اذعان به همکاری کامل دولت سوریه با بازرسان بین المللی

رئیس دیده¬بان جهانی تسلیحات شیمیایی گفت دولت سوریه به طور کامل با بازرسان بین المللی برای تخریب تسلیحات شیمیایی همکاری می کند.
کد خبر: ۴۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۵ - 09October 2013

اذعان به همکاری کامل دولت سوریه با بازرسان بین المللی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "رویترز"، "احمتد اوزومکو" دبیر کل سازمان منع تسلیحات شیمیایی با تقدیر از دولت سوریه گفت مقامات این کشور به طور کامل با بازرسان این سازمان در مراحل آغازین تخریب تسلیحات شیمیایی سوریه همکاری کرده اند.

دبیر کل سازمان منع تسلیحات شیمیایی همچنین گفت اگر هیئت اعزامی این سازمان و کارشناسان سازمان ملل مورد حمایت بین المللی قرار داشته باشند، روند تخریب و حذف همه تسلیحات شیمیایی سوریه در اواسط سال 2014 به اتمام خواهد رسید.

این مقام بین المللی همچنین با بیان همکاری کامل دولت سوریه با بازرسان بین المللی گفت طی روزها و هفته آینده قرار است بازرسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی 20 نقطه از مراکز دارای تسلیحات شیمیایی را مورد بازدید و بررسی قرار دهند.

شایان ذکر است در حالی بازرسان بین المللی ماموریت خود برای تخریب تسلیحات شیمیایی سوریه را در اوایل هفته جاری آغاز کرده اند که گروه دوم بازرسان نیز برای کمک به روند تخریب این تسلیحات به بازرسان بین المللی پیوسته اند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار