نماینده مردم اصفهان در مجلس از روند ساخت موزه دفاع مقدس اصفهان بازدید کرد

دکتر مقتدایی در حاشیه این بازدید گفت: اتمام پروژه موزه دفاع مقدس چه از لحاظ فرهنگی و چه از لحاظ گردشگری برای استان اصفهان حایز اهمیت است.
کد خبر: ۴۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۳ - 10October 2013

نماینده مردم اصفهان در مجلس از روند ساخت موزه دفاع مقدس اصفهان بازدید کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از روند اجرایی موزه دفاع مقدس این استان بازدید کرد.

دراین حاشیه این بازدید، دکتر مقتدایی نماینده محترم مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به همراه سردار صادقی جانشین قرارگاه سید الشهدا علیه السلام، سرداران نوری،رشادی و دکتر نوری نکوئی مشاور طرح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اصفهان با مدیر کل بنیادحفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس این استان، تشکیل جلسه دادند.

در این جلسه ابتدا سردار شیروانیان ضمن  عرض خیر مقدم، به نقش و جایگاه مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و تاثیرات مثبت آن در جامعه اشاره کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس در ادامه، با بیان گزارشی به  فعالیت های در دست اقدام این مرکز اشاره واز روند فعالیتها در امر تاریخ شفاهی وگسترش درس آشنایی بادفاع مقدس در  دانشگاه های تحت پوشش، صحبت به میان آورد.

وی همچنین به نقش استان اصفهان با اهدای حدود 24000 شهید گرانقدر در دوران دفاع مقدس  و کسب رتبه اول در بین استان های کشور، اشاراتی داشته و یادآور شدندکه علی رغم این تعداد شهید، متاسفانه در زمینه موزه جنگ و داشتن چند کتاب فاخر که بتواند نقش استان را در دفاع مقدس بیان نماید اقدام شایسته انجام نگرفته است که امیدواریم با توجه به توانمندی موجود در اصفهان و فراوانی یگان های رزم و پشتبانی رزم، از این ذخیره های گران بها استفاده لازم را ببریم.

سردار شیروانیان همچنین به پیگیری های انجام شده در مدت کوتاه مسئولیت خود با استانداران جدید وقدیم ، شهردار و ... اشاره نمود و اظهار داشت، همگی قول مساعد برای کمک به تکمیل و راه اندازی پروژه موزه دفاع مقدس را داده اند.

در ادامه جلسه جناب آقای دکتر مقتدایی ضمن  اشاره به این نکته که انقلاب اسلامی ما در چندین مورد  ازجمله حوزه دفاع مقدس و نحوه دفاع از دین و ارزش ها توانسته است الگو قرار بگیرد، گفت: مدت هاست به دنبال این مطلب بودم که با برگزاری یک سری جلسات منظم چگونه می توانیم به حفظ و احیای  ارزش های دفاع مقدس بپردازیم.

ایشان ضمن تشکر از برگزاری این جلسه افزود، لذا اگربتوانیم نسل نو را با پایداری برارزش ها و مقابله با دشمن آشنا کنیم، می توانیم امیدوارباشیم در قرن های آینده تمدن اسلامی را حفظ و ارائه نمائیم.

دکتر مقتدایی با بیان این نکته که شورای اسلامی شهر اسلامی خود را حافظ اصول و ارزش های جامعه می دانند و با این ذهنیت نیز رای آورده اند، به سردار شیروانیان پیشنهاد داد تا با حضور ایشان ، جلسه ای ویژه ای  با خدمتگذاران مردم در شورای اسلامی شهر اصفهان ،ترتیب داده شود که در آن جلسه از شورای اسلامی خواسته شود تا بخشی از فعالیت های فرهنگی شهر را به این کار تخصیص دهند.

ایشان در انتها ضمن بیان این نکته که اتمام پروژه موزه دفاع مقدس چه از لحاظ فرهنگی و چه از لحاظ گردشگری برای استان اصفهان حایز اهمیت است، پیشنهاد داد تا در اسرع وقت با هماهنگی بنیاد حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس استان اصفهان، یکی از جلسات مجمع نمایندگان اصفهان در این محل برگزار ومطالبات مرکز درآن جلسه مطرح گردد.

نظر شما
پربیننده ها