حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد:

کشورمان امروز بالاترین سطح امنیت را در ناامن تریم نقطه جهان دارد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: مدیران ارشد جامعه در حالی می توانند از مردم خویش دفاع کنند که یک پلیس مقتدر امنیت کشور را تضمین کند.
کد خبر: ۴۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۵ - 10October 2013

کشورمان امروز بالاترین سطح امنیت را در ناامن تریم نقطه جهان دارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گردهمایی موسسات حفاظتی و مراقبتی تحت نظارت مرکز انتظامی پلیس ناجا ضمن گرامیداشت هفته ناجا، اظهار کرد: بدون تردید یکی از نهادها و سازمان های که بالاترین نقش را در اعتلای جمهوری اسلامی و امنیت عمومی، نظم اجتماعی ایفا می کند نهاد نیروی انتظامی جمهوری اسلامی می باشد که امروز امنیت مثال زدنی کشورمان مرهون خدمات ارزشمند نیروی انتظامی می باشد.

حجتالاسلام محمدحسن ابوترابی با اشاره به یکی از نامه های حضرت امیر(ع)، گفت: امام علی(ع) در نامه ای به مالک اشتر نماینده و استاندار ویژه خود برنامه مدیریت جامعه اسلامی را به زیبایی در همه ابعاد زندگی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تبیین فرمودند و در حوزه امنیت اجتماعی و نظم عمومی یکی از مهمترین ارکان ها را نیروهای نظامی و بازوان مسلح کشور نامیدند که نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در حوزه امنیت داخلی در خط مقدم قرار دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به وظایف نیروی انتظامی بیان کرد: برای این نهاد مقدس چند وظیفه شفاف وجود دارد اول اینکه شما سربازان، افسران، فرماندهان و نیروهای فعال در نهاد نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران شما به اذن خدای متعال در این عرصه وارد شده اید یعنی شما از خداوند سبحان ماموریت دارید، ماموریت شما یک ماموریت الهی و دینی است همانطور که مامور هستی برای اقامه نماز، از سوی خداوند ماموریت دارید برای اقامه امنیت و نظم اجتماعی و تلاش برای پیشگیری و برخورد قانونمند با هر جرمی که نظم اجتماعی را بر هم می زند.

وی در ادامه افزود: این ماموریت شما در راستای چند هدف در بیان علی(ع) تعریف شده است اولا: شما پناهگاه مردم هستید، مردم در کنار شما احساس امنیت دارند، مردم تکیه گاه خود را پلیس می دانند. امروز یکی از تعاریفی که برای پلیس کارآمد شده است پلیس مردمی و اجتماعی است، پلیس مردم محور در مقابل پلیس تهدید محور

ابوترابی اظهار کرد:  بالاترین تعریف را علی(ع)  از پلیس مردم محور می نمایید زیرا رسالتش حراست از مردم است وظیفه اصلی پلیس در خدمت مردم قرار داشتن است، امروز شما در جوامع انسانی کدام پلیس را می توانید بیابید که با همه وجود تمام رسالت خود را در اعتلای امنیت عمومی تعریف بنماید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نظام جمهوری اسلامی رسالتی جزء خدمت به مردم و در کنار مردم بودن و پاسداری از ارزش های مورد اطمینان مردم قائل نیست و پلیس برآمده و فعال در این نظام که تحت فرماندهی یک فقیه عادل، شجاع، دلباخته به خدا، متواضع در برابر مردم و مقاوم و سلحشور در برابر نظام سلطحه همچون رهبر معظم وعالی قدر انقلاب اسلامی ایران حضرت آیت الله خامنه ای؛ پلیسی که تحت این فرماندهی حرکت می کند هیچ رسالتی برای خود قائل نیست جزء مبدل شدن به یک پناهگاه مستحکم برای آحاد جامعه.

حجتالاسلام محمد حسن ابوترابی افزود: دنیا بداند پلیس در جمهوری اسلامی در خدمت انسان است نه در خدمت انسان مسلمان، نه در خدمت انسان مومن ، نه در خدمت انسان مسیحی و نه در خدمت انسانی با عقاید دیگر؛ انسان در نظام جمهوری اسلامی باید امنیت اش تامین بشود.

وی در ادامه افزود: مدیران ارشد جامعه در حالی می توانند از مردم خویش دفاع کنند که یک پلیس مقتدر امنیت کشور را تضمین کند، اگر رئیس جمهور محترم کشورمان با قدرت در مجمع عمومی سازمان ملل صحبت می کند برای آن است که کشور ایران امروز بالاترین سطح امنیت را در ناامن ترین نفطه جهان، که به دست امریکا، موساد، سازمان سیا و دستگاه های اطلاعاتی جهان ناامن شده است تجربه می نماید.

ابوترابی در پایان گفت: اگر پلیس مقتدر و کار آمد و تامین کننده امنیت در جامعه نباشد، دین در جامعه در جایگاه خودش قرار نمی گیرد، مجموعه قوانین و مقررات الهی در صورت ایفای نقش شایسته نیروی انتظامی در جامعه عزیز می شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار