رونمایی از کتاب "آقای مهربان" در جهرم

کتاب زندگی نامه و خاطرات حجه الاسلام والمسلمین غلامعلی مهربان جهرمی با نام آقای مهربان تولید موسسه فرهنگی هنری و انتشارات آسمان هشتم در شهرستان جهرم رونمایی شد.
کد خبر: ۴۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۴ - 10October 2013

رونمایی از کتاب

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از فارس،غلامعلی مهربان جهرمی متولد 1311 در شهرستان جهرم است . خاطرات وی روایت صادقانۀ از زندگینامه اش می باشد ، که نقش بسزایی در دوران انقلاب اسلامی داشته و بخشی از این ایام را بهعنوان زندانی سیاسی گذرانده است.

آقای مهربان که وظیفه خطیر معلمی را بردوش داشته ، در مدیریت های مختلف آموزش و پرورش فعالیت می نماید و سرانجام با اصرار شهید باهنر به سمت مدیر کل تربیت معلم کشور منصوب می گردد.

این پدر شهید که دغدغه های فرهنگی وی در جای جای کتاب به خواننده معرفی شده، تلاش می کند تا رزمندگان علاقه مند ، در جبهه به درس و مدرسه خود ادامه داده و از بنیانگذاران تشکیل دو مدرسه در جبهه و مجتمع آموزشی در پشت جبهه می باشد. سخت گیری در آموزش ها و امتحانات منطبق با آنچه در شهرها از دیگر دانش آموزان گرفته می شد، از دغدغه های وی به شمار می رود و همچنین شهید رجائی و آیت الله مشکینی در سمینار معاد که چند سال مکرر توسط او در جبهه ها در راستای ارتقای سطح معنوی رزمندگان برگزار می شد، شرکت فعال داشتند.

از هنرهای دیگر غلامعلی مهربان، مقوله شعر و شاعری است که بخشی از اشعار ایشان در انتهای کتاب در مورد برخی از مقاطع زندگی خویش سروده است.

در قسمتی از کتاب وی آمده است: هنگامیکه مقدمات بسیج دانشآموزی را فراهم میکردم، از نزدیک میدیدم که بیشترین نگرانی خانوادهها و دانشآموزانی که به بسیج میآمدند، این بود که درسشان را چطور ادامه دهند و آیا آمدن به بسیج، باعث نمیشود به درس آنها لطمه بخورد؟! اما با شروع جنگ تحمیلی و رفتن بسیاری از دانشآموزان به جبهه، کمتر خانوادهای بود که بگوید حالا که فرزندان ما به جبهه رفتهاند، از درس عقب خواهند افتاد؛ بلکه بیشتر معتقد بودند که جنگ مهمتر است. در واقع در بسیاری از موارد، این خانوادهها بودند که ساک به دستِ فرزندان خود میدادند و آنها را به جبهه میفرستادند؛ ولی من به عنوان یک آموزش و پرورشی، و معلم دانشسرا و تربیت معلم، به این فکر بودم که دانشآموز وقتی از کلاس جدا شد و درس و مشق را کنار گذاشت و به جبهه رفت، ما باید به فکر آینده آنها باشیم؛ زیرا همۀ آنها که نمیروند شهید بشوند.

گفتنی است ؛ گفت و گو و تدوین این اثر توسط وحید کارگر جهرمی کارشناس ارشد تاریخ انجام شده و توسط مرکز نشر کتاب آسمان هشتم شیراز در 435 صفحه چاپ و توزیع گردیده است .

این کتاب از چهار بخش خاطرات و فعالیتهای قبل از مبارزات انقلاب اسلامی ، آغاز فعالیتهای انقلابی ، حوادث بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی تشکیل شده است . 

آئین رونمایی از کتاب آقای مهربان روز سه شنبه 2/7/92 ساعت  19 در سالن فردوسی شهرستان جهرم توسط حوزه هنری فارس و موسسه آسمان هشتم و با همکاری شهرداری جهرم ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم و مرکز جهرم شناسی برگزار گردید . 

تلفن های مرکز توزیع کتاب : 07112348782 / 09174842388 / 09179631411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار