آشنا:

راهیان نور، امروز به بزرگ ترین حرکت فرهنگی کشور تبدیل شده است

مشاور فرهنگی رئیس جمهور، اردوهای راهیان نور را یکی از مصادیق تحقق شعار "ما می‌توانیم" عنوان کرد و گفت: راهیان نور با امکانات خیلی کمی شروع کرد ولی امروز تبدیل به بزرگ ترین حرکت فرهنگی کشور شده است.
کد خبر: ۴۳۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶ - 04April 2015

راهیان نور، امروز به بزرگ ترین حرکت فرهنگی کشور تبدیل شده است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حسام الدین آشنا نماینده تامالاختیار رئیس جمهور در ستاد مرکزی راهیان نور گفت: راهیان نور یکی از مصادیق تحقق شعار «ما میتوانیم» است.

وی در ادامه اظهار کرد: در سالی که مقام معظم رهبری، آن را سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری کردند، این توفیق و افتخار نصیب بنده شده است که مسیر راهیان نور را دنبال کنم و واقعیت اینکه هر سال که انسان به مناطق عملیاتی جنوب مشرف می شود یک معرفت جدیدی پیدا میکند.

آشنا افزود: یک نگاه به راهیان نور میتواند این باشد که عدهای از جنس کسانی که در دوران دفاع مقدس بودهاند، نگران از دست رفتن خاطره و ارزشهای دفاع مقدس هستند و باید برای حفظ ارزشها و آرمانها فداکاری کنند و همانطور که در دفاع مقدس جنگیدند امروز باید انتقال دهنده آن دوران باشد. دولت باید در مورد ارزشهای دفاع مقدس احساس وظیفه کند و با همراهی و حمایت واقعی از این حرکت این راه را ادامه دهد.

وی ادامه داد: هر حوزه از دولت باید وظیفه ذاتی خود نسبت به راهیان نور را انجام دهد بدون اینکه ردیف بوجه مستقلی وجود داشته باشد، یعنی بهداشت و درمان وظیفه دارد سلامت زائرین را با دقت پیگیری کند، وزارت راه و شهرسازی موظف است که مسیرهای ورودی و خروجی این مناطق را تامین کند، وزارت نیرو موظف است که آب و برق این مناطق را تامین کند، دولت وظیفه دارد و باید وظایفش را نسبت به این قضیه انجام دهد.

آشنا با طرح این سوال که دولت و ملت در کجای تاریخ ایران به همدلی و همزبانی رسیدهاند؟ بیان کرد: اگر بخواهیم این همدلی را حفظ کنیم حول محور ارزشهای دفاعمقدس میتوانیم این حفاظت از همدلی دولت و ملت را انجام دهیم و دولت یازدهم تلاش میکند که وظایف خودش را نسبت به مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و ستاد مرکزی راهیان نور انجام دهد.

نماینده تامالاختیار رئیس جمهور در ستاد مرکزی راهیان نور اضافه کرد: مجموعه فعالیتها در سه حوزه انجام میشود؛ در حوزه زیر ساختی، ما سال به سال با ارتقاء وضعیت یادمانها، جادهها و امکانات خدماتی مواجه هستیم و در سالهای اخیر تحولات شگرفی نسبت به جنبههای خدماتی و زیر ساختی اتفاق افتاده است البته ما راه طولانی را داریم تا بتوانیم این خدمات را تکمیل بکنیم.

وی گفت: در طول سالیان گذشته، نگاه مقام معظم رهبری به راهیان نور، نگاه تشویق همراه با حساسیت بوده است که در دیدار مسئولان راهیان نور، ایشان دغدغههایشان را صریح بیان کردند، باید نتیجه بخش محتوایی راهیان نور تقویت امید و همدلی و اعتماد مردم به مسئولان باشد.

آشنا راهیان نور را یکی از مصادیق تحقق شعار "ما میتوانیم" عنوان کرد و گفت: راهیان نور با امکانات خیلی کمی شروع کرد ولی امروز تبدیل به بزرگ ترین حرکت فرهنگی کشور شده است.

وی خاطرنشان کرد: ایده "ما میتوانیم" ایده دفاع مقدسی است و این ما میتوانیمها معطوف به توانستنهای متعدد خواهد بود و از این مسیر، میتوانیم یک ایران قدرتمند را بسازیم.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور اظهار کرد: امروز یک همدلی خوبی در مورد دفاع مقدس و راهیان نور وجود دارد که به کسی اجازه تخریب آن را نمیدهد. امروز کسانی که جمهوری اسلامی ایران را قبول ندارند نسبت به دفاع مقدس سر تعظیم فرود میآورند.

آشنا در پایان خاطرنشان کرد: ما به راهیان نور دو نگاه رسانهای داریم؛ یک نگاه واقع محور و یک نگاه فرآیندمحور؛ نگاه واقع محور به دنبال حادثه و قصه میگردد اما نگاه فرآیندمحور به دنبال معنا بخشی به این اماکن و واقعیتها است و اگر نگاه ما چنین شد در خواهیم یافت که در طول سال راهیان نور وجود دارد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار