مدیر کل آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس:

صیاد دل ها آخرین درجه‌اش را از خدا گرفت/ وحدت نیروهای مسلح، حاصل تلاش شهید صیاد شیرازی

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس گفت: امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی، درجه سرلشکری را با شهادتش گرفت.
کد خبر: ۴۴۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲ - 08April 2015

صیاد دل ها آخرین درجه‌اش را از خدا گرفت/ وحدت نیروهای مسلح، حاصل تلاش شهید صیاد شیرازی

سردار خداداد ابراهیمی در گفتگو با دفاع پرس اظهار داشت: شهید صیاد شیرازی همیشه درجات را دوتایی می گرفتند، اما درجه سرلشکری را یکی دو روز قبل از شهادت گرفتند و مشیت خدا این بود که این بار هم دو درجه با هم بگیرند و با شهادت، درجه سپهبدی هم گرفتند و چه درجه ای بالاتر از شهادت؟

این یادگار هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: امیر صیاد شیرازی یکی دو روز قبل از شهادت با دریافت درجه سرلشکری و حکم از فرمانده کل قوا، می رفتند تا در مسولیت جدید جانشین ستاد خدمت کنند که به دست منافقان کوردل در ماشین خودش به ضرب گلوله به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

وی تصریح کرد: شهید صیاد شیرازی در آخرین عملیاتی که شرکت داشت، عملیات مرصاد، طومار منافقین را در هم پیجید و نیز در جبهه های غرب هم با منافقین جنگیده بود و به همین دلیل منافقین کینه ای از او به دل داشتند.

مدیر کل آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس ضمن اشاره به مسولیت شهید صیاد شیرازی در آغاز جنگ گفت: ایشان در آغاز جنگ، بنا به پیشنهاد فرماندهان عالی نظامی، مسول فرماندهی غرب شدند که در اواخر مسولیت بنی صدر خاین، به دلیل اختلافاتی که داشتند، از ارتش عزل شدند.

ابراهیمی با تاکید بر این که شهید صیاد شیرازی تنها ارتشی ای بود که دو عضویت ارتش و سپاه را با هم داشت افزود: پس از عزل در ارتش، به عنوان پاسدار در سپاه پاسداران به خدمت مشغول شد و با فرار بنی صدر، با حکم امام راحل(ره) مجددا به فرماندهی نیروی زمینی ارتش با درجه سرهنگ تمامی منصوب شد که از آن جا به بعد، تلاش در جهت وحدت ارتش و سپاه را داشت.

ایثارگر دفاع مقدس ادامه داد: در تمام دوران جنگ تحمیلی پا به پای فرمانده سپاه، محسن رضایی بود و گزارشات عملیات و اقدامات را مشترکا به امام (ره) ارایه می دادند.

وی با بیان این که شهید صیاد شیرازی با فرماندهان سپاه هم ارتباط نزدیکی داشتند خاطرنشان کرد: سردار اسدی نقل می کنند که مسولیت بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح را داشتیم و با شهید صیاد شیرازی با هم به بازرسی یکی از پادگان ها رفته بودیم. متوجه شدیم که نهاری برای بازرسان تهیه و تدارک دیده اند. پس از نماز ایشان با راننده شان از جمع جدا شدند و در فضای سبز پادگان، کنسرو ماهی که در ماشین داشتند را میل کردند. مسولین پادگان متوجه غیبت ایشان شدند و پس از اطلاع، از ایشان در این باره پرسیدند. پاسخ دادند: من بازرس حضرت آقا هستم. ممکن بود این نهار امروز در بازرسی و قضاوت من تاثیر بگذارد.

و این مسولیت پذیری و صداقت او بود که باعث شد مقام معظم رهبری فقط بر تابوت ایشان حاظر شوند و بوسه زنند.

مدیر کل آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس خاطر نشان کردند که شهید صیاد شیرازی، یک امیر ولایت مدار، عاشق نماز، امام و امام زمان(عج) بودند و همیشه قبل از سخنرانی هایش، دعای فرج می خواند.

ابراهیمی می گوید: در زمان خدمت در تهران به نماز جمعه می رفتم و ایشان را می دیدم که با لباس ساده و جانماز زیر بغل، بین مردم نماز جمعه را به جا می آورد نه در صفوف جایگاه ویژه.

وی با تاکید بر نظرات کارشناسی بسیار خوب و قابل قبول ایشان در مباحث نظامی افزود: در زمانی که در ستاد فرماندهی سپاه بودم، در زمینه ای با ارتش اختلاف نظری داشتیم که با حضور امیر صیاد شیرازی در جلسه و نظر منصفانه، عالمانه و کارشناسانه ایشان، اختلاف نظرات به وحدت و همدلی تبدیل شد.

این فرمانده سابق سپاه با اشاره به جایگاه ویژه امیر سپهبد صیاد شیرازی در جنگ و بین بسیجیان گفت: در عملیات های ثامن الایمه(ع)، طریق القدس، فتح المبین، بیت المقدس و مرصاد، وحدت بین سپاه و ارتش را ایجاد کردند و در عملیات هایی نظیر والفجر8، نظر می دادند و پشتیبانی می کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار