تخریب تسلیحات شیمیایی سوریه عملیاتی خواهد بود

رئیس سازمان منع تسلیحات شیمیایی سوریه گفت در صورت همکاری همه طرفین بحران تخریب تسلیحات شیمیایی سوریه عملیاتی خواهد بود.
کد خبر: ۴۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۷ - 10October 2013

تخریب تسلیحات شیمیایی سوریه عملیاتی خواهد بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "ریانووستی"، "احمد اوزومکو" رئیس سازمان منع تسلیحات شیمیایی در پاسخ به غیر عملیاتی بودن برنامه این سازان برای تخریب همه تسلیحات شیمیایی سوریه در زمان مقرر گفت برای اجرای اهداف مان در چارچوب زمانی معین در برخی موارد نیازمند اجرای آتش بس خواهیم بود و در صورت همکاری همه طرفین بحران تخریب تسلیحات شیمیایی سوریه عملیاتی خواهد بود.

این مقام بین المللی با واقع بینانه خواندن برنامه تخریب تسلیحات شیمیایی سوریه تا اواسط سال آینده میلادی خاطر نشان کرد: این امر نیازمند همکاری همه طرفین بحران در قالب هایی مانند اجرای آتش بس در برخی برهه های زمانی و یا در برخی نقاط خواهد بود.

رئیس سازمان منع تسلیحات شیمیایی همچنین با بیان اینکه تخریب تسلیحات شیمیایی سوریه به نفع همه طرفین بحران خواهد بود افزود تا زمان کنونی دولت سوریه همکاری کاملی با بازرسان بین المللی برای اجرای برنامه ها داشته است.

گفتنی است پس از توافق سیاسی امریکا و شوروی و متعاقب آن قطعنامه شورای امنیت در مورد تسلیحات شیمیایی سوریه قرار است گروهی متشل از بازرسان بین المللی روند تخریب تسلیحات شیمیایی سوریه را اجرا نمایند و باتوجه به آغاز عملیات در روزهای گذشته و همکاری دولت سوریه با آنها امیدهای زیادی برای موفقیت آنها وجود دارد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار