سردار جزایری:

شرط هرگونه مذاکره، عذرخواهی از دشمنی‌ها علیه ملت ایران است / دشمن کینه بسیار شدیدی از سپاه و بسیج دارد

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آمریکا برای هر نوع مذاکره و رابطه با ایران باید از پیش‌شرط‏‌ها عبور کند و نخستین گام در این راستا، این است که به‌طور جدی از دشمنی‎هایی که نسبت به جامعه اسلامی و مردم ایران روا داشته است، عذرخواهی کند.
کد خبر: ۴۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۴ - 10October 2013

شرط هرگونه مذاکره، عذرخواهی از دشمنی‌ها علیه ملت ایران است / دشمن کینه بسیار شدیدی از سپاه و بسیج دارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سیدمسعود جزایری معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح در جمع اصحاب رسانههای استان زنجان گفت: 13 آبانماه مصادف با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، یک فرصت است تا بار دیگر فهرستی از دشمنیها و خیانتهایی که آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی روا داشته است، دوباره تبیین، توجیه و منتشر شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه در این فهرست دهها اقدام خصمانه علیه ایران وجود دارد، گفت: در همان سالهای نخست انقلاب با انواع تحریمها، فشارهای اقتصادی و انواع دیپلماسی مواجه بودیم و سه کودتا در ایران طراحی شد که آمریکا در آن نقش بارزی داشت و نیز مشوق اصلی صدام برای جنگ علیه ایران، آمریکاییهای بودند و بیشترین اطلاعات، امکانات و تجهیزات با لابیهای آمریکاییها در اختیار رژیم بعث عراق قرار گرفت.

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: بنا بر فهرست جدید، نخستین بمبهای شیمیایی توسط آمریکاییها در اختیار عراقی ها قرار گرفته است و دهها مورد وحشتناک و عمیق دشمنی آمریکا و صهیونیست نسبت به جمهوری و انقلاب اسلامی ایران انجام شده است.

سردار جزایری تصریح کرد: آمریکا برای هر نوع مذاکره و رابطه با ایران بایستی از پیششرطهایی عبور کند و این نخستین گام در این راستاست. آمریکا باید به طور جدی از دشمنیهایی که نسبت به جامعه اسلامی و مردم ایران روا داشته است، عذرخواهی کند.

وی متذکر شد: سالروز 13 آبانماه یادآوری میکند که لبخندهای آمریکاییها، لبخندهایی دروغین است؛ همچنین حقوق بشر آمریکایی، جنایت علیه بشریت بوده و آنان جز وادار کردن انقلاب اسلامی به تسلیم در مقابل خود، به چیزی قانع نیستند. اما آمریکا باید بداند این انقلاب از چنان قدرتی برخوردار است که خواسته آمریکا به گور واصل میشود.

سردار جزایری در بخشی دیگر از صحبتهای خود، با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان، اظهار کرد: در شرایط کنونی در حال طی کردن یک دوره جنگ نرم هستیم. زمانی که دشمن در عرصه جنگ سخت نتیجه نگرفت، وارد جنگ نرم شد و باورها، افکار و تمدن جامعه را مورد هجوم قرار داد که این نوع هجمه، گستره بیشتری نسبت به جنگ سخت دارد که به تصرف یک سرزمین محدود میشود.

سردار جزایری با بیان اینکه جامعه ایران اسلامی یک جامعه بلوغیافته است، گفت: اصحاب رسانه در خط مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن قرار دارند، چراکه بخش قابل توجهی از هجمه دشمن از این طریق وارد جامعه میشود و اهل فرهنگ، اصحاب رسانه و اندیشمندان میتوانند با ایجاد خط مستحکم در برابر این هجمه، به خوبی با آن مقابله کنند.

وی با تأکید بر اینکه شناسایی دشمن و راهبردهای آن اصلی ترین اولویت جنگ نرم است، گفت: کشوری که مورد هجمه قرار میگیرد باید برآورد دقیقی از وضعیت خود داشته باشد، بسیج از یک سو تلاش میکند تا راهبردهای کلان و عملیاتی را شناسایی کند و از طرف دیگر موقعیت خود را تشخیص دهد و با آن مقابله کند.

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به این پرسش که این هجمه در دولت تدبیر و امید چه وضعیتی خواهد داشت، بیان کرد: هجمههای دشمن وسیعتر، گستردهتر و عمیقتر خواهد شد و در همین راستا باید تغییرات در جهت توسعهیابی پدافند فرهنگی باشد.

سردار جزایری "مدل رهبری مبتنی بر ولایت فقیه" را یکی از مهمترین موارد هجوم دشمنان از ابتدای انقلاب تاکنون عنوان کرد و یادآور شد: پدیدهها و مراکزی که مورد هجمه دشمن است، حمله به مراکز قدرت انقلاب اسلامی است که یکی از آنها سپاه پاسداران است. عرصه های مختلف تاریخ انقلاب اسلامی نشان میدهد هر زمانی که کشور دچار هجمه شده، سپاه در صحنه حاضر بوده است و لذا دشمن کینه بسیار شدیدی از سپاه و بسیج دارد و از هر موقعیتی برای تضعیف افکار عمومی نسبت به آنها تلاش میکند و به لحاظ فنی و تجهیزاتی سپاه را مورد تحریم قرار میدهد تا سپاه نتواند قدرتنمایی لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به راهاندازی خبرگزاریهای مختلف توسط سپاه پاسداران، بیان کرد: دنیای مجازی در عین حال که میتواند یک تهدید باشد، به طور قطع یک فرصت برای جوانان و فرهیختگان قرار میدهد تا آموزههای دین مبین اسلام را در این فضا تبلیغ و ترویج کنند.

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح در پایان متذکر شد: قریب به 25 سال است که آمریکا در قالب جنگ نرم در حال جنگ با ایران است و به نظر میآید ما نمیتوانیم سقف خاصی برای آن متصور باشیم، از اینرو کشوری که مورد هجمه است باید از چنان استحکام پدافندی برخوردار باشد تا دشمن با در بسته مواجه شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار