روحانی در گفتگوی تلفنی با صدر اعظم آلمان:

ایران انعطاف لازم را در مذاکرات به خرج داده و حالا نوبت طرف مقابل است

رییس جمهوری اسلامی ایران در مکالمه تلفنی با صدراعظم آلمان گفت: ایران انعطاف لازم را در مذاکرات هسته‌ای به عمل آورده، و اکنون نوبت طرف مقابل است که قدم‌های نهایی را بردارد.
کد خبر: ۴۳۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۱ - 29March 2015

ایران انعطاف لازم را در مذاکرات به خرج داده و حالا نوبت طرف مقابل است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاعرسانی ریاست جمهوری، حجتالاسلام و المسلمین حسن روحانی شامگاه شنبه در گفتوگوی تلفنی با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، با تبیین مواضع کشورمان درخصوص مذاکرات هستهای اظهارداشت: به روزهای حساسی رسیدهایم. ایران انعطاف لازم را در مذاکرات به عمل آورده و اکنون نوبت طرف مقابل است که قدمهای نهایی را بردارد.

رییس جمهور کشورمان افزود: برداشته شدن تحریمها نکته اساسی این توافق خواهد بود؛ چراکه هدف اساسی از این توافق ایجاد اعتماد بین دو طرف است.

روحانی ادامه داد: ما همواره در پی توافق برد- برد بوده ایم واین به نفع همه خواهد بود.

رییس جمهور درخصوص روابط دو کشور نیز با تاکید بر روابط تاریخی وسنتی ایران و آلمان و این ضرورت که کاهش همکاریها در سالهای اخیر در روابط میبایست جبران شود، اظهار امیدواری کرد که در شرایط جدید شاهد تحرک مناسب برای همکاری و ارتقای روابط باشیم.

صدراعظم آلمان نیز با تسلیت درگذشت والده گرامی رییس جمهور کشورمان و ضمن اشاره به علاقهمندی کشورش به توسعه روابط فیمابین و تایید ضرورت این امر، به موضوع مذاکرات هستهای پرداخت، و با اظهار خرسندی از روند مذاکرات و تکامل آن گفت: آلمان پشتیبانی سازنده ازاین مذاکرات خواهد کرد؛ زیرا ازبین رفتن تردید نسبت به برنامه هستهای ایران به نفع همه خواهد بود.

آنگلا مرکل با تایید نظرات رییس جمهور کشورمان درخصوص تحریمها افزود: ما هم معتقدیم که باید تحریم برداشته شود. ما علاقهمندیم در آغاز سال نو ایرانی، شاهد توافق جامع باشیم و اطمینان میدهم که آلمان هم تلاش خود را دراین زمینه به کار خواهد گرفت.

دراین مکالمه تلفنی که پس از بازگشت صدراعظم آلمان از فرانسه درپی حادثه سقوط هواپیمای آلمانی صورت گرفته بود، روحانی مجددا این حادثه را به وی و ملت آلمان تسلیت گفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار