چهل‌سالگی سرو/

نگاهی به زندگی شهید «مرتضی تیموری آسفیچی»

شهید والامقام «مرتضی تیموری آسفیچی» در سال ۱۳۳۱ در شهر آسفیچ مرکز بخش آسفیچ شهرستان بهاباد یزد در خانواده‌ای مذهبی متولدشد. وی در عاقبتی شرافتمندانه پس از ۲۴ سال خدمت صادقانه هنگام درگیری با اشرار مسلح در منطقه راین کرمان به فوز عظیم شهادت نایل آمده و در تشییعی باشکوه در گلزار شهدای کرمان به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۴۳۸۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱ - 21January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، شهید والامقام «مرتضی تیموری آسفیچی» در سال ۱۳۳۱ در شهر آسفیچ مرکز بخش آسفیچ شهرستان بهاباد یزد در خانواده‌ای مذهبی متولدشد.

مرتضی در ۹ سالگی پدر بزرگوارش را ازدست داده و تحت سرپرستی مادری فداکار درس ایثار و فداکاری آموخت. پس از اتمام ابتدایی در زادگاهش آسفیچ به همراه خانواده به ورامین مهاجرت کرده و تا بلکه بتواند با اشتغال در کارخانه چیت بافی بخشی از هزینه‌های خود و خانواده‌ی هجرت گزیده‌اش را تامین کند.

سال ۱۳۵۳ ازدواج کرد و صاحب یک پسر و چهار دختر شد.

مدتی بعد به اعتبار تشخیص آگاهانه و علاقه وافرش به انجام خدمات نظامی، به ژاندارمری سابق روی آورده و پس از طی دوره‌های آموزشی منطقه محروم سیستان و بلوچستان را برای خدمت انتخاب کرد.

مرتضی فردی صبور و زجر کشیده بود به خانواده خود صمیمانه مهر می‌ورزید و جز خدمت صادقانه و خالصانه سودایی در سر نداشت. وی همزمان با آغاز تجاوز دشمن بعثی به میهن اسلامی داوطلبانه به جبهه نبرد کردستان شتافت و در این منطقه از عهده انجام ماموریت محوله بر آمد.

شهید مرتضی تیموری در عاقبتی شرافتمندانه پس از ۲۴ سال خدمت صادقانه هنگام درگیری با اشرار مسلح در منطقه راین کرمان به فوز عظیم شهادت نایل آمده و در تشییعی باشکوه در گلزار شهدای کرمان به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار