

هفتمین کنگره دندان پزشکی نیروهای مسلح به میزبانی بهداری ناجا با حضور سردار فرماندهی نیروی انتظامی در سالن همایش های صدا وسیما با شعار درمان موفق، راز ماندگاری برگزار شد.
کد خبر: ۴۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۷ - 09October 2013

نیروهای مسلح ظرفیت بالایی را در ارائه خدمات درمانی دارند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار دکتر اسماعیل احمدی مقدم فرمانده انتظامی کشور ضمن تبریک هفته ناجا، اظهار داشت: موضوع سلامت یکی از ابعاد بسیار مهم از شاخص های توسعه اجتماعی و اقتصادی هر کشوری است به طوری که میزان هزینه درمان در سبد اقتصادی خانواده نشان دهنده سطح توسعه یافتگی آن کشور محسوب می شود.

وی با اشاره به نحوه رسیدگی به دهان و دندان به عنوان یکی از شاخص های توسعه یافتگی، افزود: در گذشته دور مهمترین خدمت در این زمینه کشیدن دندان بود که به دلیل فقرمالی، فقدان پزشک و دیگر دلایل مشکلات عدیده بسیاری را پیش می آورد، تا اینکه امروز خوشبختانه توجه به این امر یک موضوع فرهنگی شده است.

سردار احمدی مقدم تصریح کرد: در حال حاضر مردم توجه زیادی به دهان و دندان دارند به طوری که سطح خدمات بهداشت پیشرفت بیشتری کرده است؛ مثل ایمپلنت که بسیار گران قیمت است ولی تقریبا عمومی شده است و این نشان دهنده ارتقاء سطح آگاهی مردم در زمینه بهداشت است.

وی با اشاره به اینکه بهداشت مقدم بر درمان و آموزش در این حوزه است، افزود: امروز کشور ما وضع بهتری دارد ولی درمان در حوزه دندان پزشکی پیشگیری از سایر امراض است.

فرمانده انتظامی خطاب به دندان پزشکان تصریح کرد: بهداشت دهان و دندان در مورد سنین بالاتر شاید یک درمان روحی و روانی است و احساس پیری را عقب تر می برد در حالی که خدمات شما عزیزان می تواند روحیه مجدد و امید دیگری را برای آنها زنده کند.

وی با اشاره به اینکه در قانون اساسی بهداشت از وظایف دولت است، افزود: از این جهت در نیروهای مسلح در این حوزه سرمایه گذاری بیشتر است و ما تلاش کردیم در این مورد هزینه هایی را پرداخت کنیم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه ما در نیروی انتظامی بخش عمده ای از هزینه ها و خدمات را پوشش می دهیم و حدود یک میلیون شاغل و بازنشسته داریم، گفت: امروز حدود 5 میلیون نفر خانواده های تحت پوشش بیمه های درمانی از خدمات بهداشتی نیروهای مسلح بهره مند می شوند.

سردار احمدی مقدم با بیان اینکه امروز نیروهای مسلح ظرفیت بالایی را در ارائه خدمات درمانی دارند، تصریح کرد: خدمت گیرندگان چیزی حدود 2 برابر اعضای خانواده های تحت پوشش نیروهای مسلح است. تلاش ما این است که افراد در نیروهای مسلح بابت درمان پولی را پرداخت نکنند که این مستوجب تامین هزینه های مازادی است.

وی ناجا را مرکزی برای سلامتی همه نیروها و خصوصا مشمولان خدمت سربازی دانست و اظهار داشت: مشکلات دیگری در نیروهای مسلح مانند مشکل تروما، سوانح، حوادث و ریسک های ناشی از خدمت وجود دارد که طبیعتا خدمات بیشتری را طلب می کند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به افتتاح مرکز درمانی ناجا در پیشوای ورامین، گفت: ما در نیروی انتظامی توانسته ایم بخش عمده ای از هزینه ها را پوشش دهیم و بخش عمده ای را مستقیما به خانواده ها و کارکنان ارائه دهیم.

وی با اشاره به حضور سربازان در نیروهای مسلح که دروازه ورودی جامعه هستند، گفت: تقریبا همه مردان به جز آنها که به دلایلی معاف شده اند به خدمت سربازی می روند که آشنایی با فرهنگ بهداشت دهان و دندان از این جهت حائز اهمیت است.
 
سردار احمدی مقدم در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با پشیرفت وتوسعه روبرو بوده ایم اگر چه به دلیل برخی تحریم ها نوساناتی داشته ایم اما با داشتن ذخائری در حوزه نیروی انسانی و منابع دیگر به توفیقات زیادی دست پیدا کرده ایم.

گفتنی است در پایان این سخنرانی از تندیس هفتمین کنگره بین المللی بهداشت دهان و دندان با حضور سردار احمدی مقدم، سردار علی مجیدی و سردار زاده کمند رونمایی شد.
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار