انتقاد مصر از تصمیم امریکا برای کاهش کمک نظامی به این کشور

دولت مصر تصمیم امریکا مبنی بر کاهش و تغییر در کمک های نظامی به مصر را مورد انتقاد قرار داد.
کد خبر: ۴۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۶ - 10October 2013

انتقاد مصر از تصمیم امریکا برای کاهش کمک نظامی به این کشور

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "رویترز"، در حالی که در روز گذشته دولت امریکا طی تصمیمی اعلام کرد کمک های نظامی به مصر را کاهش خواهد داد، "بدر عبداللاتی" سخنگوی وزارت خارجه مصر با انتقاد از این تصمیم امریکا اعلام کرد دولت مصر تغییری در سیاست های خود اعمال ا نخواهد کرد.

گفتنی است روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه امریکا با بیان تصمیم این کشور مبنی بر کاهش و تغییر در کمک های نظامی به مصر اعلام کرد محدودیت های بر روند اهدای تانک و جنگنده ها به مصر اعمال خواهد شد ولی همچنان کمک ها به خصوص در زمینه مبارزه با تروریسم به مصر ادامه خواهد یافت.

در واکنش به این تصمیم امریکا، سخنگوی وزارت خارجه دولت جدید مصر به انتقاد از امریکا پرداخته و این تصمیم را اشتباه توصیف کرد. این مقام مصری همچنین بیان کرد دولت مصر به سیاست های خود ادامه خواهد داد و فشار امریکا تغییری در اولویت های مدنظر دولت مصر ایجاد نخواهد کرد.

شایان ذکر است مصر پس از رژیم صهیونیستی دومین دریافت کننده کمک های امریکا به شمار می رود که بیش از 70 درصد این کمک ها نیز به امور نظامی اختصاص دارد.

باید خاطر نشان ساخت اهدای کمک های نظامی امریکا به مصر در حالی در ماه های اخیر ادامه داشته است که ارتش این کشور با اجرای کودتا دولت منتخب محمد مرسی را برکنار کرد و در سرکوب اعتراضات علیه این اقدام نیز از همه ابزارهای خشونت آمیز علیه تجمعات مردمی استفاده کرده است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار