نشست بازخوانی فرهنگ جهاد ایثار در خراسان‌رضوی برگزار شد

به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی نشست بازخوانی فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری ، مدیران و رؤسا و مسئولین دستگاه‌های اجرایی، نظامی و انتظامی استان در سالن اجتماعات استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۴۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۸ - 09October 2013

نشست بازخوانی فرهنگ جهاد ایثار در خراسان‌رضوی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، در این جلسه که در قالب کارگاه آموزشی برگزار شد، سرهنگ یارمحمدی از مدیران پژوهشگاه علوم و معارف دفاعمقدس و از اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس دانشگاه تهران به تشریح فرهنگ ایثار و جهاد از نگاه مقام معظم رهبری پرداخت و ضمن ارائه مستندات تاریخی از جنگهای جهانی اول و دوم و تأثیرات آن در وضعیت سیاسی ـ جغرافیایی و اجتماعی ایران و مقایسه تطبیقی آن با دوره هشت ساله دفاعمقدس، از دفاعمقدس بعنوان یک دستاورد گرانقدر فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی و نظامی یاد کرد و آن را برآمده از فرهنگ اعتقادی و عاشورایی ملت مسلمان ایران دانست.

همچنین در بخش دیگری از جلسه، حسن امیری جانشین ادارهکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاعمقدس استان به تشریح برنامههای این ادارهکل در طول سال پرداخت و بر دائمی شدن دبیرخانه ستاد هفته دفاعمقدس در این ادارهکل تاکید کرد.

وی تبلیغ ، تبیین و ترغیب را به عنوان سیاستهای راهبردی این ادارهکل در طول سال برشمرده و بر عمقبخشی به مباحث دفاعمقدس بویژه برای نسل جوان و فرهنگسازی در این حوزه با مشارکت همه دستگاههای اجرایی استان تأکید کرد.

علیاصغر رشید معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسانرضوی نیز در این نشست بر لزوم تبیین معارف دفاعمقدس و نهادینه شدن فرهنگ جهاد و ایثار در جامعه تأکید کرد.

 وی با بیان وجوه تشابه انقلاب اسلامی ایران با قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیهالسلام اظهار داشت :حرکت انقلابی مردم ایران به رهبری امام راحل استمرار حرکت انبیاء ، اولیاء و صالحان، مبتنی بر استمرار حق و عدالت و مبارزه با ظلم وطاغوت بود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسانرضوی در ادامه افزود: رشادتهای سربازان اسلام در طول دوران دفاعمقدس موجب سربلندی، عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی در عرصههای بینالمللی گردیده است و از مدیران و مسئولان دستگاههای اجرایی استان خواست تا در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیش از پیش تلاش نمایند و از زبان هنر در این عرصه بهره ببرند.

این نشست با پخش تصاویری مستند از دفاعمقدس و ارائه آمار در حوزه فعالیتهای پژوهشگاه علوم و معارف دفاعمقدس بویژه در زمینه دو واحد درس آشنایی با دفاعمقدس در دانشگاهها توسط استاد یارمحمدی پایان یافت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار